Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2013, 20:24   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Veel goedkoper? wat een onzin.

20K voor 18m2=1100 euro/m2 voor een container. Een stevig bakstenen nieuwbouw huis dat degelijk geisoleerd wordt zet je voor 1500 euro/m2 als je zelf niet de handen uit de mouwen steekt. Doe je dat wel, dan kan ook dat nog goedkoper.

Verder moet jij uw container afschrijven op 20 jaar terwijl een traditioneel huis veel langer meegaat.

Het is dus niet goedkoper, het is pakken duurder. Je kan beter gaan huren.
Mijn oooooorrrr.

20k op 20j is 1000/pj of pakweg 83€/m.

Zoek maar eens. In het allerbeste geval zal je een versleten kamer vinden die ze studio noemen van pakweg 16m² die je "minstens" 350€/m zal betalen + kosten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 20:28   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Het verschil is net dat na 20 jaar de composiet naar de schroothoop mag.
Weg investering, weg huis.

Een gewoon bakstenen huis waarvoor je evenveel betaald hebt staat er nog steeds, intact. En stijgt zelfs in waarde.

Als ik om de twintig jaar een nieuwe badkamer steek, de keuken vernieuw, ergens een nieuwe vloer leg en een nieuw behangpapier plak en een nieuwe chauffageketel zet zal ik 30-40.000 betalen.

Jij gaat 170.000 betalen .
Polyester is op 20 jaar wel niet versleten hoor. Men geeft dat 20 jaar in het voorbeeldje, maar doe er maar gerust nog 30 jaar bovenop.
Polyester bootjes vallen ook niet uit elkander na 20 jaar.
Je kan dat trouwens tot in het oneindige repareren desnoods.
Oud 30 januari 2013, 20:32   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb daar toch wat vragen bij .

Momenteel zijn wij met ons bedrijf huizen aan het isoleren om de het pasief zijn , te benaderen .

We spreken dan van 24 en 30 cm isolatie . 16 cm is zowat het minimum dat we nog doen .

Als ik vroeger 8 cm aanbood in een offerte was ik veel te duur en overdreef ik . 15 jaar geleden bouwden de goedkope woningen met 6 en 8 cm rockwol.

nen natten weil in mijn ogen , dat ik NOOIT heb willen gebruiken . Ik gebruik NOOIT een wolachtige isolatie toch niet enkel wol , soms in combinatie als het moet .

Nu we kennen de normen , de waarden , ik ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen , er zullen ongetwijfelt wel technieken op de markt komen om die dikten te reduceren . Aluthermo heeft momenteel al een isolatie vilt van 1 cm dat al veel beter is dan 10 cm wol . maar ok we zien wel .

Dab heb ik nog een heel groot vraagteken bij de stabiliteit .

Zon containers zijn vertransporteerbare lichtgewichten . gaan die dingen niet als ballonnen of kapotte paraplu's over straat tollen bij een hevige storm .

In de VS spreekt men steeds over enorme stormschade .

Dat ligt niet altijd aan de storm he , een huis van betonnen kooistructuur of gemetselde muren met ytong zie ik niet snel vernielen door de wind .
Maar de Amerikanen bouwen huizen , zoals onze tuinhuisjes in elkaar zitten die je in de makro koopt . verschiet je daar van dat het weg is als een kaartenhuisje ?

Idem in Azië " zoveel huizen verwoest bij de storm . de daken bestaan uit golfplaatjes van .04mm dik .

Wat met de stabiliteit van die dingen ?
Al eens van bouten gehoord?
Je legt een chape en je verankert.
Polyester is wel heel sterk trouwens. Kijk maar naar zeilboten, door storm en wind en over de oceaan en dat allemaal in polyester meestal.
Oud 30 januari 2013, 20:35   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wanden zijn 104 mm dik en er zitten stalen kokerprofielen in van 70 op 110 mm

Ik vraag me af of de plaatsen de plaatsen waar de profielen zitten geen enorme koude bruggen zijn .

Verder heb ik een vraag bij de stabiliteit als het brand .

Een stalen kokerprofiek van 70 op 110 is echt nieks als het brand is de hitte zo groot dat zo'n profiel buigt als een rietje .
Die testen zijn dus reeds gedaan en kijk het is in orde voor hun.
Begin u er maar bij neer te leggen dat er één en ander van verandering op komst is. En dat is heel hoge tijd.
Oud 31 januari 2013, 09:35   #25
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Polyester is op 20 jaar wel niet versleten hoor. Men geeft dat 20 jaar in het voorbeeldje, maar doe er maar gerust nog 30 jaar bovenop.
Nee, want dat zuig je uit je duim.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 09:55   #26
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Die testen zijn dus reeds gedaan en kijk het is in orde voor hun.
Begin u er maar bij neer te leggen dat er één en ander van verandering op komst is. En dat is heel hoge tijd.
Ik heb niets tegen vernieuwing .

en wat met de reciclage ?

wat met de grondstof ?

Weet je hoe hoog de kankersterfte is personeel dat bij de verwerking van polyester betrokken is .

Er zijn bedrijven in landen waar het nog wat minder nauw aan toe gaat waar de werknemers de 40 niet halen .

Ik ga uit voorzichtigheid geen namen noemen , nochthans een van de producenten van zeer luxieuze en gerenomeerde producten.

De restafval en de resiclage is een ramp voor de natuur
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 09:57   #27
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
K'zal U eens meenemen naar een bedrijf waar ze polyester verwerken . hoe mens en natuur er uit komen . Het is vele malen gevaarlijker dan asbest .

maar het heeft een beter kleedje .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 11:06   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn oooooorrrr.

20k op 20j is 1000/pj of pakweg 83€/m.

Zoek maar eens. In het allerbeste geval zal je een versleten kamer vinden die ze studio noemen van pakweg 16m² die je "minstens" 350€/m zal betalen + kosten.
wat zit jij hier nu te lullen zeg. Laat ons rekenen dat een huis 30 jaar meegaat (uiteraard veel langer, maar goed)

1500 euro/m2 gedeeld door 30 = 50€/m2 per jaar en je zit in een huis, niet in een container.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 19:36   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
wat zit jij hier nu te lullen zeg. Laat ons rekenen dat een huis 30 jaar meegaat (uiteraard veel langer, maar goed)

1500 euro/m2 gedeeld door 30 = 50€/m2 per jaar en je zit in een huis, niet in een container.
Je moet toch eens de batterijen vernieuwen van je rekenmachine hoor.

Traditioneel huis +-160'000€ (bijna altijd volledig te renoveren voor die prijs)
composiet huis +- 20'000€ ( kant en klaar)
Je hebt 8 kant en klare flatjes voor de prijs van 1 huisje. Voor 160'000€ heb je maar een klein huisje immers tegenwoordig.

Zeker de traditionele huizen die je tegenwoordig de dag overal ziet verschijnen zijn na 30 jaar door en door versleten; de gebruikte materialen zijn de goedkoopste die te vinden zijn en die zijn op na die tijd.
Nieuwbouw zal je altijd nog een pak meer betalen zelfs dan 160'000€ en zijn maar geschikt voor een 1 heel klein gezin de dag van vandaag.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 januari 2013 om 19:41.
Oud 31 januari 2013, 19:44   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
K'zal U eens meenemen naar een bedrijf waar ze polyester verwerken . hoe mens en natuur er uit komen . Het is vele malen gevaarlijker dan asbest .

maar het heeft een beter kleedje .
Welnee.
Het gebruik van oplosmiddelen is niet zo gezond maar daar heb je dan weer maskers voor.

En tegenwoordig is alles ongezond. Een steen doorslijpen is ook ongezond heden ten dage.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be