![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Ieder heeft het recht de kiezen in welke taal hij onderwijs krijgt, maar wil men in een Nederlandstalige regio les krijgen in het Engels vindt ik dat dat niet kan. Wil men toch per sé les krijgen in het Engels? Dat men naar Amerika gaat. Men kan niet de boter en het geld van de boter krijgen!
Ik vind het schandalig hoe de BUB'ers proberen cultuur de herleiden tot louter TAAL. Taal is een deeltje in het pakket van Cultuur daar het HET communicatiemiddel tussen mensen is. Belgisch is geen taal => de Belgische cultuur mist iets ESSENTIEEL. |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik herhaal dus mijn vraag: wat is er gekomen van dit idee? En ook: in de topic waar hij zijn zotterij voorstelde, zei hij: "I'll propose it to the members of the Belgian Union", wat hebben die 'members' daarop geantwoord? ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U ziet toch ook wel dat het idee is afgevoerd.
|
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Als ik nu toevallig aan die universiteit een buitenlandse professor heb die pas is komen aanzetten en die de taal nog niet machtig is, dan heb ik geen andere keus. Ik volg liever een goede les in goed Engels dan een goede les in slecht Nederlands of een slechte les in goed Nederlands. Aan de internationalisering van de wetenschappen kunt u niets doen, tenzij u er ongelooflijk veel geld tegen smijt - waar u dat gaat halen weet ik niet.
Een Nederlandstalig violist/cellist die naar het conservatorium wil, trekt indien mogelijk vaak naar het Brussels franstalige conservatorium. Daar zijn de beste professoren voor die instrumenten, dat is internationaal gerenommeerd, en daar zijn 70% van de leerlingen buitenlanders. Lessen en examens zijn Frans en Engels, maar dat nemen ze er maar graag bij omwille van de goede opleiding. De Russische en Bulgaarse professoren zullen waarschijnlijk ook wel een mondje Russisch en Bulgaars spreken met hun Russische en Bulgaarse leerlingen. Antwerpen is dan weer voor piano zeer geschikt, maar iemand als een Pascal Sigrist geeft even graag les in het Frans aan zijn Franstalige leerlingen - hij is Fransman. De nationaliteit van Levente Kende ken ik niet, maar die zit daar ook.
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Engels is wel een taal. Is de Amerikaanse cultuur dan gelijk aan de Britse? Benieuwd hoelang u zult leven als u dat in een pub in London zegt. Als men les wil krijgen in het Engels, dan is dat 's mans goed recht. Wie ben jij om te bepalen wat iemand wilt? Als professor en leerling daar nu meer akkoord gaan, wie ben jij dan om te bepalen welke omgangstaal ze hanteren? Vind je dat Franstaligen in Antwerpen onder elkaar geen Frans meer mogen spreken?
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Is dat een ziekte of zo, die onvolledigheid, dat moedwillig weglaten van details?
Hans109-04-2004, 15:45 Thank you. It is a personal idea of mine.
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk mogen de Franstaligen van Antwerpen spreken wat ze willen. Maar documenten moeten ze niet in het Frans vragen: onze overheid werkt er alleen in het Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds zei, Wil men Engelse lessen krijgen, dat men naar het VK gaat, daar geeft men engelse lessen. Ik denk niet dat je in Frankerijk moet afkomen met het organiseren van Nederlandstalige lessen omdat toch iedereen het recht heeft lessen te volgen in de taal van zijn of haar keuze. Eens benieuwd hoe lang je daar zal leven als je dat verkondigt. Onder elkaar mogen de Antwerpenaren voor mijn part Swahili praten, zolang ze in communicatie met andere mensen en instanties de Taal van de regio gebruiken en niet eisen dat zijn tegen hen Swahili praten |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samenvallende geschiedenis? O ja, sedert 1839. Daarvoor niet altijd "samenvallend". Ooit gehoord van Bouillon en omgeving bijvoorbeeld dat een onafhankelijk vorstendom was dat nooit tot de Nederlanden heeft behoord? Momenten van rouwbeleving? Ik zag echt geen zwarte vlaggen hier. Ik hoor hier niemand praten met tremolo's in de stem over Gellingen, hoor. Men praat erover op dezelfde manier als over die vuurwerkontploffing indertijd in Nederland. Broederlijk op de Belgische feestdag? Hohohohoho! Wat een giller! Hier op de gemeente was er op de Belgische feestdag NIETS te doen. Gewoon stilte alsof er niets te vieren viel. Tussen haakjes, op 11 juli was er wel feestgedruis... Wat "BRUSSEL"? |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Wij kunnen toch alleen maar weergeven wat jullie aan de publieke opinie trachten te verkopen. Schiet niet op de pianist, hè. Misschien is er gewoon een probleem met jullie communicatie of misschien is die stelling dat V-N cultuur gelijk stellen met taal gewoon juist.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 augustus 2004 om 22:41. |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg trouwens liever een les in het Nederlands dan slecht Engels zoals sommige verengelste colleges door Vlamingen gegeven... Internationalisering van de wetenschappen houdt niet in dat de colleges plotseling ook in het Engels moeten worden gegeven. Bepaald studiemateriaal kan gerust in die taal blijven, maar de lessen zelf moeten in de taal van de regio/land. |
|
![]() |