![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Een onderwerp van Pin en Puk is toch altijd goed voor een glimlach.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Men is wanhopig in Brussel, want hun vele wetten, belastingen en pest/verkeersboetes brengen geen oplossing.
Nu stapt men over naar het laatse middel: de bevolking tegen zichzelf keren. Hierdoor worden ook je rechten als mens ondergraven in combinatie met de GAS-boetes. Men zal het gerecht niet willen inschakelen, en puur de kassa laten tikken. Ik stel voor om het voorbeeld van de draadstarter te volgen: meldt duizenden onnodige rommel.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degrelle heeft iedere sukkelaar die hij kon verklikken, ook effectief verklikt. Zijde nu content ? Maar wat ik wou zeggen over het onderwerp van de draad. Alweer heeft de nva volgens mij de kern van de boodschap: Citaat:
En dieven moeten, ongeacht of ze tegen de lamp liepen door een bekende klikker, een onbekende klikker, een klikker die al in den bak zit, een pastoor-klikker, een forummer-klikker, of helemaal geen klikker, in den bak gesmeten worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat hij een dopgeld krijgt waarmee je niet toekomt moet hij gaan bijwerken ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet te schatten. 't Gaat hier over een kliklijn en sommigen geraken weer niet verder dan de tweede wereldoorlog... uit de vorige eeuw
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 13 juni 2013 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar: - werven worden gecontroleerd - busjes met arbeiders, al dan niet met Poolse nummerplaten, worden gecontroleerd - restaurants worden gecontroleerd ... enz. enz. wat kwaad kan het nu dat er een gecontroleerd zou worden, in plaats van puur toevallig, na een klik ? Het is toch niet zo (veronderstellen we) dat na een klik-melding, men eerst iemand in den bak steekt, en dan, als ze eens tijd hebben in de loop van de week, den boel eens nakijken. (we kunnen wel eens een draad openen over de sociale gevolgen van sommige controles, wegens misbruiken op toegekende voordelen, maar die dan in de praktijk onmogelijk op menselijke manier te controleren zijn .... Moeten wij die voordelen dan eigenlijk wel behouden ? een weduwe trekt dubbel kindergeld; dat lijkt gerechtvaardigd; als ze hertrouwd (proficiat voor haar dat ze een nieuw gelukkig leven kan herbeginnen), dan verliest ze dat voordeel; dus gaan ze maar domicilie-fraude plegen. Maar is dat eerlijk ? Nog straffer in dezelfde sfeer voor sociale woningen, dopgeld als alleenstaande enz.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zever
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige "Belgen" hebben zoveel haat in zich, dat ze vrijwillig zijn blijven hangen in 1944.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Uw reactie doet mij denken aan Franky.
www.youtube.be/watch?v=aVTwFayubYs
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben het niet altijd eens met de topicstarter, maar deze keer wel voor de volle 100 %.
Deze maatregel slingert ons 80 jaar terug in de geschiedenis. Toen werden er ook kliklijnen gepromoot door het regime van dolf snorremans, 20 jaar later en nog veel erger gevolgd door o.a. de beruchte stasi. De SIOD, de sociale inlichtingen en opsporingdienst, is dan ook een combinatie van de gestapo en de stasi. Natuurlijk niet letterlijk, maar het principe blijft gehandhaafd. Wat gaat er veranderen met deze maatregel. Bitter weinig, bijna niets. De grote fraudeurs bestaande uit de regering en de kabinetten van de ministers, de vakbonden, banken, grote bouwondernemingen, grote private ondernemingen, brouwerijen en noem maar op zullen van deze maatregel geeen hinder ondervinden, integendeel. Maar het slachtoffer ervan is bekend. Zijn naam is jan met de pet. - een broodnodige renovatie aan je bescheiden woning gedaan en een jaloerse buurman die met jou in ruzie ligt : je hangt. Omdat ik de eerste persoon nog moet tegenkomen die alles officieel laat doen - - een tuinhuis geplaatst die het zicht van de buurman ietwat belemmert : je kan aangeklaagd worden - - een sukkel die wat bijklust omdat zijn pensioentje niet toereikend is : zeer gevaarlijk. Dit is slechts een greepje uit de pestmaatregel. Wat gaat dat opbrengen voor vadertje staat in de veronderstelling dat er ook vervolging is : een habbekrats. En voor jan : de verdwijning van het o zo belangrijke sociaal weefsel. In de dS las ik dat er fel protest is van bepaalde politieke partijen tegen de maatregel maar tot mijn grote verbazing zijn er ook partijen voor met een ja, maar... Eén partij is zelfs volledig voorstander zonder restricties. Ik heb dan ook met deze partij onmiddellijk contact opgenomen en uitleg gevraagd. Mij werd verzekerd dat ik die ook zal krijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Inmiddels ben ik mijn messen aan het scherpen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En integendeel tot jou, ben ik ook van het standpunt dat pensioenen mogen genivelleerd worden, maar dan voor iedereen. Stem op een partij die dat verandert, maar die bestaat niet, buiten de PvdA en dat zijn in jouw ogen, maar linkse rakkertjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de PVDA zijn linkse rakkertjes, los van wat ik er van denk.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat die man bijverdient vloeit onmiddellijk terug naar de schatkist via BTW, want dat is geld om uit te geven, niet om op een bankrekening in een fiscaal paradijs te plaatsen. De economie, en dus ook degene die kritiek uitoefent, profiteert daar ook van. De rijke patsers echter, die frauderen in het héél groot, en hun buit verdwijnt, die is voor het land verloren. Laatst gewijzigd door meneer : 13 juni 2013 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met werken kom je niet toe. Met dop + werken kom je wél toe. ![]() Is daarmee je vraag beantwoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |