![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK denk niet dat er een éénduidige oorzaak is voor deze problematiek. Het ligt zowel aan externe factoren zoals het enorm beslag dat de media op onze tijdsbesteding leggen als aan een verschuiving van het belang dat aan bepaalde normen wordt gehecht, zowel bij de ouders als bij de onderwijsverantwoordelijken zelf.
TV, radio en internet mogen op zichzelf dan wel interessant zijn (tenminste bepaalde gedeelten ervan) het kan verwoestend inwerken op het concentratievermogen van kinderen. Hoezeer sommigen dit ook niet graag mogen horen, maar bij de overgrote meerderheid van de kinderen is "studeren" met het gedjengel van een radio of van een MP3 speler in de oren complete onzin. Ouders zelf moeten ook bereid zijn een minimum aan discipline op te brengen ten behoeve van de kinderen. Studie vraagt nog altijd stilte. Dan is er ook nog de nefaste invloed van een aantal verlichte pedagogen en andere onderwijstheoretici die vinden dat beroep doen op het geheugen van een kind "not done" is. Uitermate dwaas. Geheugen is een zeer nuttige gave en heb je nodig voor alle vakken, zelfs voor de materies waarin redeneren een belangrijke factor is, zoals wiskunde. Uiteraard zijn fouten in de keuze van de meest geschikte studierichting al evenzeer verantwoordelijk. Ouders hebben het soms erg moeilijk om te aanvaarden dat een meer technische opleiding een volstrekt verantwoorde keuze kan zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere factoren: teveel nadruk op collectief onderwijs foute ratio lessen/testen (teveel examens)
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-tijdverspilling aan zaken die in vrije tijd thuishoren (sport-kunst-godsdienst, ....) -teveel vreemde talen
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juli 2013 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 4 juli 2013 om 21:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog potentiële oorzaken: veel te veel afleiding door GSM/smartphones en alles wat er mee samen hangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze niet zo goed meer blokken tegenwoordig.
Bof...ze zijn oud genoeg om te gaan werken hé?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag in de gazet. 1 jaar rechten en nog wat andere zeer belangrijke dingen.
Bijna allen gebuisd. Zeker 90% De prefesser zei het...nog nooit zoveel kiekens tegelijk gezien.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juli 2013 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me levendig voorstellen dat het oplossen van een tweedegraadsvergelijking(nochtans een NUTTIG stuk wiskunde,iedereen heeft ooit wel eens iets met oppervlaktes van doen) ietwat onbelangrijk lijkt voor een jongeling die thuis met b*llshit geconfronteerd wordt,als de jongeling dan al een THUIS heeft.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 6 juli 2013 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De professor?
Die brengt volgend jaar mais mee in plaats van boeken.