Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 15:10   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
trololol
De correcte vorm is:

:trololol:
Oud 15 juli 2013, 15:26   #22
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

De gepensioneerden, dat zijn die mensen die in het verleden een deel van hun loon afgestaan hebben om de mensen die toen met pensioen waren een pensioen uit te keren. Ik raad de werkenden van nu aan om hetzelfd te blijven doen, want anders zal er in de toekomst niemand meer zijn om hen een pensioen uit te betalen...

Die gelden volledig inneen speculatief pensioenfonds steken is zeker niet verstandig: bij een lage conjunctuur zoals er nun een is dalen de rendementen en komt de uitbetaling van pensioenen zeker in het gedrang.

Ook voor de "te hoge" ambtenarenpensioenen is er een oplossing : betaal ambtenaren evenveel als voor dergelijke functies in de privé dan hoeven ze geen pensioen als "uitgesteld loon"...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:24   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Dat onze belastingregering hieraan nog niet gedacht heeft:

http://www.express.be/business/nl/ec...ten/193057.htm
Het pensioengeld is hier lang geleden al verbrast, daar kan Portugal nog wat van leren.

En de volgende regering - Di Rupo II, zal Portugal tonen hoe je de mensen hun spaargeld nog afpakt ook.
Oud 15 juli 2013, 16:25   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het pensioengeld is hier lang geleden al verbrast, daar kan Portugal nog wat van leren.

En de volgende regering - Di Rupo II, zal Portugal tonen hoe je de mensen hun spaargeld nog afpakt ook.
Allez, allez ...
Moet ge nu al de pret verknallen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 juli 2013 om 16:25.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:28   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Allez, allez ...
Moet ge nu al de pret verknallen?
Ik hoop alleen dat de N-VA sofort opzij gezet wordt door onze traditionele anti-Vlaamse partijen.

Als die een volledige termijn kunnen regeren staat er geen einde op de schade die ze kunnen aanrichten.
Oud 15 juli 2013, 20:18   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoop alleen dat de N-VA sofort opzij gezet wordt door onze traditionele anti-Vlaamse partijen.

Als die een volledige termijn kunnen regeren staat er geen einde op de schade die ze kunnen aanrichten.
Ja, men zou soms vergeten dat ze nu al mee regeren...
Oud 15 juli 2013, 20:48   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, men zou soms vergeten dat ze nu al mee regeren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 20:49   #28
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af waar jullie dat blijven halen dat "de ambtenarenpensioenen" zo hoog zijn... Jullie staren je blind op die gemiddeldes, die omhoog getrokken worden door een klein aantal toppensioenen (en daar mag wat mij betreft gerust iets aan gedaan worden) van hoge officieren en rechters op rust. Het merendeel van de ambtenaren heeft helemaal niet zo'n astronomisch pensioen.

Deze maatregel betekent slechts een kleine verhoging voor een beperkt aantal gepensioneerden, maar voor iemand die met een minimumpensioen moet (over)leven, is elk beetje erbij ongetwijfeld welgekomen. Wie kan daar nu in vredesnaam tegen zijn?

In plaats van in jullie onophoudelijke nijd en frustratie op �*lle ambtenaren te spuwen, zouden jullie beter je onvrede luchten aan het adres van degenen die sinds mensenheugenis voor de huidige situatie verantwoordelijk zijn: de politiekers die goed voor zichzelf gezorgd hebben en die geen idee hebben hoe Jan Modaal (over)leeft...
Hear hear, wel Raf als ik je niet beter kende ,hier op het forum, ik zou zeggen dat je post een verdoken oproep is om voor het VB of de N-VA te stemmen.

Die politiekers die sedert "mensenheugenis" voor zichzelf zorgen vindt je bij de "tjeven" , de "liberoalen" en de "sossen"....ja die dus , die in vlaanderen met z'n allen zelfs geen 50 % van de zetels behalen.

We zijn op de goede weg.

Stem jij straks ook op de N-VA ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 15 juli 2013 om 20:51.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 21:01   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Hear hear, wel Raf als ik je niet beter kende ,hier op het forum, ik zou zeggen dat je post een verdoken oproep is om voor het VB of de N-VA te stemmen.

Die politiekers die sedert "mensenheugenis" voor zichzelf zorgen vindt je bij de "tjeven" , de "liberoalen" en de "sossen"....ja die dus , die in vlaanderen met z'n allen zelfs geen 50 % van de zetels behalen.
ALLE politiekers, beste. Ook Vlaams Blok en N-VA hebben mee in het parlement gezeten.

Citaat:
We zijn op de goede weg.
Is dat zo? Ik merk daar niet veel van...

Citaat:
Stem jij straks ook op de N-VA ?
NOOIT! Ik stem niet op partijen die - naast hun eigen belangen - alleen de belangen van de werkgevers behartigen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 21:56   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een heel sociale maatregel van De Croo.
Niet evident om die er in deze strakke budgetaire tijden door te krijgen.
Bewijst eens te meer dat liberaal en sociaal prefect samen kunnen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...verhoogd.dhtml
Ik ben niet direct fan van Lex, maar de laagste pensioenen mogen voor mijn part 10% extra krijgen.

Laat de politici maar inleveren met de Nieuwe Vlaamse Arrivisten op kop.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 23:06   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af waar jullie dat blijven halen dat "de ambtenarenpensioenen" zo hoog zijn... Jullie staren je blind op die gemiddeldes, die omhoog getrokken worden door een klein aantal toppensioenen (en daar mag wat mij betreft gerust iets aan gedaan worden) van hoge officieren en rechters op rust. Het merendeel van de ambtenaren heeft helemaal niet zo'n astronomisch pensioen.

Deze maatregel betekent slechts een kleine verhoging voor een beperkt aantal gepensioneerden, maar voor iemand die met een minimumpensioen moet (over)leven, is elk beetje erbij ongetwijfeld welgekomen. Wie kan daar nu in vredesnaam tegen zijn?

In plaats van in jullie onophoudelijke nijd en frustratie op �*lle ambtenaren te spuwen, zouden jullie beter je onvrede luchten aan het adres van degenen die sinds mensenheugenis voor de huidige situatie verantwoordelijk zijn: de politiekers die goed voor zichzelf gezorgd hebben en die geen idee hebben hoe Jan Modaal (over)leeft...
Een klein aantal toppensioenen trekken de gemiddelden niet omhoog.

Vele hoge pensioenen doen dat wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 23:41   #32
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Is het hoera-geroep hier op zijn plaats?

De titel is misleidend. Het gaat hier niet om pensioenen, het gaat hier om een inkomensgarantie voor ouderen. Dat wil zeggen ouderen die geen of veel te weinig pensioenrechten hebben opgebouwd doordat zij niet of nauwelijks in België hebben gewerkt.

Dit is met andere woorden hetgeen wat gezinsherenigers stimuleert, omdat degenen die willen herenigen niet zoals in het thuisland moet, moeten instaan voor de overleving van hun ouders. Iets wat mogelijk is door het hoge inkomen dat ze hier krijgen, in vergelijking met het herkomstland. Maar wat het voor deze mensen helemaal te gek (lees: te aantrekkelijk!) om af te slaan maakt is natuurlijk dat deze ouderen nog eens apart betaald worden!

Land van melk en honing dus.

Die 2% is opnieuw een beloning aan zij die nooit iets hebben bijgedragen, van zij die wel bijdragen.
Herverdeling is leuk, maar als mensen te hard gestraft worden om te werken en beloond worden om niet te werken (die IGO blijft een habbekrats, maar toch... in normale omstandigheden zouden er zeer weinig gevallen een beroep op mogen doen ...) dan ontstaan er frustraties bij de bijdragende bevolking...
Oud 15 juli 2013, 23:55   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

De titel is misleidend. Het gaat hier niet om pensioenen, het gaat hier om een inkomensgarantie voor ouderen. Dat wil zeggen ouderen die geen of veel te weinig pensioenrechten hebben opgebouwd doordat zij niet of nauwelijks in België hebben gewerkt.

Dit is met andere woorden hetgeen wat gezinsherenigers stimuleert, omdat degenen die willen herenigen niet zoals in het thuisland moet, moeten instaan voor de overleving van hun ouders. Iets wat mogelijk is door het hoge inkomen dat ze hier krijgen, in vergelijking met het herkomstland. Maar wat het voor deze mensen helemaal te gek (lees: te aantrekkelijk!) om af te slaan maakt is natuurlijk dat deze ouderen nog eens apart betaald worden!

Die 2% is opnieuw een beloning aan zij die nooit iets hebben bijgedragen, van zij die wel bijdragen.
Herverdeling is leuk, maar als mensen te hard gestraft worden om te werken en beloond worden om niet te werken (die IGO blijft een habbekrats, maar toch... in normale omstandigheden zouden er zeer weinig gevallen een beroep op mogen doen ...) dan ontstaan er frustraties bij de bijdragende bevolking...
Er zijn er zovelen die niet bijdragen, en die toch alleen vallen als ze op pensioen zijn.
Momenteel is het profiel: 2 werkende partners.
Dat is ooit wel anders geweest.
Al die mensen of ze nu allochtoon zijn of autochtoon...het leven is voor iedereen even duur.
Als er iets is dat mag stijgen dan is het wel het pensioen. Op die leeftijd is dat al wat je nog rest en je oude dag in armoede en miserie slijten is toch om den duur vragen om te sterven.
Teveel oude mensen leggen een schel charcuterie terug omdat het te duur is.
Oud 16 juli 2013, 07:03   #34
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dikke 2

En dit dank zij de ovld weer,crootje is een zeveraar!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 07:34   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

De titel is misleidend. Blabla zij die nooit iets hebben bijgedragen, van zij die wel bijdragen.
Ergo, een paar duizend verrijkertjes en een paar dozijn echte pechvogels mogen hun leefloontje verhoogd zien worden met 10 broden per maand.
Oud 16 juli 2013, 08:05   #36
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat toch willen nuanceren.

Ikzelf zal niet het minimumpensioen krijgen als ik op mijn 65e op pensioen ga.

-Wegens te weinig gewerkte jaren. Ttz de eerste jaren dat ik vakantiewerk deed tellen niet mee omdat er te weinig gewerkt dagen per jaar zijn. Ter info: op dat ogenblik waren vakantiewerkers gewone (ingeschreven) arbeiders die sociale zekerheid moesten betalen.
-De jaren die ik onder leercontract werkte worden ook niet meegeteld als gewerkte jaren.
-omdat wij een gans leven gewerkt en gespaard hebben zal ik toch geen bijpassing krijgen van de overheid tot het minimuminkomen van bejaarden.

Ik ken veel dames leeftijdsgenoten die tientallen jaren thuis gebleven zijn voor de kinderen, maar al die tijd dopgeld ontvingen. Zij zullen wel een minimumpensioen krijgen. Want die niet gewerkte dopjaren zijn gelijkgestelde jaren en tellen dus wel mee voor de pensioenberekening.

Wie wordt in dit geval beloond? Zij die bijdroegen of zij die ontvingen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 08:08   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het gaat ook over vrouwen die weinig of niet hebben gewerkt omdat dit nu eenmaal vroeger zo was, de vrouw aan de haard.
Het zijn maw vrouwen die hard gewerkt hebben voor hun gezin maar die hun carrière hebben opgeofferd voor dat gezin.

Ook maar straffen?
Oud 16 juli 2013, 08:08   #38
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is allemaal juist maar waarom krijgen ambtenaren die gehuwd zijn beiden hun vol pensioen (voor een lerarenkoppel is dat gemakkelijk 5.000 Euro/maand) en een koppel dat in de privé werkte een klein gezinspensioen (1.200 Euro/maand)?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 08:12   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dat is allemaal juist maar waarom krijgen ambtenaren die gehuwd zijn beiden hun vol pensioen (voor een lerarenkoppel is dat gemakkelijk 5.000 Euro/maand) en een koppel dat in de privé werkte een klein gezinspensioen (1.200 Euro/maand)?
5000 euro per maand...
Dat is weinig...
Oud 16 juli 2013, 08:17   #40
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U weet toch wie die mensen zijn met zulke kleine pensioenen ?
Hint, het zijn geen ambtenaren op rust.
Tiens die vraag stelde ik mij vanmorgen ook al toen ik in HBVL het aantal mensen zag dat IGO kreeg per provincie:

Antwerpen: 13.133
Oost-Vlaanderen: 12.433
Vlaams-Brabant: 5.541
West-Vlaanderen: 15.283
Limburg: 5.503

Een opmerkelijk verschil tussen West-Vlaanderen en Limburg.

Groentje-18 moeet deze cijfers eerst maar eens bekijken alvorens met een vinger naar allochtonen te wijzen. Wonen er zoveel allochtonen in West-Vlaanderen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be