![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Walter Capieau bij N-VA: RONDUIT BELACHELIJK | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
13 | 59,09% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() De nacht van de lange messen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het doel heiligt de middelen
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nello, het gaat er toch alleen om dat je een front vormt om een doel te verwezenlijken en niet op dat punt elkaar gaat aanvallen? Stel dat er zo'n stemming komt voor scheiding van België en het Front National heeft de beslissende stem om België te kunnen behouden, ga jij toch ook niet ineens zeggen "dan liever een splitsing van België", of wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kan men dan de VNV-burgemeesters collaborateurs noemen? (en nee, ik wil niemant vergelijken met collaborateurs, ik maak even een link met het verleden, ik kan evenzeer linken leggen met communisten of zo)
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik zou mij in ieder geval niet laten beperken door het feit dat een extremistische partij hetzelfde standpunt heeft als ik. Als zij hetzelfde stemmen, dan is dat mooi meegenomen, daar ga je je standpunten toch niet aan aanpassen?! Maar zeg nu eens, zou jij dat in de gestelde situatie, als FN de doorslag zou geven, wel doen?
Wat die burgemeesters hier nu mee te maken hebben begrijp ik niet helemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat dat van FN betreft, ik kan u dat zo niet zeggen, daar moet het moment zich voor voordoen.
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
![]() Citaat:
Op zich is het uiteraard belachelijk: de N-VA wil soms meedoen aan de pogingen om het Vlaams Blok te verbieden, terwijl het Blok soms ten alle tijde de N-VA wil ontmaskeren als nep-flaminganten. En dat terwijl de belgicisten de N-VA willen ontmaskeren als fascisten, want wat het Blok betreft, staat dit al vast volgens BUB en consoorten. Jongens, wa ne zeik... Al die hete haantjes onder de leeuwtjes zouden er beter aan doen om om samen te spannen. Maar ja, dank zij Lionel is men de kernwoorden van de IJzerbedevaart al lang vergeten he: Nooit meer oorlog, GODSVREDE en Zelfbestuur... Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Of mag ik geen "oude" koeien uit de sloot halen?
![]() |
![]() |
#31 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||||
|
![]() Citaat:
klik hier en lees o.a. de commentaar van Patriot... En dat voor iemand die constant zit te roepen dat wij fascisten zijn, kan dat tellen als staaltje van hypocrisie
![]() |
![]() |
#34 | |||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Toch moet voor eens en voor altijd duidelijk gemaakt worden: De N-VA onderschrijft het "cordon sanitaire" niet, wat sommige (en ik benadruk "sommige") Blokkers hier ook mogen komen beweren. Dat is nog altijd wezenlijk anders dan er de "zusterpartij" van te gaan vormen of er kartels, allianties of coalities mee gaan vormen. Dat zijn zaken die apart moeten worden bekeken. Voor de mijns inziens correcte analyse van het cordon sanitaire en de N-VA-mening daarover raad ik u aan op www.destandaard.be eens te gaan kijken naar de vrije tribune die Antwerps N-VA-lijsttrekker Bart Dewever daarover schreef enkele dagen terug. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier uit de streek neem ik graag het voorbeeld van de burgemeester van Kanegem, een man die uit een belangrijke plaatselijke boerenfamilie kwam en al meerdere jaren burgemeester was voor de Duitse inval. In het dorp stond de hele familie als Vlaamsgezind bekend, wat blijkbaar nooit een probleem vormde om hem de burgemeestersjerp te gunnen. Tijdens de oorlog heeft hij zijn gemeente met grote integerheid bestuurd, net als de meerderheid van de oorlogsburgemeesters. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op meerdere malen heeft het VNV zich kritisch uitgelaten over de plannen van de Duitse militaire overheid en heeft eens zelfs in Brussel een massale mars gehouden om tegenover de Duitsers te tonen dat zij een niet te onderschatten macht waren. Ook kantte het VNV zich tegen de pogingen die sommige Duitsers ondernamen om de Vlaamse oorlogsvrijwilligers te verduitsen. Het VNV eiste (en verkreeg) dat er aalmoezeniers met de Vlaamse jongens meetrokken en dat de taal van het Vlaams Legioen het Nederlands was (pas later ontstaat daarover veel ruzie). Kortom, het VNV was geen lijdzaam instrument in de handen van de nazi's. Een echte fascistische vereniging was de DeVlag die echter nauwelijks burgemeesters leverde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() De volgende citaten zijn uit de Winkler Prins Encyclopedie:
Citaat:
|
|
![]() |