![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Walter Capieau bij N-VA: RONDUIT BELACHELIJK | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
13 | 59,09% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Door Walter Capieau op de Kamer- en Senaatslijst op te nemen, maakt de N-VA zich grenzeloos belachelijk. De partij die fulmineerde tegen deelname aan tv-spelletjes en geen 'BV's' nodig had, neemt nu zogezegd een 'betrokken Vlaming' op. Komaan zeg, dit is toch te onnozel om waar te zijn en een puur electorale stunt na het débacle met Paul Van Keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Niet mee eens. Ik vind persoonlijk niet dat de NVA zich hiermee belachelijk maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1. Dit is geen onderwerp voor bij communautaire discussies
2. Hier zijn al een aantal onderwerpen over opgestart op de andere deelfora. Verkeerd geplaatst en overbodig dus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Ondergetekende, Walter Capiau, stelt zich bij de eerstvolgende verkiezingen kandidaat voor de N-VA. Op de senaatslijst bekleed ik de duwersplaats, op de West-Vlaamse kamerlijst de tweede plaats, dat werd gisteren beslist door de partijraad van de N-VA.
Als bewuste Vlaming, meen ik dat het vandaag mijn plicht is om mijn verantwoordelijkheid op te nemen. Ik kan niet langs de kant blijven staan wanneer de regeringspartijen, onder andere met een ondemocratische kiesdrempel, alles in het werk stellen om de N-VA uit het parlement te houden en de mond te snoeren. Het is mijn oprechte overtuiging dat er in de politiek nood is aan een rechtlijnige Vlaamse partij. De N-VA zegt waar het op slaat, maar bovenal blijft ze trouw aan het gegeven woord. Dat hebben de parlementsleden van de N-VA met verve bewezen ten tijde van het Lambermontakkoord en de daaropvolgende VU-perikelen. Wanneer uit peilingen blijkt dat maar liefst 1 op 4 Vlaamse kiezers niet weet op welke partij men zal stemmen op 18 mei, dan getuigt dit van ontreddering en ontgoocheling in de partij waar men vroeger op stemde. Met haar duidelijk programma en rechtlijnig handelen, biedt de N-VA de kiezer daarentegen een stevige houvast. Niet alleen als bewuste Vlaming, maar ook als bedrijfsleider meen ik dat het absoluut nodig is dat de N-VA in het parlement vertegenwoordigd is. Als enige partij verdedigt zij consequent het algemeen Vlaams belang en houdt ze voet bij stuk wanneer het nodig is. De N-VA wil dat de Vlamingen hun eigen boontjes kunnen doppen. En dat ze dus bvb. zélf kunnen beslissen over hun eigen economisch beleid, over hun eigen belastingen en over hun eigen tewerkstellingsbeleid. We kunnen toch niet hulpeloos blijven toekijken hoe steeds meer bedrijven uit Vlaanderen wegtrekken en de werkloosheid steeds maar toeneemt ? Vlaanderen en Wallonië hebben elk een eigen economie en dus hebben zij ook een eigen beleid nodig, dat weet toch iedereen. Wij moeten zelf maatregelen kunnen nemen bijvoorbeeld door de loonkost te verlagen of door ervoor te zorgen dat het Vlaams ondernemerschap maximaal gestimuleerd wordt, dat er een echt sociaal statuut komt voor de zelfstandigen enz. Heel wat Vlamingen willen wel een eigen bedrijf opstarten en zorgen voor werkgelegenheid maar daarvoor ontbreken de stimulansen. Terwijl tal van politici louter streven naar het statuut van Bekende Vlaming, wil ik, zoals Geert Bourgeois het omschreef, een Betrokken Vlaming zijn : iemand die belangeloos verantwoordelijkheid opneemt voor de gemeenschap. Politici moeten zich bezig houden met politiek, met datgene waarvoor ze door de mensen verkozen zijn. En dus niet met optredens in allerhande TV-programma’s die niets met politiek te maken hebben. Om al deze en nog vele andere redenen neem ik deel aan de verkiezingen, om alle bewuste Vlamingen duidelijk te maken dat de N-VA niet u�*t het parlement, maar er�*n moet. Walter Capiau ---------------------- www.capiauprojects.be
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Het feit dat je er een forum voor opstelt vertelt iets meer over jou dan over de N-VA ... .
Houdt BUB zich enkel bezig met haat- en lastercampagnes tegen de N-VA of stelt ze zelf nog iets voor?
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Walter Capieau is gewoon een verkiezingsstunt van de N-VA; als ik flamingant was, ik zou me schamen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Bovendien, hoe lang is het geleden dat Capiau een BV was? Hoe lang is de mens al van het scherm verdwenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA die zich in de kijker probeerde te werken door hun kruistocht tegen "politieke BV's" en politici in niet-politieke tv-programma's... neemt nu een BV op.
Walter Capiau is straks te zien bij de Leukste Eeuw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Is hij ook kandidaat-premier
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Het is Capiau zélf die zich bij de N-VA heeft aangediend. En welke partij weigert er nu niewe leden!? (ook al zijn ze bekend) Zouden jullie ook zo reageren moest Capiau zich bij de BUB zijn komen aanbieden?? 2. Waarom toch al die onderwerpen tegen de N-VA? Voelen jullie je dan zo bedreigd door deze partij? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven is het niet onmogelijk dat Capiau inderdaad een bewuste Vlaming is en die in de politiek stapt om die redenen. En trouwens, beste Blubbers, jullie beweren de hele tijd dat een overgrote meerderheid van de "Belgen" jullie gedachtengoed genegen is. Dan moet het toch ook zo zijn dat de overgrote meerderheid van de BV's erachter staan. Voor jullie moet het dan ook een koud kunstje zijn een of andere BV op jullie lijst te krijgen... Iedere BV weet immers maar al te goed waar de mensen op kicken. Of is jullie gedachtengoed toch niet zo populair... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() JVDB, ook het Pallieterke gelezen?
Wees trouwens blij, ik richt mijn pijlen tegen uw nivea-vrienden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Als je "j'accuse" wil schreeuwen, moet je op zijn minst ernstig overkomen... Misschien kan de BUB ook eens op zoek gaan naar een BV, of een BB (in hun geval) om hun toekomstige armtierige resultaat wat op te krikken...
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Spijtig dat er geen Bekende Belgen zijn (ik gebruik de afkorting niet meer, want bij ons is dat de afkorting van gexhibitioneerde vrouwelijke lichaamsdelen), maar wel bekende Walen en bekende Vlamingen.
![]()
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Gelukkig is JVDB te verstandig om daaraan mee te doen, uw botte pijltjes zullen een ander doel nodig hebben vermoed ik, Bruno. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |