Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 09:20   #21
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaamse realisten staat dezelfde behandeling te wachten als de Oostfrontstrijders in de vorige eeuw.
Mochten toch een politieke partij oprichten?
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:21   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Vroeger (en misschien nu nog) gingen Belgische ex-militairen in Congo als huurling vechten; geen haan die ernaar kraaide. En hun gedrag was niet bepaald onbesproken. Qua wreedheden kan dat halal kanonnenvlees daar nog wat van leren.

Ik herinner mij ook nog de beelden van die para's die Somaliërs boven een vuurtje heen en weer slingerden. En dat waren goed getrainde en opgeleide militaire, geen gehersenspoelde tieners.

Enfin, laat mij jullie vooral niet storen in jullie selectieve verontwaardiging.

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het falend immigratiebeleid van de tradionele partijen rechtstreeks verantwoordelijk is. SPA, CD&V, O-VLD en Groen hebben in deze veel boter op hun hoofd.

Nochtans is het nu toch al een hele tijd geweten dat Belgische migrantenjongeren hier worden gerecruteerd en het gaat gewoon door.

Veel met de spierballen rollen in de pers, maar ondertussen blijven er maar jongeren naar ginder vertrekken en compleet doorgeslagen terugkomen. Wat een tandeloze overheid hebben we toch
.
Ik heb er de essentie even uitgehaald.

En nu?

Wat ga JIJ daar aan veranderen?

Stemmen op de partijen die hiervoor verantwoordelijk zijn?

Het cordon sanitaire- dat het de enige andere partij die deze evolutie voorzag, en probeerde te voorkomen- blijven voorstellen als een gerechtvaardigde politieke maatregel van bovengenoemde partijen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 augustus 2013 om 09:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:25   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Mochten toch een politieke partij oprichten?
Jij had zeker liever gezien dat het oprichten van politieke partijen verboden wordt voor al wie het regime niet gunstig gezind is?
Oud 30 augustus 2013, 09:25   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Vroeger (en misschien nu nog) gingen Belgische ex-militairen in Congo als huurling vechten; geen haan die ernaar kraaide.
Nope, die deden dat als huurling, een job zoals een andere.
Citaat:
En hun gedrag was niet bepaald onbesproken.
Ook dat klopt, maar ze gingen tenminste het niet propaganderen in de media als zijnde "gerechtvaardigd".
Citaat:
Qua wreedheden kan dat halal kanonnenvlees daar nog wat van leren.
Denkt U?
Citaat:
Ik herinner mij ook nog de beelden van die para's die Somaliërs boven een vuurtje heen en weer slingerden. En dat waren goed getrainde en opgeleide militaire, geen gehersenspoelde tieners.
En die hebben er ferm voor onder hun kloten gekregen.
Citaat:
Enfin, laat mij jullie vooral niet storen in jullie selectieve verontwaardiging.
Niks selectiefs, ik had niet beter verwacht van gehersenspoelde idioten. Ik hoop alleen maar dat ze een accute loodvergiftiging oplopen en ginder in een wit doek onder de grond stopt mogen worden, met zulke randdebielen zijn we geen kloten in West Europa.

Citaat:
Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het falend immigratiebeleid van de tradionele partijen rechtstreeks verantwoordelijk is. SPA, CD&V, O-VLD en Groen hebben in deze veel boter op hun hoofd.
Alle boter. En niet alleen op het hoofd. in't stroppeke ook hoor.
Citaat:
Nochtans is het nu toch al een hele tijd geweten dat Belgische migrantenjongeren hier worden gerecruteerd en het gaat gewoon door.
En wat stelt U voor? De recruteerders afschieten? De jongeren vastketenen? Verplicht varkensvlees voeren?
Citaat:
Veel met de spierballen rollen in de pers, maar ondertussen blijven er maar jongeren naar ginder vertrekken en compleet doorgeslagen terugkomen.
Ze zijn al compleet achterlijk vertrokken, hun koppeke kapotgebonkt op een te dun tapijt.
Citaat:
Wat een tandeloze overheid hebben we toch.
En daar hebt U voor gekozen.
Oud 30 augustus 2013, 09:30   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat heb je er goed ingepeperd, Maddox!

Vooral die laatste sneer is raak.
Oud 30 augustus 2013, 09:50   #26
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Allee kom, in een tijd waarin al ons internet en e-mailverkeer wordt gemonitord en bijgehouden kan men onze Sharia vrienden niet tegenhouden?

Is het niet kunnen of gewoon niet willen?

En hoe kan u nu weten voor welke partijen ik tot op heden al heb gestemd? Ik dacht dat de stemming in België geheim was? Bent u beiden helderziende?

Bij elke verkiezing waaraan ik tot nu toe mocht deelnemen, is de partij waarop ik stemde ofwel in de oppositie beland, of heeft ze de kiesdrempel niet gehaald.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:00   #27
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, die deden dat als huurling, een job zoals een andere.
Dorpen platbranden, burgers uitmoorden, vrouwen en kinderen afmaken, verkrachtingen, ... Ik spreek misschien van decennia geleden, ma bon. Het is gebeurd, werd op alle mogelijke manieren toegedekt en er mag vooral geen haan naar kraaien. Ik dacht dat zulke misdaden nochtans niet konden verjaren, ma bon. Dat paste in het kraam van het regime van destijds, dus mocht het.

Citaat:
Ook dat klopt, maar ze gingen tenminste het niet propaganderen in de media als zijnde "gerechtvaardigd".
Internet bestond toen nog niet of nauwelijks, dus tja.

Citaat:
Denkt U?
Zeker en vast.

Citaat:
En die hebben er ferm voor onder hun kloten gekregen.
Ah, dan is het ok.

Het volstaat volgens u dus om tegen die jongeren, bij hun terugkeer, een paar keer "foei!" te zeggen en misschien hun uitkering een paar maanden af te pakken?

Ik dacht dat u het net niet eens was met dat soort lakse aanpak? Of is een lakse aanpak voldoende wanneer het gaat om leden van het superieure blanke ras, maar niet bij anderen?

Citaat:
Niks selectiefs, ik had niet beter verwacht van gehersenspoelde idioten. Ik hoop alleen maar dat ze een accute loodvergiftiging oplopen en ginder in een wit doek onder de grond stopt mogen worden, met zulke randdebielen zijn we geen kloten in West Europa.
Uw bloeddorstigheid is bij deze genoteerd.

Citaat:
Alle boter. En niet alleen op het hoofd. in't stroppeke ook hoor.
Daar zijn we het dan wel over eens.

Citaat:
En wat stelt U voor? De recruteerders afschieten? De jongeren vastketenen? Verplicht varkensvlees voeren? Ze zijn al compleet achterlijk vertrokken, hun koppeke kapotgebonkt op een te dun tapijt.
De recruteerders oppaken en veroordelen? En straf laten uitzitten in land van herkomst.

De terugkeerders waarvan kan worden aangetoond dat ze oorlogsmidaden hebben gepleegd oppakken en veroordelen? En straf in België laten uitzitten, want dat is voor de meeste jongeren immers het land van het herkomst; het zijn dus wel degelijk "onze" jongeren, of dat nu in uw kraam past of niet.

Citaat:
En daar hebt U voor gekozen.
Neen, dat heb ik niet.

Maar zelfs degenen die wél op een traditionele partij hebben gestemd, hebben daar niet voor gekozen. U mag mij verbeteren als ik het verkeerd heb, maar bij mijn weten heeft geen enkele partij ooit in haar programma iets geplaatst �* la "En als er extremisten onze jeugd komen hersenspoelen en naar oorlogsgebied sturen, gaan we veel brullen in de media, en er verder niets tegen doen."

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 30 augustus 2013 om 10:03.
Oud 30 augustus 2013, 10:05   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee kom, in een tijd waarin al ons internet en e-mailverkeer wordt gemonitord en bijgehouden kan men onze Sharia vrienden niet tegenhouden?
Hoe stelt U voor mensen hun fundamentele vrijheden te ontzeggen?
U hebt gesproken met een fundamentalistische Islamist, gemaild met terroristen in zandbakkiestan, en getelefonneerd met de ambassade van een buurland van een conflictzone, U mag België niet meer verlaten....
Is dat dan beter?

Zoals ik al schreef, laat ze vertrekken, en niet meer terugkomen. Hoe dat laatste voor elkaar te krijgen, da's een ander verhaal, maar ik wil niet dat er 1 eurocent belastingen aan verspild wordt. Niet omdat ze niet in de maatschappij hier passen, niet omdat ze in een cel zitten, en al helemaal niet om ze platgespoten in een instelling te zien kwijlen.
Citaat:
En hoe kan u nu weten voor welke partijen ik tot op heden al heb gestemd? Ik dacht dat de stemming in België geheim was? Bent u beiden helderziende?Bij elke verkiezing waaraan ik tot nu toe mocht deelnemen, is de partij waarop ik stemde ofwel in de oppositie beland, of heeft ze de kiesdrempel niet gehaald.
Dan nog wenst U in een democratie te leven en mag U met volle goesting toegeven dat U liever kiest voor een tandeloze regering dan te verkassen naar een land waar de regering het wel "beter" voor elkaar heeft.
Oud 30 augustus 2013, 10:11   #29
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger (en misschien nu nog) gingen Belgische ex-militairen in Congo als huurling vechten; geen haan die ernaar kraaide. En hun gedrag was niet bepaald onbesproken. Qua wreedheden kan dat halal kanonnenvlees daar nog wat van leren.

Veel met de spierballen rollen in de pers, maar ondertussen blijven er maar jongeren naar ginder vertrekken en compleet doorgeslagen terugkomen. Wat een tandeloze overheid hebben we toch.
Wat die militairen daar deden is niet goed te praten en ik hoop dat ze zwaar gestraft zijn. Maar dit mag geen tegenargument zijn wat er nu gebeurt. Dat er een hele meute jongeren ginder als een losgeslagen troep wilde honden hun gang kan gaan. Binnenkort komen ze compleet gebrainwashed terug met de overtuiging dat ze hun strijd tegen de westerse waarden bij ons kunnen verderzetten. Ik heb geen glazen bol maar ik ben ervan overtuigd dat het moslimextremisme alleen maar zal groeien bij ons.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:14   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dorpen platbranden, burgers uitmoorden, vrouwen en kinderen afmaken, verkrachtingen, ... Ik spreek misschien van decennia geleden, ma bon. Het is gebeurd, werd op alle mogelijke manieren toegedekt en er mag vooral geen haan naar kraaien. Ik dacht dat zulke misdaden nochtans niet konden verjaren, ma bon. Dat paste in het kraam van het regime van destijds, dus mocht het.
Omdat het toen gebeurde, moeten we het nu maar blauw blauw laten?
Citaat:
Internet bestond toen nog niet of nauwelijks, dus tja.
En het was niet geweten? Met andere woorden, uit het oog, uit het hart. Ni vue, ni connue.
Citaat:
Zeker en vast.
Dan moet ik U teleurstellen, de kennis van de huurlingen in der tijd is niet verloren gegaan, en is in de loop der decennia "verfijnd".
Citaat:
Ah, dan is het ok.
Neen, dan is het niet ok, maar wat moeten we meer doen? De overtreders handen en voeten afkappen? Doodmartelen?
Citaat:
Het volstaat volgens u dus om tegen die jongeren, bij hun terugkeer, een paar keer "foei!" te zeggen en misschien hun uitkering een paar maanden af te pakken?
Ik dacht dat u het net niet eens was met dat soort lakse aanpak? Of is een lakse aanpak voldoende wanneer het gaat om leden van het superieure blanke ras, maar niet bij anderen?
Grappig. Een stukje verder noemt U mij net bloeddorstig.
Wat betreft het "blanke ras", oftwel Kaukasiërs, de hoofdmoot der idioten die in zandbakkiestan willen knokken zijn Kaukasiers, Noord Afrikaanse variant.(of is het deviant, perversie of mutatie?)
Citaat:
Uw bloeddorstigheid is bij deze genoteerd.
En wat gaat U nu doen met die kennis?
Citaat:
Daar zijn we het dan wel over eens.
Raar he, hoe een PVDA'er en een antidemocraat het ergens eens over kunnen zijn.
Citaat:
De recruteerders oppakken en veroordelen? En straf laten uitzitten in land van herkomst.
Welke misdaad hebben de recruteerders gepleegd?

Citaat:
De terugkeerders waarvan kan worden aangetoond dat ze oorlogsmidaden hebben gepleegd oppakken en veroordelen? En straf in België laten uitzitten, want dat is voor de meeste jongeren immers het land van het herkomst; het zijn dus wel degelijk "onze" jongeren, of dat nu in uw kraam past of niet.
Yeuh, na een cursus oorlogsmisdaden , plunderen en verkrachten een vervolgopleiding Crimineel in België met als toetje een rondje "uitkerings-surfer".
Oud 30 augustus 2013, 10:15   #31
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe stelt U voor mensen hun fundamentele vrijheden te ontzeggen?
U hebt gesproken met een fundamentalistische Islamist, gemaild met terroristen in zandbakkiestan, en getelefonneerd met de ambassade van een buurland van een conflictzone, U mag België niet meer verlaten....
Is dat dan beter?
Als 't is om belastingen "correct" te kunnen innen, steekt het met die "fundamentele" vrijheden doorgaans niet nauw.

En als 't is om de voorvechters van die fundamentele vrijheden te intimideren, neemt men zonder enige vorm van proces hun geliefde uren in hechtenis, zoals onlangs in Groot-Britannië.

Maar terrorisme bestrijden, lukt niet.

Of wordt terrorisme bewust gebrekkig bestreden, zodat het als excuus kan blijven worden gebruikt om onze fundamentele rechten en vrijheden verder te blijven aantasten?

"Terrorist" is trouwens een heel relatief begrip. Wie voor het ene kamp een terrorist is, is voor het andere kamp een vrijheidsstrijder.

Citaat:
Zoals ik al schreef, laat ze vertrekken, en niet meer terugkomen. Hoe dat laatste voor elkaar te krijgen, da's een ander verhaal, maar ik wil niet dat er 1 eurocent belastingen aan verspild wordt. Niet omdat ze niet in de maatschappij hier passen, niet omdat ze in een cel zitten, en al helemaal niet om ze platgespoten in een instelling te zien kwijlen.
Dus WIJ falen in ons beleid en de meest extreme gevolgen van ONS falen gaan we NIET oplossen?

Kijk vriend, dat men er tot hiertoe qua migratiebeleid een potje van heeft gemaakt, is duidelijk en dat er een heel nieuwe politiek nodig is, is ook duidelijk.

Maar als land kunnen we niet weglopen van onze verantwoordelijkheid voor decennia lang geklungel.

Ongeacht waar u al dan niet voor gestemd heeft en welke staatsvorm uw voorkeur draagt, als ingezetene van dit land draagt u verantwoordelijkheid. Met een oubollig woord kunnen we dat "burgerzin" noemen.

Citaat:
Dan nog wenst U in een democratie te leven en mag U met volle goesting toegeven dat U liever kiest voor een tandeloze regering dan te verkassen naar een land waar de regering het wel "beter" voor elkaar heeft.
Een democratie hoeft niet tandeloos te zijn. En waarom moet ik opstappen?
Oud 30 augustus 2013, 10:17   #32
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Wat die militairen daar deden is niet goed te praten en ik hoop dat ze zwaar gestraft zijn. Maar dit mag geen tegenargument zijn wat er nu gebeurt. Dat er een hele meute jongeren ginder als een losgeslagen troep wilde honden hun gang kan gaan. Binnenkort komen ze compleet gebrainwashed terug met de overtuiging dat ze hun strijd tegen de westerse waarden bij ons kunnen verderzetten. Ik heb geen glazen bol maar ik ben ervan overtuigd dat het moslimextremisme alleen maar zal groeien bij ons.
Door het met harde repressie te bestrijden en intussen het migratiedebâcle te laten voortduren, zal het alleen maar meer groeien.
Oud 30 augustus 2013, 10:18   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En hoe kan u nu weten voor welke partijen ik tot op heden al heb gestemd? Ik dacht dat de stemming in België geheim was? Bent u beiden helderziende?

Bij elke verkiezing waaraan ik tot nu toe mocht deelnemen, is de partij waarop ik stemde ofwel in de oppositie beland, of heeft ze de kiesdrempel niet gehaald.
En ik denk niet dat dat zal verbeteren met BUB, PVDA of LDD....
Oud 30 augustus 2013, 10:33   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door het met harde repressie te bestrijden en intussen het migratiedebâcle te laten voortduren, zal het alleen maar meer groeien.
Al goed dat je het laten voortduren van het "migratiedebacle" niet vergeet.

Dezelfden die er de oorzaak van zijn, hebben echter nog altijd de macht. En ze zijn niet van plan om zich de macht te laten afnemen, of hun zelf veroorzaakte debacle zelfs maar met zachte depressie aan te pakken.

En maak je vooral geen zorgen. Ook zonder "het" met harde repressie aan te pakken zal "het" alleen maar groeien.
Je kan dus gerust op twee oren blijven slapen want de autochtone bevolking gaat dat, vanzelfsprekend, BLIJVEN pikken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 augustus 2013 om 10:34.
Oud 30 augustus 2013, 11:52   #35
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Al goed dat je het laten voortduren van het "migratiedebacle" niet vergeet.

Dezelfden die er de oorzaak van zijn, hebben echter nog altijd de macht. En ze zijn niet van plan om zich de macht te laten afnemen, of hun zelf veroorzaakte debacle zelfs maar met zachte depressie aan te pakken.

En maak je vooral geen zorgen. Ook zonder "het" met harde repressie aan te pakken zal "het" alleen maar groeien.
Je kan dus gerust op twee oren blijven slapen want de autochtone bevolking gaat dat, vanzelfsprekend, BLIJVEN pikken.
Zolang de autochtone bevolking denkt dat om de zoveel jaar een bolleke invullen tot verandering gaat leiden, zal er niet veel veranderen neen.

En denk maar niet dat er met neo-liberale partijen verbetering zal komen. Zulke partijen hebben de neiging de verschillen en tegenstellingen tussen de bevolking nog te vergroten en dus nog meer voedingsbodem voor fratsen als moslimstrijders te creëeren.
Oud 30 augustus 2013, 12:06   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als 't is om belastingen "correct" te kunnen innen, steekt het met die "fundamentele" vrijheden doorgaans niet nauw.
Dat kan U weerom steken op die tandenloze overheid, en de even slapjanusiaanse actie van hen die dat lijdzaam ondergaan. Ik geef toe, ik blijf hier plakken omdat het nu eenmaal beter voor mij is om hier te blijven, maar ik blijf het in de gaten houden, eenmaal het niet voordelig meer is, kunnen ze hier mijn harige, puisterige reet kussen, dan bol ik het af.
Citaat:
En als 't is om de voorvechters van die fundamentele vrijheden te intimideren, neemt men zonder enige vorm van proces hun geliefde uren in hechtenis, zoals onlangs in Groot-Britannië.
We zijn hier in België. En wat ze in de GB doen, da's al even juist of verkeerd als hier.
Citaat:
Maar terrorisme bestrijden, lukt niet.
"Terrorist" is trouwens een heel relatief begrip. Wie voor het ene kamp een terrorist is, is voor het andere kamp een vrijheidsstrijder.
Hoe herkend men een terrorist? Een soldaat is gemakkelijk. Uniform, wapen, maar een terrorist? Is een Arafatsjalletje een Uniform? Een derringer in de aars gefrot een wapen?
Citaat:
Of wordt terrorisme bewust gebrekkig bestreden, zodat het als excuus kan blijven worden gebruikt om onze fundamentele rechten en vrijheden verder te blijven aantasten?
Angst verkoopt nietwaar. Verdeel en heers. Hier preekt U tegen het kerkkoor.
Citaat:
Dus WIJ falen in ons beleid en de meest extreme gevolgen van ONS falen gaan we NIET oplossen?
Wat kunnen we doen? mensen die in België volgens de wet niks misdaan hebben preventief in de cel rammen?
Citaat:
dat men er tot hiertoe qua migratiebeleid een potje van heeft gemaakt, is duidelijk en dat er een heel nieuwe politiek nodig is, is ook duidelijk.Maar als land kunnen we niet weglopen van onze verantwoordelijkheid voor decennia lang geklungel.
Wat zijn uw voorstellen?
Ik kan de mijne al geven. Iedereen is welkom, maar , de eerste periode geen enkele toegang tot het sociale vangnet. Ook niet indien het import familie is na het verstrijken van de eerste periode. Haalt men een importbruid of een verlepte grootmoeder binnen, da's heel spijtig als ze dan een verkoudheid krijgt, da's de volle pot voor medische toestanden, pensioen, leefloon, werkloosheidsuitkering, ziekenkas, invaliditeit, vergeet het maar. En als de nieuwe inwijkelijk na die eerste periode geen positief saldo kan voorleggen, dan is die of verhongerd, of crimineel.
Citaat:
Ongeacht waar u al dan niet voor gestemd heeft en welke staatsvorm uw voorkeur draagt, als ingezetene van dit land draagt u verantwoordelijkheid. Met een oubollig woord kunnen we dat "burgerzin" noemen.
Ik ben er ten minste niet hypocriet over.
Citaat:
Een democratie hoeft niet tandeloos te zijn. En waarom moet ik opstappen?
Een democratie is de dictatuur van de dommen. En U moet niet opstappen, alleen stoppen met de schuld op een ander te steken. De ultieme vrijheid die we hier hebben, en de laatste stem, is met onze voeten.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 augustus 2013 om 12:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 13:02   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang de autochtone bevolking denkt dat om de zoveel jaar een bolleke invullen tot verandering gaat leiden, zal er niet veel veranderen neen.

En denk maar niet dat er met neo-liberale partijen verbetering zal komen. Zulke partijen hebben de neiging de verschillen en tegenstellingen tussen de bevolking nog te vergroten en dus nog meer voedingsbodem voor fratsen als moslimstrijders te creëeren.
Weer eentje die doorheeft dat er wat anders nodig is dan de verplichte bollekenskermis om te veranderen wat de vastgeroeste PS en haar francofone en "Vlaamse" handlangers er de voorbije twee eeuwen in dit land van hebben gebakken.

Het zijn de traditionele, in hoofdzaak FRANSTALIGE partijen die het onmogelijk maakten om nog tot serieuze veranderingen te komen. Als het klopt wat jij beweert, en ook de "neo-liberale partijen " (welke zijn dat?) "geen verbetering" kunnen brengen schiet er idd niet veel anders meer over dan "dat andere" dat jij bedoelt indien bollekens invullen door de autochtone bevolking geen zin meer heeft.

Het zijn NIET de "neo-liberale' partijen die de voedingsbodem hebben gecreëerd voor de moslimgekken die dag na dag naar Syrië trekken. Niet ZIJ lokte hen massaal naar hier met hun schandelijke gepamper op kosten van de gewone werkmens. Niet ZIJ lieten het Sharia4Belgiumcrapuul zolang hun gang gaan goed wetend dat het elders om dezelfde reden buiten vloog.

Als �*lles uit de hand loopt, en ze op het punt staan hun "democratische" macht én legitimiteit te verliezen, vergroten de partijen die het al bijna twee eeuwen voor het zeggen hebben zélf, en op meer dan één manier, de tegenstellingen tussen de bevolking. Dat ze daarmee nog meer voeding geven aan de fratsen van (niet alleen) het moslimgespuis dat zich in Syrië gaat uitleven, schrikt hen opeens niet langer af.

Het had allang moeten gedaan zijn met de politieke benoemingen in de overheidsbedrijven, met politici die zetelen in de raden van bestuur van banken, privé-én overheidsbedrijven, of die er zelfs de voorzitters van zijn. Zeker in crisistijd. Maar wat doen de machthebbers? Neen NIET de "neo-liberale" maar de PS en haar handlangers? Toch bekvechten voor de duurst betaalde postjes voor hun eigen partij-aanhorigen?

Wie pakken ze meer dan de helft van hun schamele loon af om al dat fraais, alsook al hun andere blunders van te betalen?

Wie kan geen stap meer verkeerd zetten zonder een verkeers-gas-of andere boete te krijgen, terwijl het wanbeleid van POLITICI dat heeft geleid tot de bankencrisis zelfs niet onderzocht mag worden?

Wie heeft zoveel energie gestoken in het handhaven van een politiek cordon sanitaire, met als gevolg dat een welbepaalde voedingsbodem vandaag voor I50% verzadigd is?

Zitten de "NEO-liberale partijen" d�*�*r ook maar voor IETS tussen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 augustus 2013 om 13:03.
Oud 30 augustus 2013, 13:06   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat men er tot hiertoe qua migratiebeleid een potje van heeft gemaakt, is duidelijk en dat er een heel nieuwe politiek nodig is, is ook duidelijk.Maar als land kunnen we niet weglopen van onze verantwoordelijkheid voor decennia lang geklungel.
Citaat:

En denk maar niet dat er met neo-liberale partijen verbetering zal komen.
Pffffffffffffffffffft.....................
Oud 30 augustus 2013, 13:11   #39
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Weer eentje die doorheeft dat er wat anders nodig is dan de verplichte bollekenskermis om te veranderen wat de vastgeroeste PS en haar francofone en "Vlaamse" handlangers er de voorbije twee eeuwen in dit land van hebben gebakken.

Het zijn de traditionele, in hoofdzaak FRANSTALIGE partijen die het onmogelijk maakten om nog tot serieuze veranderingen te komen. Als het klopt wat jij beweert, en ook de "neo-liberale partijen " (welke zijn dat?) "geen verbetering" kunnen brengen schiet er idd niet veel anders meer over dan "dat andere" dat jij bedoelt indien bollekens invullen door de autochtone bevolking geen zin meer heeft.

Het zijn NIET de "neo-liberale' partijen die de voedingsbodem hebben gecreëerd voor de moslimgekken die dag na dag naar Syrië trekken. Niet ZIJ lokte hen massaal naar hier met hun schandelijke gepamper op kosten van de gewone werkmens. Niet ZIJ lieten het Sharia4Belgiumcrapuul zolang hun gang gaan goed wetend dat het elders om dezelfde reden buiten vloog.

Als �*lles uit de hand loopt, en ze op het punt staan hun "democratische" macht én legitimiteit te verliezen, vergroten de partijen die het al bijna twee eeuwen voor het zeggen hebben zélf, en op meer dan één manier, de tegenstellingen tussen de bevolking. Dat ze daarmee nog meer voeding geven aan de fratsen van (niet alleen) het moslimgespuis dat zich in Syrië gaat uitleven, schrikt hen opeens niet langer af.

Het had allang moeten gedaan zijn met de politieke benoemingen in de overheidsbedrijven, met politici die zetelen in de raden van bestuur van banken, privé-én overheidsbedrijven, of die er zelfs de voorzitters van zijn. Zeker in crisistijd. Maar wat doen de machthebbers? Neen NIET de "neo-liberale" maar de PS en haar handlangers? Toch bekvechten voor de duurst betaalde postjes voor hun eigen partij-aanhorigen?

Wie pakken ze meer dan de helft van hun schamele loon af om al dat fraais, alsook al hun andere blunders van te betalen?

Wie kan geen stap meer verkeerd zetten zonder een verkeers-gas-of andere boete te krijgen, terwijl het wanbeleid van POLITICI dat heeft geleid tot de bankencrisis zelfs niet onderzocht mag worden?

Wie heeft zoveel energie gestoken in het handhaven van een politiek cordon sanitaire, met als gevolg dat een welbepaalde voedingsbodem vandaag voor I50% verzadigd is?

Zitten de "NEO-liberale partijen" d�*�*r ook maar voor IETS tussen?
De neo-liberale partijen zijn die partijen die heden ten dage slaafs het neo-liberale juk van Europa volgen.

Dat zijn er dus heel wat.

N-VA = oude wijn, nieuwe zakken.

"Het is de schuld van de Franstaligen".

Werkelijk? In een land waar de Nederlandstaligen de meerderheid uitmaken?

Als het de schuld van de Franstaligen is, komt dat omdat de Nederlandstaligen het hebben laten gebeuren.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 30 augustus 2013 om 13:14.
Oud 30 augustus 2013, 14:14   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als het de schuld van de Franstaligen is, komt dat omdat de Nederlandstaligen het hebben laten gebeuren.
Als ze het niet hadden laten gebeuren had België niet meer bestaan.

En dan waren ze ook hun macht en postjes kwijt.

Daarom.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be