Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2013, 22:55   #21
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Waarom?

Dat zegt die folder helemaal niet.

Mensen wiens dochter daarom vraagt, vermoed ik.

Dat is allemaal prima.

Waarom?
In de meeste gezinnen is het nog steeds zo dat de vrouw meestal stofzuigt. Niet omdat de man haar daartoe verplicht, maar omdat ze dat vrijwillig doet.
Net zoals het meestal de man is die het gras maait en de vuilnis buitenzet.
Het is dan toch helemaal niet zo 'vreemd' dat een (speelgoed)stofzuiger in een folder wordt aangeprezen door een vrouw en een grasmaaier door een man?
Reclamefolders streven naar herkenbaarheid.
Ze volgen derhalve zoveel als mogelijk algemene normen en conventies, ze creëren die niet.

Mag een vrouw nog kiezen om 'aan de haard' te blijven?

Daar gaat het niet om.

Kinderen moeten spelen met het speelgoed dat ze leuk vinden.
Als dat lego is, is dat lego. Als dat een stofzuiger is een stofzuiger.

Ik denk het niet.
Het enige waar ik nog op wil reageren is de "klassieke opdeling" van het huishouden.
Vuilnis buitenzetten en grasmaaien zijn dan nog echt stomme voorbeelden. Een zak verplaatsen en in de tuin werken wordt perfect gedaan door vrouwen.

Wat misschien op dit moment nog aan een rollenpatroon onderworpen is in mijn omgeving: de meer technische zaken in verbouwingen, zoals elektriciteit en loodgieterij zaken. Dat heb ik vrouwen persoonlijk nog niet zien doen. Maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik. (Voor zover dit als huishoudelijke taken kan gezien worden)
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 22:59   #22
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou een bepaald rollenpatroon getuigen van "marginaliteit"? Er zijn vrouwen die zich heus goed voelen huismoeder te zijn en het aan de man overlaten in de tuin te werken, te schilderen, enzovoort.

Waarom willen progressieven juist een bepaald patroon opdringen om het andere te stigmatiseren? Waar is jullie "vrijheid, blijheid" gebleven?
Huismoeders = islamvrouwen die thuisblijven

Waarom zou je dan eigenlijk naar school gaan?, gewoon analfabeet blijven en de benen spreiden is dan toch voldoende.

Ik weiger contact te hebben met vrouwen die als doel in het leven hebben zich te onderwerpen aan hun man. Ik zou voor zoiets wel willen betalen in de vorm van een au pair, maar ik moet dat niet in mijn bed hebben liggen.

Laatst gewijzigd door thomas1234 : 2 oktober 2013 om 23:01.
Oud 2 oktober 2013, 23:03   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Huismoeders = islamvrouwen die thuisblijven

Waar zou je dan eigenlijk naar school gaan?, gewoon analfabeet blijven en de benen spreiden.

Ik weiger contact te hebben met vrouwen die als doel in het leven hebben zich te onderwerpen aan hun man. Ik zou voor zoiets wel willen betalen in de vorm van een au pair, maar ik moet dat niet in mijn bed hebben liggen.
Volgens u "onderwerpt" een vrouw zich dus wanneer ze ervoor kiest huisvrouw te worden.

Leg mij het maar even uit: mijn vrouw is hooggeschoold, maar heeft na ons vierde kind besloten haar professionele loopbaan gedeeltelijk vaarwel te zeggen. Dat was haar keuze. Dat was ook de keuze van ons als koppel. Wij wensten immers een groot gezin. In alle vrijheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 23:04   #24
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet niet hoe U uw kinderen wil gaan opvoeden, maar ik kreeg van mijn ouders geen waterpistolen of superhelden-outfits.

Mijn ouders waren meer te vinden voor constructief speelgoed. Gaande van een emmer en schupje tot lego.
Mijn grootste plezier was met mijn vader zijn gereedschap spelen. Een ouwe radio, stofzuiger of gelijk wat uitéénvijzen vond ik enorm plezant. Dus heel de familie bracht zijn rommel mee voor mij. Ik ging daarmee in de koer zitten en dan was ik uren lang zoet.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 23:07   #25
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelf een jonge man zijnde vind ik deze folder eigenlijk bizar en karikaturaal. Meisjes zijn voorbestemd om schoonmaaksters te worden? Wie geeft er dit soort speelgoed aan zijn dochter?
Ik zie vrouwen in mijn omgeving meestal als personen die carriere willen maken en op alle vlakken evenwaardig.
Zelf doe ik in het huishouden ook stofzuigen en eten koken bijvoorbeeld (wanneer er een vrouw zou bijkomen zal dit wrs 50/50 worden).
Het is vreemd om 4 keer meisjes met een stofzuiger afgebeeld te zien staan.
De vrouw aan de haard en de man als kostwinner is nu toch echt wel achterhaald... al 30 jaar ofzo.
Verder vind ik het erg dom speelgoed: mini huishoudtoestellen. Voor zowel een jongen al een meisje zou ik nooit een mini stofzuiger kopen.
Meisjes en jongens kunnen allebei met poppen spelen (met dan zowel vrouwelijke als mannelijke rolmodellen) of allebei met wetenschappelijke experiment kits of lego.
Ik denk dat het vooral de oudere forumleden hier zijn die er problemen mee hebben dat dit karikaturale denken er uit moet.
jij bent er zo éne die ook homohuwelijken volledig normaal vind nietwaar ?
En ik ben zeker dat je je onder je oksels scheert en parfum gebruikt ?
Oud 2 oktober 2013, 23:09   #26
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het artikel zelf ook lees. Wat is dat nu voor een reactie: moeten jongens dan in prinsesjurk en meisjes met bouwvak helm.
Nee jongens moeten niet als travestieten afgebeeld worden...
Heel dat roze en blauwe kleurgedoe is ook compleet belachelijk.
Een bouwvakhelm bij een vrouw zie ik elke dag hier op het werk, niks verkeerd mee. Of moeten vrouwen niet beschermd worden als ze op de werf rondlopen?
Ja natuurlijk, maar wat komen die daar eigenlijk doen op die werf ? Hun mannen hun boterhammen brengen of zo ?
Oud 2 oktober 2013, 23:12   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Mijn grootste plezier was met mijn vader zijn gereedschap spelen. Een ouwe radio, stofzuiger of gelijk wat uitéénvijzen vond ik enorm plezant. Dus heel de familie bracht zijn rommel mee voor mij. Ik ging daarmee in de koer zitten en dan was ik uren lang zoet.
Toch nog iemand die dat kan zien.

Maar niet iedereen heeft die interesses nietwaar.
Er zijn jongetjes die liever met hun darth vaders en GI Joe's spelen, en meisjes die de voorkeur geven aan de lego van hun broertjes.

Bof, het is wel een feit dat reclame niet meer is dan dat, desinformatie die producten aan de man moet brengen.

En als ouders daar met hun 2 voeten in trappen, dan verdienen ze niet beter dat hun nageslacht stereotiep gedrag vertoont.
Oud 2 oktober 2013, 23:13   #28
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Volgens u "onderwerpt" een vrouw zich dus wanneer ze ervoor kiest huisvrouw te worden.

Leg mij het maar even uit: mijn vrouw is hooggeschoold, maar heeft na ons vierde kind besloten haar professionele loopbaan gedeeltelijk vaarwel te zeggen. Dat was haar keuze. Dat was ook de keuze van ons als koppel. Wij wensten immers een groot gezin. In alle vrijheid.
Een vrouw onderwerpt zich zeer zeker op dat moment. Ze verliest haar financiële onafhankelijkheid.
Het was goedkoper geweest om huishoudhulp in te schakelen.

Dat onderwerpen hoeft echt niet aangemoedigd te worden van kinds af.
Oud 2 oktober 2013, 23:16   #29
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk, maar wat komen die daar eigenlijk doen op die werf ? Hun mannen hun boterhammen brengen of zo ?
Haha, nee, die komen nagaan of de werf verloopt zoals het zou moeten. Of ze komen de vooruitgang van hun project opvolgen.
Oud 2 oktober 2013, 23:16   #30
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind die folder echt voor de margi klasse. Waar de vrouw thuis het huishouden doet en de man een repetitieve job doet. 's avonds een potje ruzie en dan alsnog copuleren.
Je kan net zo goed discovery channel opzetten om dat gade te slaan.
De dag dat mijn vrouw met de kettingzaag onze houtvoorraad voor de winter gaat zagen , de auto's repareert, de schoorsteen veegt en dergelijke zal ik misschien ook wel eens stofzuigen, of wie weet , strijken.
Ondertussen vind ik dat ik genoeg knutselwerk te doen heb, waar zij niet aan wil ( of kan ) beginnen.
Snap je ? En dat heeft écht niks met machisme te maken of zo...
In een huwelijk zijn man en vrouw complementair, zo simpel is het.
Oud 2 oktober 2013, 23:17   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vrouw onderwerpt zich zeer zeker op dat moment. Ze verliest haar financiële onafhankelijkheid.
Het was goedkoper geweest om huishoudhulp in te schakelen.

Dat onderwerpen hoeft echt niet aangemoedigd te worden van kinds af.
Onzin, mijn vrouw heeft zich helemaal niet "onderworpen". Het was haar bewuste keuze, net zoals het ook onze gezamenlijke keuze was te kiezen voor een groot gezin. Trouwens, ook ik, als man, heb mijn "financiële onafhankelijkheid" opgegeven. De inkomsten uit mijn werk worden integraal besteed aan het gezin en wat gespaard wordt, is een spaarpot voor later of voor de kinderen. Ik doe dus bijgevolg niet meer wat ik wil met mijn geld. Dat heet trouwens vaderlijke verantwoordelijkheid.
Oud 2 oktober 2013, 23:18   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De dag dat mijn vrouw met de kettingzaag onze houtvoorraad voor de winter gaat zagen , de auto's repareert, de schoorsteen veegt en dergelijke zal ik misschien ook wel eens stofzuigen, of wie weet , strijken.
Ondertussen vind ik dat ik genoeg knutselwerk te doen heb, waar zij niet aan wil ( of kan ) beginnen.
Juist. Ik durf wel eens de stofzuiger nemen, maar daarnaast heb ik allerlei zwaarder werk te doen waarvoor mijn vrouw bedankt.
Oud 2 oktober 2013, 23:20   #33
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
jij bent er zo éne die ook homohuwelijken volledig normaal vind nietwaar ?
En ik ben zeker dat je je onder je oksels scheert en parfum gebruikt ?
Homohuwelijk op zich heb ik geen probleem mee. Adoptie door een homokoppel vind ik wel onnatuurlijk.

off topic: oksels scheren vind ik nog wel praktisch en hygiënisch, je verwijdert de bacteriekolonies die stank veroorzaken, parfum is dan niet meer noodzakelijk.
Oud 2 oktober 2013, 23:21   #34
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, nee, die komen nagaan of de werf verloopt zoals het zou moeten. Of ze komen de vooruitgang van hun project opvolgen.
Ah dan is het goed. Als ze maar niet in de weg lopen, dat is het voornaamste.
Oud 2 oktober 2013, 23:27   #35
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Tis niet omdat dat jou persoonlijke hobbies zijn dat alle vrouwen dat moeten kunnen he.

Ik vraag me echt af waarom je dan trouwt, neem dan gewoon een kuisvrouw in dienst en ga af en toe naar de hoeren
Oud 2 oktober 2013, 23:27   #36
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Homohuwelijk op zich heb ik geen probleem mee. Adoptie door een homokoppel vind ik wel onnatuurlijk.

off topic: oksels scheren vind ik nog wel praktisch en hygiënisch, je verwijdert de bacteriekolonies die stank veroorzaken, parfum is dan niet meer noodzakelijk.
Schaam en oksel haar hebben als functie het vasthouden van geuren (en feromonen) om een eventuele partner aan te trekken. Parfum is niet noodzakelijk, scheren evenmin. Integendeel.
Behalve misschien om een homopartner aan te trekken. Als je daar zo geschoren en geparfumeerd ronddartelt, ziet die dat misschien als signaal aan...
Wel goed voor de cosmetica-industrie natuurlijk, al die parfum gebruikende mannen...Binnenkort gaan ze zich ook allemaal schminken, let op mijn woorden. En iedereen gaat dat " normaal " vinden.
( oehh, wat een viezerd, hij epileert en schminkt zich niet eens ! Primitieve hufter ! )
Oud 2 oktober 2013, 23:30   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tis niet omdat dat jou persoonlijke hobbies zijn dat alle vrouwen dat moeten kunnen he.

Ik vraag me echt af waarom je dan trouwt, neem dan gewoon een kuisvrouw in dienst en ga af en toe naar de hoeren
Euh, waarom? Moet men dan trouwen om erna te stellen dat niemand het huishouden doet?
Oud 2 oktober 2013, 23:31   #38
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Juist. Ik durf wel eens de stofzuiger nemen, maar daarnaast heb ik allerlei zwaarder werk te doen waarvoor mijn vrouw bedankt.
Gewoon onzin he, je ligt gewoon in de bank ondertussen naar tv te kijken.
Oud 2 oktober 2013, 23:32   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon onzin he, je ligt gewoon in de bank ondertussen naar tv te kijken.
Liever samen naar tv kijken, hoor.
Oud 2 oktober 2013, 23:37   #40
thomas1234
Burger

Standaard

Citaat:
Schaam en oksel haar hebben als functie het vasthouden van geuren (en feromonen) om een eventuele partner aan te trekken. Parfum is niet noodzakelijk, scheren evenmin. Integendeel.
Behalve misschien om een homopartner aan te trekken. Als je daar zo geschoren en geparfumeerd ronddartelt, ziet die dat misschien als signaal aan...
Wel goed voor de cosmetica-industrie natuurlijk, al die parfum gebruikende mannen...Binnenkort gaan ze zich ook allemaal schminken, let op mijn woorden. En iedereen gaat dat " normaal " vinden.
( oehh, wat een viezerd, hij epileert en schminkt zich niet eens ! Primitieve hufter ! )
Je lijkt dan wrs op die collega van mij waar ik moet van kokhalzen als die in de buurt is. Iedereen lacht daarmee en die heeft niet veel aantrek van de vrouwen hoor...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be