![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik vind het ergens toch maar raar.
Vroeger was ons probleem met de Marokkanen en Turken in België en kleine cultuurshock, niets significant als ik daar later op terugblik. Maar na 9/11 zitten we met terrorisme en zijn hoofddoeken plots een probleem. Ineens is de islam na 1000 jaar een wereldbedreiging, zo spontaan ineens? Neen, daar zit meer achter. Reacties tonen aan dat het gros nog niet de helft begrijpt van wat er achter schuilt. Maar roep vooral verder mee en zie hoe langer hoe meer uw eigen rechten ontmantelt worden. Jaren stond de Vlaming te roepen "schaf de dop af voor die mensen"! Resultaat? Schoolverlatende jeugd (ook afgestudeerde) krijgen moeilijker dop, maar de vreemdeling die het systeem binnestebuiten weet te draaien ontsnapt aan de mazen van het net. Echt goed bezig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Van mij mag je 24u aan je ingebeeld vriendje denken maar wanneer jouw ingebeeld vriendje zijn/haar wetten primeren op de wetten van je land, dan wordt de grens van religie overschreden en belanden we in de wereld van de ideologieën.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En nogmaals: ik heb het over het heden. Het Christendom is de 21e eeuw binnengestapt, terwijl de islam nog in de prehistorie zit. Er wordt nog steeds gemoord, verkracht, gefolterd, onderdrukt in naam van de islam. En zo'n indoctrinatie krijgt alle rechten in het Westen, onder het mom van godsdienstvrijheid. Hallucinant.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 maart 2014 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bekijk eens foto's van de maatschappij in het Midden-Oosten van de jaren 1970 - 1980. Men waande zich in het vrije Westen. Bekijk vervolgens foto's van het heden .....
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus als een 'geleerde mens' iets vertelt dat niet naar de zin is van de politiek-correcte, dan praat hij naar de mond? Dat is wel het meest zielige dat ik hier als argument heb gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 15 maart 2014 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waar het uiteindelijk allemaal op aan komt is wederkerigheid en in die context ben je met het hedendaagse christendom beduidend beter af dan met de islam.
We kunnen toch niet anders dan vaststellen dat in geen enkele regio met een moslimmeerderheid de andersdenkende van dezelfde mate van vrijheid kan genieten zoals wij die aan moslims bieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En NOGMAALS: ik heb het over het heden. U begint zelf steeds over het verleden. Roept de paus alle christenen op om andersgelovigen te bekeren of te vermoorden? De islam leeft nog altijd in zo'n denkwereld. U mag hier ongestraft de paus, god, Christus en het christendom beschimpen. Probeer de islam nog maar in vraag te stellen in een moslimland en uw hoofd rolt over de grond. DAT is het VERSCHIL.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 17 maart 2014 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik moet het hier helaas eens zijn met Ulrik en Lukkas... Of ben je alle heisa rond de Mohammedcartoons al vergeten, S.W.T.P.?
Ter uwer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cartoon...yllands-Posten Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 17 maart 2014 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
That's gonna go down a treat...
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als mijn buurman de godganse dag naar Stromae wil luisteren dan is dat zijn volste recht en zolang deze keuze niet aan mij opgedrongen wordt kan mij dat bitter weinig schelen. Er ontstaat pas een probleem als de buurman zijn keuze oplegt aan de omgeving en bovendien iedereen in de omgeving verplicht levenslang lid te blijven van de fanclub. In dit opzicht ben ik van mening dat we veel te veel bezig zijn met de discussie over de islam zelf. De inhoud van de islam hoeft mij net zomin te interesseren als de muziek van Stromae, wat mij in de eerste plaats aanbelangt is het recht om mijn eigen keuze te maken en die te beleven. Dat het goed fout zit op dit vlak daar zijn de bewijsmaterialen overvloedig van aanwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, die spelen nu geen enkele rol meer, dat is geschiedenis.
En dus niet ter sprake komend als excuus voor een "religie" die in zijn praktische huidige toegepaste vorm, in 2014 amper het bespuwen waard is! Godsdienstvrijheid als synoniem voor vrijheid om anderen te domineren en te vernietigen??? Wat had je gedacht? Zijn we voor meer of minder islam in ons land, in onze steden? Gewoon met ja of neen antwoorden, niet met een hoop multiculzever om de mensen zand in de ogen te strooien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Minder Islam: verbieden die handel!!
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het christendom heeft zich aan de nodige barbaarsheid schuldig gemaakt en werd daarvoor langzaam maar zeker naar de vuilbak van de geschiedenis afgevoerd. Moeten we het allemaal nog eens overdoen met de islam? Heb jij hier, nu en ter plaatse nog last van "het christendom" zonder dat je er zelf om vraagt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme sukkels die nog in "god" geloven! En hem op hun knieën gaan bedanken als er na een ramp nog 10 overlevenden zijn, zonder zich af te vragen waar hij zat toen er duizend doden vielen! Hij zat bij de hoeren misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals in de hitlerperiode als enige je arm niet in de lucht steken en "heil Hitler" roepen tijdens een manifestatie? Strafkamp of exterminatiekamp... Het zal je leren! |
|
![]() |
![]() |