![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan betaalt nu dus iedere alimentatie-plichtige trouw zijn centen voor zijn kinderen ?
Aai dont tink so. Na 36 veroordelingen, en mits een studie door 10 juristen, en met minstens 25.000 euro aan advocaten- en gerechtsdeurwaarders-kosten zal het misschien nu mogelijk zijn, maar samengevat, en om den bleiter te citeren: euh ... gij zijt aan het zeveren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die 500€ per kind moeten betalen, terwijl ze slecht 1500€ netto verdienen en hun kinderen nooit te zien krijgen. Onderhoudsgeld kan echter ook ommiddelijk via loonsbeslag zonder begrenzing worden opgeëist. Zelfs wie een leefloon trek, kan dit volledig verliezen aan onderhoudsgeld voor kinderen en nog op zijn kin moeten kloppen. Politici en rechters zouden dus beter eens stoppen met vaders te discrimineren. Op het verhinderen van het omgangsrecht staat een celstraf van maximum 5 jaar, in Belgie zijn er tot vandaag in het totaal reeds 2 jaar celstraf uitgesproken voor het verhinderen van het omgangsrecht van de vader. En waarom vechten vrouwen zo hard om de kinderen bij hen te hebben? Is dat omdat ze denken een betere ouder te zijn dan de vader, of omdat ze gemakkelijker onderhoudsgeld toegewezen krijgen dan de vader. Veel moeders zijn tegen de bi-locatie van de kinderen, maar eisen wel onderhoudsgeld om U tegen te zeggen. Zeg maar eens tegen die moeders dat ze het onderhoudsgeld enkel in handen krijgen als ze bewijzen waar het voor gebruikt word en dat het echt nodig is om de kinderen te kunnen opvoeden. En dat de rest op een geblokkeerde spaarrekening voor de kinderen gaat. Een moeder met 3 kinderen krijgt 504,74€ kindergeld zonder leeftijdstoeslagen plus 100€ belastingsvoordeel per maand per kind. Dat komt dus neer op +800€ voor de 3 kinderen. Tel daar dan een onderhoudsgeld van 250€ per kind bij en de moeder ontvangt per maand + 1550€ voor 3 kinderen. Met toeslag voor eenoudergezin krijgt ze 602.16€ kindergeld en komt ze aan 1650€ om de kinderen bij zich te houden In veel gevallen hertrouwt de moeder dan nog eens of gaat met een andere samenwonen, wat haar dan een inkomen bezorgt om U tegen te zeggen. Dit terwijl de vader vaak niets eens voldoende over houd om dagelijks een brood te kunnen kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Weerom een krankzinnige maatregel die elk doel mist. De tsjeven en liberalen proberen op te vallen met de meest krankzinnige wetsvoorstellen en wetten. Dat is blijkbaar ook het enige wat ze kunnnen doen bij gebrek aan wervende ideeen.
WTF heeft uw rijbewijs te maken met alimentatie. Pak dat een werkloze vader die auto nodig heeft voor een nieuwe job zodat hij wel alimentatie kan betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is een algemeen aanvaard concept in de rechtspraak dat men een voorwerp van een misdrijf kan confisceren en als overheid ten gelde kan maken om de schade en/of boetes te vereffenen. Echter wat een rijbewijs te maken heeft met alimentatie is voor mij een totaal raadsel. Dit is een procedurefout in wording nog vooraleer men ook maar 1 actie ondernomen heeft. Anderzijds vind ik het wel terecht dat men goederen kan in beslag nemen om de achterstallige alimentatie te vereffenen, maar dan stel ik me weer de vraag waarom dit beperkt is tot 15000 EUR. Ik vermoed immers dat er in heel wat alimentatiebetwistingen meer dan 15000 EUR open staat. In conclusie, alweer half werk van onze regering.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens de enige begrenzing in het bepalen van onderhoudsgeld. En men kan per kind een aanslag van goederen tot 15000€ laten uitvoeren voor achterstalling onderhoudsgeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat ik vooral merk is dat men idiote wetten stemt die NIET uitvoerbaar zijn. Men doet aan plat populisme en borstgeklop terwijl de oorzaken van de problemen niet aangepakt worden. Probeer eens via een beslagrechter en een gerechtsdeurwaarder aan jouw centen te komen, je zal onmiddellijk merken waar de problemen zitten. De reden waarom zoveel alimentatie niet betaald wordt, is omdat men simpelweg weet dat er weinig of niets kan gebeuren. Als men morgen beseft dat hun pasgekochte audi, flatscreen tv, iphone, ... onder hun neus kan verkocht worden en dat de kans daarop vrij groot is wanneer ze niet doen wat hoort dan zal die mentaliteit snel verdwijnen. Dat is net hetzelfde met jeugdcriminaliteit, ik ben 16 en pleeg een overval ... worst-case 14 dagen in een gesloten instelling (want dan hebben ze mijn plek nodig voor een ander boefje), welke boodschap geef je dan aan die 16-jarige?
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, spijtig genoeg wel. Heel wat moeders vinden dat zij het recht hebben om eenzijdig het bezoekrecht van de vader te weigeren, maar eisen wel dat diezelfde vader verder blijft dokken. Klachten over dat bezoekrecht worden door de rechtbank systematisch geseponeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat moet je aan de wetgever vragen. Het kind blijft het recht behouden om door beide ouders te worden onderhouden, of vader hem nu komt bezoeken of niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, het is niet omdat de moeder hertrouwt dat die kinderen ineens van haar nieuwe man zijn.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
raar dat niemand daar ooit over nadenkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kind blijft het recht houden om zijn beide ouders te kennen en omgang met hen te hebben, of de moeder nu liever met een ander in bed kruipt of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of vind je dat die afhankelijk moet worden gemaakt van het aantal keer dat de ex-echtgenote nog eens een wip maakt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wetgeving op dit vlak dateert uit een tijd dat mannen vrijwel levenslang werkzekerheid hadden, terwijl vrouwen thuis aan de haard werkten - en na een scheiding meestal de rest van hun leven alleen en zonder inkomsten achterbleven. Logisch dus, in dat tijdskader, dat alle financiële verplichtingen eenzijdig aan de man werden opgelegd, en de wetgever aan de vrouw rechten gaf. Niet zo logisch om diezelfde wet in 2014 nog toe te passen. Jaren geleden hoorde ik de toenmalige Minister van Gelijke Kansen hierover op de radio. Haar standpunt: "Ja, dat klopt, de echtscheidingswetgeving discrimineert mannen. Maar ik ben een vrouw, en ijver voor gelijke kansen voor vrouwen. Als ik discriminatie van mannen zou aanpakken, kan ik mijn herverkiezing vergeten". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
laat ons een niet overdreven onderhoudsgeld van 200 EUR/kind/maand nemen dan is dat achter 5 jaar inclusief intresten (aan 7%) reeds 14402 EUR. Waar sta je dus met die limiet van 15000 EUR?
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als mama dan geen geld heeft om brood te kopen, dan kunnen de kinderen bij papa gaan eten. Maar mama is daar tegen, want daar heeft zij geen voordeel bij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |