Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2014, 10:20   #21
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus : koop geen groenten uit Afrika! geen boontjes, geen artisjokken, geen fruit, geen niks. Dat is beter.

Dat er eco systemen verwoest worden is een schande. Tijd voor de PLAATSELIJKE REGERINGEN om daar paal en perk aan te stellen, waterzuiveringssystemen te verplichten, pijpleidingen en afvoerleidingen te leggen.
Ja eigenlijk? Wat is er mis met mee te gaan met de seizoensgroenten?
Waarom zulke overstock aan aanbod waar meer dan de helft van weggesmeten wordt????
Wat is er mis met lokale winkeltjes en streekproducten en seizoensgroenten?
Kweetni? 't Is tof dat er zoveel te krijgen valt in den delhaize, maar wordt het niet wat veel? Al die vooringepakte middelen waar ze op den duur geen blijf meer met weten en afprijzen naar tot -50%.

U bent sarcastisch, maar ik meen het echt zo! Men zou de winst van de grondstoffen moeten investeren in de lokale bevolking. Als zij afhankelijk zijn van een visvijver, en er is gene vis meer omdat er pijpleidingen lekken, ... geef dan iets ter compensatie?
Als ge Irak gaat platbombarderen en Saddam kunt ophangen voor de hele wereld te zien, inclusief Khadaffi, waarom kunt ge dat niet met een dictator in een ander arm land?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 10:22   #22
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Net dat is wat de meer intelligente Afrikanen NIET WENSEN! Je zit dus echt nog in het koloniale racistische systeem. "Ben je bruin, dan moeten we je een homp brood toesteken".

En dat terwijl de meer intelligente Afrikanen vooral willen werken aan ZELFREDZAAMHEID : http://www.vno-ncw.nl/SiteCollection...agen_14957.pdf

Maar tja, dat hebben de sossen niet graag.
Twas in een notendop.
Ik stuur liever een baksteen dan een brood naar Afrika.
Ook in een notendop, maar je vat het wel.
Oud 21 april 2014, 10:25   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Twas in een notendop.
Ik stuur liever een baksteen dan een brood naar Afrika.
Ook in een notendop, maar je vat het wel.
Waarom zou jij een baksteen moeten sturen. Ze kunnen die zelf ook maken.

Ik zal u zeggen wat er fout loopt in Afrika: desinteresse, eigen gewin, luiheid.

Een kennis van me (ja Raf) startte en privé project om een schooltje te bouwen in een Afrikaans land. Ze organizeerde hier regelmatig benefietacties en het geld werd bijeengesprokkeld.
tot ze genoeg had voor telkens een bepaalde fase (de muren, het dak, de banken....). Op een bepaald ogenblik (er waren ook blanken ter plekke die de zaak opvolgden) was het schooltje klaar. Groot jolijt ende leute.

Toen ze het jaar later terug een kijkje ging nemen : schooltje weg.
Wat was er gebeurd? een paar dorpsgenoten hadden een dak nodig gehad, een paar anderen vonden zo'n bank wel leuk. Enfin, schooltje foetsie.

Dan maar grond gekocht. Zodat de dorpsbewoner eigen groenten konden kweken. Er moeten waterputten worden gestoken. Terug benefietacties. Genoeg voor de eerste waterput. Geld wordt naar ginds gestuurd, mannetje ginds ging het organizeren. Bij het volgende bezoek: geen geld, maar ook geen waterput. Ik weet niet of ze het nog eens ging proberen.

Het is vooral duidelijk dat deze persoon zeer goede bedoelingen heeft, daar veel energie in stopt, zoekt naar een middel om de mensen ginds zelfredzaam te maken (scholing, eigen stukje groententuin), maar tenzij je er bij blijft zitten zoals de missionarissen of de missiezusters of de kolonialen indertijd, gebeurt er NIKS.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 april 2014 om 10:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 10:37   #24
Peche
Banneling

Standaard

Ah ze plunderen van zichzelf... daarom mag het westen daar als paddo's bedrijven uit de grond stampen wiens sporen verspreiden en de lokale bevolking besmet als een parasitaire fungi? Wiens mycelium onder de grond (ongezien) corrupt verspreid en bovengronds een hallucinatie veroorzaakt dat het allemaal hun schuld is?
Oud 21 april 2014, 10:45   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Stop met er bedrijven te vestigen! dat ze zelf hun fabrieken bouwen en bedrijven oprichten. Of beter nog: laat de brousse vooral alles wat er staat overwoekeren. Dan is peche content.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 april 2014, 10:54   #26
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop met er bedrijven te vestigen! dat ze zelf hun fabrieken bouwen en bedrijven oprichten. Of beter nog: laat de brousse vooral alles wat er staat overwoekeren. Dan is peche content.
Shell en Nigeria, wat is dat dan?
Kenia en de landbouw?

http://www.amnesty.nl/mensenrechten/...ell-in-nigeria

Het land (Nigeria) heeft er miljarden mee verdiend, maar de overgrote meerderheid van de bevolking leeft in armoede.

Zouden die miljarden winst bij een eerlijkere verdeling niet minder migratie betekent hebben?
Oud 21 april 2014, 11:07   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het land (Nigeria) heeft er miljarden mee verdiend, maar de overgrote meerderheid van de bevolking leeft in armoede.

Zouden die miljarden winst bij een eerlijkere verdeling niet minder migratie betekent hebben?
hewel, dat moet gij naar ginder gaan, een politieke partij oprichten en zorgen dat je verkozen geraakt. En dan kan je via democratische middelen zorgen dat alles wordt opgelost.

Veel goede moed zou ik zeggen.

Oud 21 april 2014, 11:08   #28
Peche
Banneling

Standaard

Mijn werk is hier.
Ik zal jullie van het kwade verlossen en vrede met de stylo bekomen.
Oud 21 april 2014, 12:02   #29
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet er voor zorgen dat de mensen niet meer komen!
En dat doet ge niet door vechtvliegtoestellen te kopen, maar door iets te kopen dat kan opbouwen in plaats van vernietigen.
Pardon? Moeten wij daarvoor zorgen? Denk het niet hoor...ik die landen zit een zeer rijke elite die de eigen bevolking uitzuigt, dat kan ik niet veranderen, net zomin als pakweg Afrika de situatie hier kon veranderen.
Dat hebben mensen zelf gedaan, maar zolang die rijke elite de eigen burgers onderwijs, basisnoden en medische zorg ontzegd zal er migratie bestaan naar onze streken, om de doodeenvoudige reden dat solidariteit hier gegarandeerd wordt bij wet, in die landen niet, daar is familie je enige vangnet. Dat moet veranderen en daar kan enkel een land zelf voor zorgen, net zoals hier is gebeurd of kwam pakweg Afrika dit regelen?

We investeren al jaren in die landen, hielp dit wat? Lijkt me van niet...de gemiddelde burger is nog steeds straatarm, onder opleiding of werkelijke zelfredzaamheid, zolang bijvoorbeeld Afrikanen die wel veel verdienen aan buitenlandse bedrijven niet zelf investeren in eigen land,door basisnoden en onderwijs bij wet te garanderen en te zorgen dat die wetten ook worden nageleefd, is de bewering dat " wij" die moeten doen, leuke salonpraat waar vooral degene die deze beweringen doet een goed gevoel bij krijgt,over zichzelf dan toch.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 12:08   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ze plunderen van zichzelf... daarom mag het westen daar als paddo's bedrijven uit de grond stampen wiens sporen verspreiden en de lokale bevolking besmet als een parasitaire fungi? Wiens mycelium onder de grond (ongezien) corrupt verspreid en bovengronds een hallucinatie veroorzaakt dat het allemaal hun schuld is?
Die landen zouden als maatregel kunnen instellen dat ieder bedrijf een gedeelte van de winst moet investeren in kleinschalige projecten die de lokale bevolking verder helpen. Maar dat doen die landen niet, er is immers ene kleine elite dat evengoed verdient aan die bedrijven, ook zij zouden onder die verplichting moeten vallen. Bij winst sta je een percentage af aan de opbouw van het land waar je gevestigd bent en wat met dit geld gebeurd staat onder controle van een internationale NGO. Kleine projecten die onderwijs, zelfredzaamheid, medische zorg en basisnoden stimuleert zijn de doelstelling.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 17:17   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn ze Irak dan gaan afbreken? Libië gaan ontwrichten?
Omdat zij Q8 gingen afbreken dacht ik.
Citaat:
De oorlogen zijn altijd voor eigen belang geweest, nooit voor het volk.
Tegen Joseph Kony stapt niemand op, waarom? Dat overstijgt alles wat we zagen bij Khadaffi en Saddam, maar de rijkdom is al in Westerse handen ginder zekers?
Pleit ge er nu voor om ons daar ook te gaan afbreken in plaats van op te bouwen ?
Het eigenbelang loopt nu eenmaal vaak parallel met dat van de bevolking.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 17:34   #32
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn werk is hier.
Een moslim moet mij zeker niet zeggen hoe ik moet leven. Uw aanwezigheid is daarom compleet overbodig.
Oud 21 april 2014, 19:08   #33
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Een moslim moet mij zeker niet zeggen hoe ik moet leven. Uw aanwezigheid is daarom compleet overbodig.
Ik ben geen moslim. Ik ben de mahdi.
Oud 21 april 2014, 19:38   #34
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn werk is hier.
Peche, stop met coke snuiven. Het is niet goed voor uw gezondheid, en al zeker niet voor uw schrale IQ.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:23   #35
Peche
Banneling

Standaard

Mama ?
Oud 24 april 2014, 17:46   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op verlof in Turkije ontmoette ik een Turkse jongeman van 19. Hij had verleden jaar zes maanden in Belgie gewoond. Asiel aangevraagd zei hij. Hij was Koerd zei hij (en dat is volgens sommigen een bedreigde soort).
Het was goed toeven in Belgie zei hij, het eten was lekker en het onderdak gezellig. Ik vroeg hem hoeveel hij betaald had voor zijn all-in verblijf. Alles wat gratis zei hij, en als hij poetste kreeg hij een telefoonkaart.

Kwam uit een gezin met tien kinderen.
De ouders woonden gezellig in Istanbul
De oudste broer woonde in Duitsland waar de jongeman zijn jeugd had doorgebracht (als minderjarig asielzoeker misschien? in ieder geval moest hij weg uit Duitsland toen hij 18 werd).
Nog een zus woonde in een Skandinavisch land.

Hij vroeg zich af wat hij ging doen de volgende maanden. Het was al begin november en in de winter had hij geen werk.

Misschien nog eens asiel gaan aanvragen in een ander Europees land? Dan zat hij tenminste warm en met voldoende eten.
Tjah, zo zie je maar ...

Citaat:
Ik ben geen moslim. Ik ben de mahdi.
Die Mahdi kreeg geen rolletje in de Koran dacht ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 april 2014 om 17:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 11:23   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet er voor zorgen dat de mensen niet meer komen!
En dat doet ge niet door vechtvliegtoestellen te kopen, maar door iets te kopen dat kan opbouwen in plaats van vernietigen.
We moeten zorgen dat alle sukkels, moordenaars, slachtoffers van wat dan ook enz niet zomaar hier op hun gat komen zitten! We moeten de grenzen controleren en ze buiten houden. We moeten stoppen met de "gezinsuitbreidingen" en andere hypocriete zever waardoor ze hier toch uitbreiden als een bende konijnen! Kunnen ze hier niet zonder hun gezin moeten ze in hun land van oorsprong blijven bij hun gezin!
We moeten ze helpen in hun eigen landen. Indien ze dat niet willen, dan moeten ze het maar zelf beter doen! Sommige landen kunnen blijkbaar enkel nog veranderen nadat ze een atoombom op hun kop krijgen! Hun eigen verantwoordelijkheid.
"Ze" moeten het hier niet komen verpesten zoals in hun eigen landen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 11:48   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We moeten zorgen dat alle sukkels, moordenaars, slachtoffers van wat dan ook enz niet zomaar hier op hun gat komen zitten! We moeten de grenzen controleren en ze buiten houden. We moeten stoppen met de "gezinsuitbreidingen" en andere hypocriete zever waardoor ze hier toch uitbreiden als een bende konijnen! Kunnen ze hier niet zonder hun gezin moeten ze in hun land van oorsprong blijven bij hun gezin!
We moeten ze helpen in hun eigen landen. Indien ze dat niet willen, dan moeten ze het maar zelf beter doen! Sommige landen kunnen blijkbaar enkel nog veranderen nadat ze een atoombom op hun kop krijgen! Hun eigen verantwoordelijkheid.
Citaat:
Ik denk ook niet dat je dat in hun landen zou moeten gaan proberen wat die hier doen/uitsteken/weten op te dringen. Daar zal je hoofd vrij snel naast je lichaam rollen dan denk ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2014 om 11:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 00:26   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We hebben het voorbeeld van de Congolezen die riepen en smachten naar hun onafhankelijkheid, buiten met die Belgen! Sommigen dachten dat ze daarna gewoon naar de bank konden gaan en geld afhalen zoals de blanken deden. Ze hielden er geen rekening mee dat je eerst geld op je rekening moet zetten...
In de plaats van verder te bouwen met wat ze reeds hadden aan infrastructuur hebben ze die gewoon laten vergaan. Wegen werden weer brousse, gebouwen werden geplunderd en afgebroken door wie ergens een paar stenen nodig had enz
Het tragische of grappige van dit voorbeeld is dat "een bepaalde bevolkingsgroep" alhier hetzelfde scenario te wachten staat in de komende decennia! Zodra ze het hier voor het zeggen zullen krijgen, gewoon omdat ze langzaam maar zeker in de grote meerderheid zullen zijn, zullen ze ook ervaren dat de centen, de ocmw's, de leeflonen enz enz niet uit de hemel vallen, en het zal niet te lang duren voor ze hier ook alles zullen opgesoupeerd hebben en enkel zullen kunnen tonen wat ze hebben afgebroken, niet wat ze hebben gebouwd!
Op naar een Mad Max maatschappij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 01:11   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ach, in die moslimlanden is er altijd oorlog geweest. Dat is het enige waar zij in geïnteresseerd zijn, in de naam van allah en zijn 72 maagden. Moslimagressie zal pas ophouden, als de islam verdwijnt.
Ik begrijp het niet meer, want . . .

Ze zijn niet gelukkig in Egypte,

Ze zijn niet gelukkig in Libië,

Ze zijn niet gelukkig in Marokko,

Ze zijn niet gelukkig in Iran,

Ze zijn niet gelukkig in Irak,

Ze zijn niet gelukkig in Gaza,

Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan,

Ze zijn niet gelukkig in Jemen,

Ze zijn niet gelukkig in Syrië,

Ze zijn niet gelukkig in Libanon,

Ze zijn niet gelukkig in Indonesië,

Ze zijn niet gelukkig in Pakistan,

Waar zijn ze dan wel gelukkig ?
Ze zijn gelukkig in Engeland,

Ze zijn gelukkig in Frankrijk,

Ze zijn gelukkig in Italië,

Ze zijn gelukkig in Duitsland,

Ze zijn gelukkig in Zweden,

Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten,

Ze zijn gelukkig in België,

Ze zijn gelukkig in Noorwegen,

Ze zijn gelukkig in Nederland.

Ze zijn dus gelukkig in elk land dat een niet-moslimland is.
En wie geven ze de schuld?

Niet de islam.
Niet hun leiders.

Niet zichzelf.

Neen, ze verwijten het de bevolking van de landen waar ze wel gelukkig zijn.

En dan willen ze juist DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies worden
als de landen waar ze ontevreden over zijn.
Begrijp jij het nog?

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 april 2014 om 01:12.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be