Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2014, 05:43   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

'k heb hem vorige zaterdag gezien in Mechelen op 14-18 en gezegd dat zijn houding en uitlatingen voor mij een reden waren om niet meer Groen! te stemmen.

Wat een, ook letterlijk, klein ventje was me dat. Proportioneel zit het zelfs verkeerd, 1.60m met een dikke kop...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:43   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe luidt de aanklacht?
Iemand beschuldigen van strafbare feiten zonder bewijzen? Voor Laurent Louis eist men bijvoorbeeld 20 maanden voorwaardelijk omdat hij Di Rupo een pedofiel noemt. Wat Calvo deed is dus vergelijkbaar door Barbara Pas een raciste te noemen. Ook hij blijft trouwens achter die uitspraken staan. Pas daagt hem wel slechts voor een burgerlijke rechtbank. Laurent Louis verliest zijn onschendbaarheid en mag het gaan uitleggen voor de strafrechter.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:57   #23
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Ik heb nu pas het fragment gezien. Ik moet zeggen: ik had gedacht dat het "erger" zou zijn, ik heb de 6:18 min. uitgekeken en zat te wachten op de beledigingen, die echter niet kwamen. Dit lijkt me een storm in een glas water. Pas begon al direct van bij de eerste vraag van Calvo rond de pot te draaien: ze weigerde te antwoorden op de nochtans zeer duidelijke vraag van Calvo en begon in de plaats over het proces tegen het VB van 2004. En toen Calvo het over "u" had, zowel in zijn eerste vraag, als toen hij zei "u bent racist", was dat duidelijk een "u" 2e persoon meervoud, verwijzend naar het VB en niet naar Pas als individu.

edit: correctie met dank aan Pericles

Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 mei 2014 om 10:23.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:59   #24
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Hij had geen klacht. Hij noemde Barbara Pas tijdens een programma racist, zonder meer. Zonder enige staving. Het schuim stond die groene verdraagzame op de lippen.
Die "staving" had hij in zijn openingsvraag aan Pas al gegeven; vraag waar zij niet op geantwoord heeft door rond de pot te blijven draaien.
Oud 20 mei 2014, 10:04   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k heb hem vorige zaterdag gezien in Mechelen op 14-18 en gezegd dat zijn houding en uitlatingen voor mij een reden waren om niet meer Groen! te stemmen.

Wat een, ook letterlijk, klein ventje was me dat. Proportioneel zit het zelfs verkeerd, 1.60m met een dikke kop...
Cho!!! Wat ben ik blij dat ik toch nog 1.70 m haal...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:05   #26
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het fragment:

Ik zag gisteren iets dergelijks gebeuren met Annemans. (weet al niet meer welke groene hem zo lasterlijk behandelde: Bart Staes). De Heer Annemans staat daar zeker boven, toch had ik graag dat ook hij een klacht wegens laster had ingediend.

op de 90ste minuut ongeveer: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...s/dezevendedag

De belediging komt op 100:45
DIT vind ik eigenlijk veel "erger" dan het incident Calvo-Pas, dit is er écht over en is echt persoonlijk beledigend!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 mei 2014 om 10:06.
Oud 20 mei 2014, 10:08   #27
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Cho!!! Wat ben ik blij dat ik toch nog 1.70 m haal...
Is 1,68 meter en grofschedelig ook nog aanvaardbaar?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:09   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik heb nu pas het fragment gezien. Ik moet zeggen: ik had gedacht dat het "erger" zou zijn, ik heb de 6:18 min. uitgekeken en zat te wachten op de beledigingen, die echter niet kwamen. Dit lijkt me een storm in een glas water. Pas begon al direct van bij de eerste vraag van Calvo rond de pot te draaien: ze weigerde te antwoorden op de nochtans zeer duidelijke vraag van Calvo en begon in de plaats over het proces tegen het VB van 2004. En toen Calvo het over "u" had, zowel in zijn eerste vraag, als toen hij zei "u bent racist", was dat duidelijk een "u" 1e persoon meervoud, verwijzend naar het VB en niet naar Pas als individu.
Tja! Hij had dan misschien beter gezegd Ulieden zijn racist...
Oud 20 mei 2014, 10:11   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "staving" had hij in zijn openingsvraag aan Pas al gegeven; vraag waar zij niet op geantwoord heeft door rond de pot te blijven draaien.
Als die idioot aan mij een even idiote vraag zou stellen, bvb, waarom ben jij een groen en purper marsmannetje?...
Dan zou ik daar ook niet op kunnen antwoorden daar die vraag totaal op niets slaagt.
Calvo mag denken dat Pas een racist is maar dat inderdaad zo maar niet op een publiek forum gooien wanneer er geen bewijzen voorhanden zijn.
Ook voor Calvo geldt de wet.
Zelfs al denken vele linksen dat dat voor hun niet zo is...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:12   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Is 1,68 meter en grofschedelig ook nog aanvaardbaar?
Grofschedelig!!!

Oud 20 mei 2014, 10:14   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nu pas het fragment gezien. Ik moet zeggen: ik had gedacht dat het "erger" zou zijn, ik heb de 6:18 min. uitgekeken en zat te wachten op de beledigingen, die echter niet kwamen. Dit lijkt me een storm in een glas water. Pas begon al direct van bij de eerste vraag van Calvo rond de pot te draaien: ze weigerde te antwoorden op de nochtans zeer duidelijke vraag van Calvo en begon in de plaats over het proces tegen het VB van 2004. En toen Calvo het over "u" had, zowel in zijn eerste vraag, als toen hij zei "u bent racist", was dat duidelijk een "u" 1e persoon meervoud, verwijzend naar het VB en niet naar Pas als individu.
Ha dat is nieuw U bent / Jij bent is voor mij nog altijd 2-de persoon enkelvoud.
Wij zijn is de eerste persoon meervoud.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:21   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grofschedelig!!!

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:22   #33
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha dat is nieuw U bent / Jij bent is voor mij nog altijd 2-de persoon enkelvoud.
Wij zijn is de eerste persoon meervoud.
Oeps! Inderdaad! Gisteren te lang Latijnse vervoegingen geoefend met mijn dochter, vrees ik!

Ik verander het direct, bedankt!
Oud 20 mei 2014, 10:24   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"Ne goeie meinsch!"
Oud 20 mei 2014, 10:32   #35
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ne goeie meinsch!"
Ene die moest werken voor zijn kostje.
Staken leverde enkel een hongergevoel op en een blije mammoet.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:12   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nu pas het fragment gezien. Ik moet zeggen: ik had gedacht dat het "erger" zou zijn, ik heb de 6:18 min. uitgekeken en zat te wachten op de beledigingen, die echter niet kwamen. Dit lijkt me een storm in een glas water. Pas begon al direct van bij de eerste vraag van Calvo rond de pot te draaien: ze weigerde te antwoorden op de nochtans zeer duidelijke vraag van Calvo en begon in de plaats over het proces tegen het VB van 2004. En toen Calvo het over "u" had, zowel in zijn eerste vraag, als toen hij zei "u bent racist", was dat duidelijk een "u" 2e persoon meervoud, verwijzend naar het VB en niet naar Pas als individu.

edit: correctie met dank aan Pericles
Dit gaat dan ook niet over beledigingen, maar over een beschuldiging van een misdaad. Als Calvo stelt dat Pas "racist" is, dan is dat een zware beschuldiging. Racisme is in België immers een misdrijf. Hoe Calvo die beschuldiging uit, beleefd of grof, maakt uiteindelijk niets uit. Hij beschuldigt Pas een misdrijf te hebben begaan.

Als hij daartoe geen bewijslast kan voorleggen, is dat laster. En ook dat kan strafrechterlijk behandeld worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:31   #37
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Aan volgende strafbare feiten lijkt het VB me zich toch schuldig te maken:

-Aanzetten tot of publiciteit geven aan zijn voornemen tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon, een groep, een gemeenschap of de leden ervan wegens een zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming
-Behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie bedrijft of verkondigt, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen.

En natuurlijk staat dit niet zo neergeschreven in hun programma, maar luister en kijk naar FDW! En zolang het VB FDW niet terugfluit, ga ik er van uit dat de VB-top zijn racistische acties en uitspraken goedkeurt.
Oud 20 mei 2014, 12:37   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit gaat dan ook niet over beledigingen, maar over een beschuldiging van een misdaad. Als Calvo stelt dat Pas "racist" is, dan is dat een zware beschuldiging. Racisme is in België immers een misdrijf. Hoe Calvo die beschuldiging uit, beleefd of grof, maakt uiteindelijk niets uit. Hij beschuldigt Pas een misdrijf te hebben begaan.

Als hij daartoe geen bewijslast kan voorleggen, is dat laster. En ook dat kan strafrechterlijk behandeld worden.
bs

Belgische rechters hanteren een andere norm voor politici, ivm laster ligt de lat voor hen veel hoger ... Pas gaat botvangen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:40   #39
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bs

Belgische rechters hanteren een andere norm voor politici, ivm laster ligt de lat voor hen veel hoger ... Pas gaat botvangen.
Denk ik ook. Trouwens, het feit dat Calvo en Groen achter zijn uitspraak blijven staan, bewijst wel dat ze er gerust in zijn.

Of zijn uitspraak nu lasterlijk was of niet: ik vind het alleszins tof dat ze niet, zoals bij de NVA, er als de kippen bij zijn om hun woorden weer in te slikken of te komen uitleggen dat ze verkeerd begrepen zijn.
Oud 20 mei 2014, 12:52   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er is 1€ geëist.
Dat kan zelfs een groene betalen.
De echte straf is natuurlijk gezichtsverlies.
uiteindelijk heeft hij 50% kans dat hij de gerechtskosten van 500euro aan zijn been heeft, en dankzij de verzuilde en gepolitiseerde benoeming zal daar 30% kans een rooie zitten die inderdaad niet objectief beslist. Het leukste deel wordt dat eventueel een parlementaire onschendbaarheid moet opgeheven worden om de rechter toe te laten Calvootje te veroordelen.
De familie zal hem wel steunenen, want kijk Besiens wil al de Arco's vergoeden, dus dat is nog eens 30% van de CDV kliek die ook in het voordeel beslist.
Om partijdigheid uit te sluiten, zouden ze ideaal drie rechters moeten aanstellen wordt nog een duurder grapje, maar met die 60% kans dat daar een rooie of een kaloot zit, is Calvootje al zeker dat het inderdaad een slag in het water wordt.
Hij zal wel een advokaat moeten aanstellen en dan wat energie moeten stoppe in die zeverdossier.

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 mei 2014 om 12:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be