![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alles hangt af van de onderhandelingstechniek. Maar omdat tegelijkertijd op beide niveaus wordt gewerkt bestaat de kans dat men alles met elkaar wil verbinden en dan is de kans groot dat men problemen heeft op beide niveaus. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
voor alle duidelijkheid "omgaan met werklozen " is dus actiever dat u bedoeld? dus niet de federale werkloosheid uitkering.
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 27 mei 2014 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
mag ik een "te beperkte" staatshervorming die Di Rupi i heeft gedaan ook beschouwen als een struikelblok? blijkbaar ligt het zwaartepunt dan toch niet bij de gewesten als ik dit allemaal lees
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 27 mei 2014 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd activering is nu een gewestmaterie. Maar daar lijken me de standpunten van N-VA en CD&V vrij dicht bij elkaar te liggen. OVLD lijkt me soms een ander verhaal, maar niets onoverkomelijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door hamac : 27 mei 2014 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een kwestie van perceptie maar voor mij zijn dat echt geen onoverkomelijke problemen.
|
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
![]() Citaat:
Niet voor het opwaarderen van de technische richtingen. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wilde zeggen was dat de onderhandelingsproblemen op federaal niveau kunnen afstralen op de onderhandelingen op Vlaams niveau. De onderhandelaars per taalgroep zijn immers dezelfde personen. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Heu, OpenVLD is eveneens voorstander van het beperken in de tijd van werkloosheidsuitkeringen. Het lijkt me dat de standpunten inzake activering ook dicht bij N-VA zal liggen.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar als ( voorlopige tussenstand van dit topic) er weinig struikelblokken zijn tussen NVA-CDV ( en OVLD ) om snel een vlaamse regering te vormen. maar wat er federaal gebeurd , meer dan ooit een invloed heeft op de vlaamse regeringsvorming. en zelfs de grootste partij NVA kan buiten wippen. Dan stel ik me terecht de vraag. als ze beweren dat na de laatste staatshervorming de zwaartepunten nu bij de gewesten ligt ..............dan ? ik weet het. voor het eerst vielen alle verkiezingen samen. en daar moeten we ook rekening houden. maar dat franstalige partijen daarmee nu inbreken in vlaamse regeringsvorming........... dan besluit ik dat de laatste staatshervorming niet voldoende was en dus de struikelblok is : dat CDV en OVLD het zwaartepunt van het gewest opnieuw kunstmatig federaal legt
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 27 mei 2014 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 27 mei 2014 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() als ik het voorlopig mag samenvatten
- tussen cdv en nva op vlaams niveau weinig struikelblokken.,eigenlijk zou die regering er kunnen zijn binnen 2 weken. - als men op vlaams niveau ovld erbij neemt. nemen ze twee struikelblokken binnen. De ring rond a'pen. besparing federaal ook in de vlaamse regering brengen als bart DWV een vlaamse regering met ovld zou overwegen, dan zou dit nadelig zijn. tenzij dit een ticket voor nva zou opleveren federaal. niet vergeten dat ovld vist op de nva stemmen voor hun liberale fractie in europa. ik moet jammer genoeg vaststellen dat de ideale vlaamse regering nva-cdv gevaar loopt door België en Wallonië we zitten blijkbaar nog steeds zoals in 14-18 als voetvolk te luisteren wat de Franstaligen ons toeroepen.
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Arco
|
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() We have a winner...
#36 |
Partijlid
|
![]() Zogenaamd objectief de zaken bekijken, maar wel al de gekleurde bril in de hand hebben. Flauw, heel flauw.
Het grote probleem is dat alle partijen symmetrische regeringen willen op de verschillende niveaus. Het is niet omdat uw regering een andere samenstelling zou hebben op een ander niveau dat ge niet zou kunnen samenwerken. Als de politici zich volwassen gedragen en goede bedoelingen hebben, kan dit geen probleem zijn. En dan zou er op Vlaams niveau een NVA-CD&V regering komen en federaal een Klassieke tripartite omdat iedereen hier ook wederom belachelijk doet over een Vlaamse of Waalse minderheid. Misschien moeten we ook kijken of een federale regering een meerderheid haalt in alle kieskringen. |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Zogenaamd objectief de zaken bekijken, maar wel al de gekleurde bril in de hand hebben. Flauw, heel flauw.
Het grote probleem is dat alle partijen symmetrische regeringen willen op de verschillende niveaus. Het is niet omdat uw regering een andere samenstelling zou hebben op een ander niveau dat ge niet zou kunnen samenwerken. Als de politici zich volwassen gedragen en goede bedoelingen hebben, kan dit geen probleem zijn. En dan zou er op Vlaams niveau een NVA-CD&V regering komen en federaal een Klassieke tripartite omdat iedereen hier ook wederom belachelijk doet over een Vlaamse of Waalse minderheid. Misschien moeten we ook kijken of een federale regering een meerderheid haalt in alle kieskringen. |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]()