![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm, die logica werkt ook omgekeerd, het volstaat dan van een symbolische straf te geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe vergelijkt dat getal zich met de slachtoffer-count na zijn eerste vrijlating in 1992 ? (Na 3 jaar gevangenis voor verkrachting van 5 jonge vrouwen/meisjes )
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tot het jouw dochtertje overkomt. We zullen zien dat je dan die progressieve bullshit nog verkoopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Waarom geeft het gerecht de naam van die man niet vrij?
Als het mijn dochter was lag hij al in het kanaal nog voor hij de cel in kon |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zij zijn onze toekomst , onze waarde , onze vrienden !! Wij behoren hen te gehoorzamen , zij brengen vrede voor iedereen !! Zij hebben het ECHT goed voor met ons allen !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier gaat het helemaal niet over de vraag of een zwaardere straf een groter afschrikkingseffect zou hebben op potentiële andere kinderverkrachters. Het gaat er om dat deze straf simpelweg te laag is in verhouding tot de gepleegde feiten en een slag in het gezicht van het slachtoffertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() een straf dient om
1 , te zorgen dat zo een feit niet herhaald wordt (door hem of een ander) 2, om de schade te vergoeden (meestal enkel die aan de maatschappij) ik denk dat de maatschappij weinig wint met de man 25jaar op te sluiten. Als maatschappij kunnen we betere zaken doen voor de compensatie, recidivisme te beperken en een andere dader op andere gedachte te brengen. We doen ze helaas zelden |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de do-gooders hebben dan ook weer wat om zich op te winden!
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() u hebt er weinig verstand van, meneer Jay-P
met zo een straf zullen er minder verkrachters of pedofielen veroordeeld worden. verkrachting is ook een ziekelijke trek van een natuurlijk proces. pedofiele is ook een ziekelijke trek van een natuurlijk proces, en was ooit biologisch doodnormaal. Niet te vergeten dat enkele jaren geleden publieke homofilie nog erger werd bestraft dan dat. het is mogelijk voor de maatschappij om man en kind te recupereren, dus dat nastreven is wenselijk. u vergeet bv dat dutroux vader was van 2 kinderen. moeten de kinderen dan wees worden? Ik ben voorstander van een 3 -strike systeem. 1 bal, 1 bal, 1 piet. bij 2 verkrachtingen is de man onvruchtbaar, bij 3 ontwapend. Pedofiele, is mijn inziens, te behandelen of te sturen. Maar dan moet de maatschappij beginnen niet iedereen altijd te kruisigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste aanklachten van een verkrachting worden verticaal geklasseerd. En dan hebben we het nog niet over wat een meisje moet doorstaan om een verkrachter voor de rechtbank te krijgen. Want justitie doet de verkrachting enkele malen opnieuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw kennis omtrent andermans "verstand" is ontroerend irrelevant. Soit >
Voor het overige werd mijn laatste zin bevestigd: "En de do-gooders hebben dan ook weer wat om zich op te winden!" Met dank.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Mijn politieke overtuiging (lees: in welke maatschappij wil ik leven) is dat ze best voor voldoende lange tijd in den bak vliegen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U maakt de fout die velen maken, het politiek wenselijke laten voorgaan op gedegen begeleiding voor criminelen. Natuurlijk ziet het klootjesvolk criminelen liever wegrotten in de cel en levert dat stemmen op.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit vonnis, in combinatie met idd de 90% verkrachtingen waar niemand vervolgd of bestraft wordt, is gewoon een politiek statement ... de communicatie is : 'het MAG, zelfs als je betrapt wordt (terwijl de pakkans haast 0 is) en veroordeeld wordt, is er haast niks gebeurd ! ' dat is net de schande van dit vonnis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan steken ze jou voor tien jaar in de cel en heeft je dochter niet eens een vader meer...
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een eitje voor een volksjury en een bevlogen acteur, excuseer, ik bedoelde assisenpleiter uiteraard. in t slechtste geval doodslag en max 5 jaar, maar ik als dit geen vrijspraak wordt, dan heeft die pleiter zijn ding niet goed gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Cfr: 1 vogel in hand vs 10 in de lucht) Je persiste et je signe: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=28 Het is geen "straf" maar een verwijdering van een maatschappelijk probleem op de meest zekere en neutrale wijze. En de "Fabrique Nationale" kan er ook nog iets aan hebben.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 juni 2014 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede heb ik mijn buik meer dan vol van die links-georiënteerde menswetenschappers die hun politieke overtuigingen laten voorgaan op hun wetenschappelijk werk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juni 2014 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eigenlijk moeten we even contempleren, om dan toch wel snel te kunnen concluderen dat de maatschappij echt niks te verwachten heeft van zo'n sujet. laten inslapen lijkt me de beste oplossing voor alle partijen. |
|
![]() |
![]() |