![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Logisch. Enkel in achterlijke streken staan ze nog open voor onzin zoals katholicisme en islam. Dit gezegd zijnde zie ik dan nog liever de katholieke meute groeien als de islamitische. Liefst van al zag ik dat de hele wereld al die religieuze derrie overboord gooide zodat overal de echte beschaving kon beginnen. Blijven dromen zeker?
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen gelooft maar wat hij wilt. Gelukkig we hebben nu hier een seculiere staat. We hebben er lang voor moeten vechten, maar we willen het nu wel hier zo houden! |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is feitelijk geen betere verwoording ivm dit onderwerp !! Join or leave 100% !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 8 september 2014 om 01:55. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://yahoo.skynet.be/nieuws/belgi...bisschop-bonny
Hier snap ik werkelijk geen fluit meer van !! http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...document.dhtml
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk moet je hem niet vertrouwen, het zijn de laatste stuiptrekkingen zoals Another jack al zei.
Het moet maar eens snel afgelopen zijn met deze pedofielen-vereniging. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geloven hebben ons te lang gegijzeld en het zou pas een "independence day" zijn als we daar wereldwijd afstand van doen. We leven in een land waar alle geloven vertegenwoordigt zijn, je kan daar geen macht over uitoefenen. Zoiets moet los van het systeem staan. De gelovige moet ten allen tijden zelf opdraaien voor zijn geloof. Want opnieuw: waar blijft mijn erkenning en subsidie? |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De godsdiensen zijn een gevolg van vroegere werelden en hebben op een bepaald moment in de ontwikkeling van de mensheid hun rol gehad. Nu zijn ze meer een rem dan een aansporing tot verdere menswording; niet meer of niet minder. Die verdere menswording, ongeacht het al of niet bestaan van de godsdiensten, zal er komen of de mens zal van de aardbodem verdwijnen. De vraag is of de mens de moed en de kracht heeft om zich uit zijn oude schulp los te wringen. Vroegere voorbeelden hebben al meer dan voldoende aangetoond dat indien de godsdienst met of zonder dwang verdwijnt (communisme, kapitalisme....) de mens daarom niet minder wreed en moordzuchtig is of zal zijn. De mens zelf zal moeten evolueren en anders leidt elke verandering tot een pak uit dezelfde stof; of tot meer van hetzelfde. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
Ik denk dat bisschoppen, priesters, kardinalen etc beter van de scene verdwijnen.
Ze hebben niets meer te zeggen en hun vredesmissies zijn gekend, ze zetten een blaam op ons land. En niet de eerste. Moesten er nu strenge tegensignalen in de pers volgen zouden ze in buitenland anders over ons kunnen denken. Ik denk dat buitenland een ander oog heeft op "pamperbeleid" als wij lokaal. Wij pamperen geen moslims, wij pamperen pedo's. Ze worden goed beschermd omdat mensen in hoge stoelen zelf handtastelijke pedo's zijn bij God. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heel die institutionele instructie zit daar enkel nog om zichzelf in stand te houden en dat gebeurt inderdaad 100% ten koste van de welvaart en het welzijn van het hele land. Meer moet achter al die instellingen niet meer gezocht worden. Vernieuwende krachten zijn er nog steeds in onze maatschappij, maar ze worden ofwel onmiddelijk opgeslorpt en genivelleerd door de kop van het systeem of anders verpletterd door diezelfde kop. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
2) Waar haalt de Kerk het recht vandaan om zich de legitieme beoordeler te noemen van een natuurwet? 3) Ik hoop dat de "gelovigen" die de communie willen ontvangen zich door NIEMAND laten tegenhouden. Er is niemand die met dit verlangen rondloopt, die niet gelovig is want anders stelt hij zich die vraag niet. 4) Er staat duidelijk in het evangelie maar één voorwaarde om het eeuwig leven te beërven en dat is GELOVEN in Jezus Christus. Lees Joh6,29; Joh6,40 en Joh6,47. Als alle mensen die twijfelen alleen maar die zinnetjes zouden lezen en geloven dan moeten ze geen gewetensproblemen hebben, integendeel. Al diegenen die deze mensen aan het twijfelen brengen met HUN wetten en regeltjes... "een molensteen aanbinden" zou Jezus zeggen. Ik ben gelovig maar VRIJ!!! |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar heb ik het totaal niet over. Lees toch even aandacht waarop ik reageer.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zit alvast geen samenhang in uw denken. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nergens heeft Jezus dat ooit gezegd of ooit in die zin gesproken. De kerk heeft er een aardig potje van gemaakt, zeg het zo maar.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Als je iets of iemand vertegenwoordigt dan mag je geen tegenstrijdige boodschappen geven. Wat u zegt over de "werken"... dat staat inderdaad in de brief van Jakobus (niet in de evangeliën) en er staat ook bij dat het teken daarvan is dat ze "vruchten" dragen - goede vruchten en geen rotte - die vruchten zijn innerlijke vrede en liefde en geen verwarring, twijfel en angst zoals het nu vaak het geval is. Als lid van de kerk neem ik de vrijheid om eerst het reglement (lees evangelie) te lezen en te onderschrijven en binnen die context te leven naar best vermogen. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie lid is van een club, schikt zich ook naar de regels. Wie dat niet kan, zal meestal ook uit de vereniging worden gezet.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik begrijp, gelukkig, niks van al die arbitraire regeltjes om andermans leven toch maar te beïnvloeden. |
|
|
|
|