![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Vlaanderen een STAAT worden in Europa ? | |||
Ja, 6 miljoen inwoners zijn dit waard ! |
![]() ![]() ![]() |
52 | 76,47% |
Neen, liever onderdeel van onbestuurbaar monarchietje ! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,53% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() zo'n vicieuze 'enquete' is eeen goed vorbeeld van democratie '�* la blok': of zijn we er voor of wel zijn we er voor. slim hoor
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je hebt gelijk
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een oplossing als van de Baltische staten, die niet als opvolgerstaten van de USSR werden gezien maar als onrechtmatig bezette gebieden die hun vrijheid herwonnen, lijkt me niet waarschijnlijk. Van die staten verwacht men niet dat ze de gemaakte afspraken van de USSR nakomen, andere staten van het GOS wel. De vraag is of Vlaanderen niet automatisch dus lid zal zijn van de EU als het onafhankelijk wordt. Maar ik ben niet zo thuis in de exacte materie...
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat zijn van die vb-bon mots die tegenwoordig maar weinig meer ter zake doen vrijwel iedere belg zit in de positie dat ze hard moeten werken om hun eigen leven te kunnen bekostigen, laat staan dat van anderen ik ga niet ontkennen dat er massale inefficienties zijn in het belgische overheidsapparaat, maar (a) dat kan je van iedere land zeggen (b) de regionalisatie is wellicht nog de minst efficient vorm van overheids-spenderen geweest, nu hebben we alles in het drie- of viervoud
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vlaamse Nationalisten moeten België vewoesten,
het is de kern van europa, waar verschillende taalgroepen samenleven, Europa moet vernietigd worden omdat het op ideologisch vlak alleen nazisme aan de wereld kan geven en omdat het te lang de Derde Wereld heeft gedomineerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zij die echter "met ons" willen doorgaan kunnen zich onder onze vlag scharen en meebetalen en meegenieten... maar wij blijven best niet zorgen voor de grillen van parasieten ! ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
worden de antwerpse parasieten dan trouwens ook uit vlaanderen geschopt? antwerpen vernederd door vlaanderen: 1302 revisited!
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Rake bemerking; twee nuances daarbij:
1. Vlaanderen is ten gronde NIET het gewest, maar wel een deelstaat die gewest overstijgt; alle Vlaamse politieke partijen, alle Vlaamse media, universiteiten, grote culturele of maatschappelijke organisaties, evenals kwasi alle wetenschappelijke en sportieve federaties zijn georganiseerd op niveau van de Vlaamse gemeenschap (vereenvoudigd: enkel datgene wat de Belgische wetgever oplegt is nog nationaal, of regionaal). Politiek en maatschappelijk is die gehele gemeenschap dus de kern van de Vlaamse deelstaat. het gewest is sechts een node aanvaard compromis dat overigens 1. in Vlaanderen de facto géén eigen betekenis heeft, en 2. nog niet gestabiliseerd, cfr. de zware problemen van brussel omal haar gewestelijke taken correct uit te voeren. 2. Onze taal is niet het 'Vlaams', maar wel degelijk het Nederlands. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() waarschijnlijk is er binnenkort nog meer aandacht en geld voor de diverse regio's binnen Europese lidstaten, maar Vlaanderen als onafhankelijk land binnen de Unie, sorry, da's een sprookske.
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ik gun iedereen hun dromen
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Volledig mee eens! Echter: als Vlaams-Nationalist hoef je echt geen redenen of excuses te hebben om voor uw eigen onafhankelijke staat te ijveren hoor. Die aperte en gerechtvaardigede redenen die U, terecht overigens, aanhaalt zijn uiteraard wel handig om de minder goed ingelichte of door de altijd perfide en intellectueel frauderende royalisten misleide onwetenden te mobiliseren.
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dan kunt ge deftig kaarten, belotten of hartejagen of zo.... zoniet gaat ge moeten blijven patience spelen ! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De splitsing van België is de enige manier om Vlaanderen op hetzelfde welvaarts niveau te houden. Met de DHL grap waarbij een oplossing beboycot werd door de Franstalige brusselaars hebben we een heel slechte beurt gemaakt in het internationale zakenleven, investeerders zullen nu wel minder geneigd zijn om hier te investeren.
De Walen kunnen altijd aanspraak maken op europees geld om onderontwikkelde gebieden te stimuleren, maar dat zal heel wat minder zijn dan de bergen Vlaams geld dat de nu verprutsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Het "internationale zakenleven" kan het geen reet schelen of die pakjes in Zaventem gesorteerd. 2. Integendeel, het internationale zakenleven verkiest een locatie zonder nachtvluchten. Op die manier heeft het gezondere werknemers. 3. Geef mij 1 reden waarom het gerechtvaardigd is om 1 miljoen mensen EXTRA (dus zelfs niet "in de plaats van" maar EXTRA) wakker te houden. Wat is dat met jullie Vlamingen? Welk pervers plezier halen jullie hier uit?
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. locatie kan hun gestolen worden, als't maar lekker dichtbij is en "fuck" de gezondheid, een goeie werknemer moet alles doen voor de firma anyway ! of ze vervangen je desnoods door ne goedkopere die t'wel doet ! 3. k'woonde vroeger aan een station en de eerste twee maanden schoot ik s'nachts wakker van de goederentreinen die passeerden, daarna werd ik het gewoon en nu woon ik in de noordrand en soms schiet ik ne keer wakker van den een of den anderen luidruchtigen ouwen russische cargo die overscheert, maar meestal ben ik moegewerkt en slaap gelijk een marmot (en k' doe k'ik mijn dubbel beglaasde venster dicht) en hoor ik er niks van.... mijn vrouwke heeft méér last van mijn gesnurk dan van de vliegtuigen ! en zeg nu zelf .....één miljoen mensen wakker houden hoe doede da ????????? ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |