![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft het dan zo dat atheïst zijn voor u helemaal onderaan de ladder staat? Of ergens in de lage middenmoot, achter de toffe godsdiensten, maar nog voor de minder toffe godsdiensten? En als gelovige joden zo onthecht zijn van het materiële, waarom zijn zij het die in mijn supermarkt meer dan andere klanten een discussie plegen aan te gaan over vermeende 15 cent teveel op het kasticket? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb ooit meegemaakt dat ze het ganse buffet naar hun tafel verhuisd hebben. Dat ze 3/4 laten staan hebben was niet uit louter onthechting denk ik.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, niet in de middenmoot, gewoon helemaal onderaan de ladder. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
We leven niet voor een prijs in het hiernamaals, we leven om een betere wereld na te laten voor onze vrienden, familie en medemens. Het is net de gelovige die niets heeft om voor te leven. Het echte leven komt immers nog, dit leven is voor de gelovige waardeloos. Citaat:
Bvb in de VS en Nederland, met grote verschillen in religiositeit, zijn alle statistieken slechter in de bible belts. Er gebeuren meer moorden pro capita in Texas als de rest van de VSA. Er is meer incest in Elspeet dan Amsterdam. Google het maar als ge me niet gelooft (en aub, geloof NOOIT iemand op z'n woord, zelfs god niet. Gods woord is net zo onbetrouwbaar als dat van een forumtroll zoals gij of ik) Op wereldvlak kunnen we eenvoudigweg een bijna-volledig atheistisch land als Denemarken vergelijken met theocratiën zoals Iran, Saoudi-Arabië of Noord-Korea. Kies zelf waar ge liever zou wonen. Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 26 november 2014 om 14:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus een atheist die z'n best doet om een goed leven te leiden staat onder aan de ladder. De christen die een aanslag in noord-ierland pleegt en twintig mensen vermoordt voor z'n geloof, staat boven mij? hmmmm iemand van ons twee is een immoreel wezen die geen idee heeft wat goed en slecht is. De ander is een mens met z'n hart op de juiste plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() “Even though God created the non-Jew they are still animals in human form. It is not becoming for a Jew to be served by an animal. Therefore he will be served by animals in human form.”
Midrasch Talpioth, p. 255 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe verklaar je anders dat in sommige theocratische hellegatten nog steeds de doodstraf op atheisme bestaat. Je kunt maar beter in het Vliegend Spaghettimonster geloven.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 9 december 2014 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en dat in contrast met iemand die niet bekeerd is tot het Jodendom, tot geen enkele godsdienst, maar wel (al is het niet-officieel) een 'vroom' leven leiden en overtuigd zijn van het bestaan van JHWH? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En Eliyahu is in het zelfde bedje ziek met zijn topics over 'Gelovigen zijn gelukkiger, het is wetenschappelijk bewezen!' Ik vind dat laag... Als je met 'wetenschappelijke' studies wil aantonen dat iemand gelukkiger is, meer aan criminaliteit doet, zit je rond de pot te draaien zonder dat je tot de werkelijke kern van de zaak gaat. Alsof we het hebben over mijn nieuw huis dat door een groepje Polen is gebouwd, en niet door Vlamingen. Ik ben zeer tevreden over mijn huis als het af is, en dan komt iemand af met 'Jamaar, Polen hebben wel meer neigingen tot criminaliteit.' 'Jamaar, ze zijn wel gelukkiger'. Vinden jullie dit nu zelf niet laag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En Eliyahu is in het zelfde bedje ziek met zijn topics over 'Gelovigen zijn gelukkiger, het is wetenschappelijk bewezen!' Ik vind dat laag... Als je met 'wetenschappelijke' studies wil aantonen dat iemand gelukkiger is, meer aan criminaliteit doet, zit je rond de pot te draaien zonder dat je tot de werkelijke kern van de zaak gaat. Alsof we het hebben over mijn nieuw huis dat door een groepje Polen is gebouwd, en niet door Vlamingen. Ik ben zeer tevreden over mijn huis als het af is, en dan komt iemand af met 'Jamaar, Polen hebben wel meer neigingen tot criminaliteit.' 'Jamaar, ze zijn wel gelukkiger'. Vinden jullie dit nu zelf niet laag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ofwel : ontkennen dat er naast de schepping niets is! Of : menen dat de schepping, die zo miniem is tegenover zijn Schepper, het énige is wat bestaat. Zonder de Schepper erbij te betrekken. En eigenlijk is dat wel erg , moet ik zeggen. Stel dat Hij er echt is, heb je zowat het meest machtige wat er is , ontkent! Maar ik ben er van overtuigd, als gelovige, dat God toch liever en atheïst heeft die een leven heeft geleid zoals Hij het wou (op uitzondering van het eerste gebod van de 10 dan), dan zowat meer dan de helft van onze Vlaamse bevolking die Katholiek is, maar die eigenlijk niets 'Katholiek' doen. Blijkbaar gelden voor Eliyahu enkel de officiële papiertjes en ritueeltjes om tot JHWH te komen. Dat zijn nu zo van die momenten waarop ik besef dat ik toch veel liever mijn eigen Christelijke barmhartige God heb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Zou Eli ongelukkig zijn omdat hij niet in Zeus, Ra, Quetzalcoatl, Shiva, Tzeentch en duizenden andere goden niet gelooft?
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Een heroïneverslaafde die een shot neemt is óók gelukkig. Wil niet zeggen dat het daarom niet schadelijk kan zijn
Citaat:
Een taliban-strijder kan dan wel een school kinderen uitmoorden, die gelooft tenminste in dezelfde god. Onze misdaad is dat wij evenveel geloof hechten in hun woestijngod dan wat zij geloven in de god Quetzalcoatl. Véél erger natuurlijk ![]() Nee, van moraliteit hebben we van fundamentalisten niets te leren.
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou nochtans niet gelukkig worden van het idee van God uit het OT. Een revanchistische klootzak die alles en iedereen die niet naar zijn pijpen danst de duvel aandoet.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Noem eens wat namen van mensen die volgens u de ware goddelijke eigenschappen hebben; mensen naar Gods beeld en gelijkenis dus. |
|
![]() |
![]() |