Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2014, 17:20   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Hoe voelt dat nu voor de doorsnee linkse progressief/hoogopgeleide burgertrut nu Filip Dewinter, Geert Wilders, Pim Fortuyn en al jullie andere demonen blijkbaar altijd gelijk hebben gehad?
Welk gevoel overheerst er nu bij jullie?
Ik vraag mij dat af.
Is het woede, ontkenning, teleurstelling of toch vooral schaamte?
Waarover gaat dit eigenlijk?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 17:22   #22
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Wat er nu gebeurt in het midden oosten is niet de schuld van Wilders of De Winter. Zoveel is zeker. Maar wat er werkelijk overal aan de hand is ? De winnaar schrijft de geschiedenis.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.

Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 23 oktober 2014 om 17:23.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 17:30   #23
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

De denkwijze van heren als Dewinter / Wilders over immigratie is eigenlijk niets meer dan gezond boerenverstand.

De andere partijen denken in termen van belangen (fabrieken hebben vreemdelingen nodig die het vuile werk doen voor een laag loon).

Dat Dewinter en Wilders altijd al gelijk hebben gehad, is een evidentie.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 22:09   #24
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Misschien hebben ze allemaal wel gelijk, maar het is hun methodes waar ik niet helemaal akkoord mee ga.
Wat is er mis met bijvoorbeeld een migratiestop uit bepaalde landen of met het terugsturen van (criminele) vreemdelingen naar hun land van herkomst?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 22:17   #25
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met bijvoorbeeld een migratiestop uit bepaalde landen of met het terugsturen van (criminele) vreemdelingen naar hun land van herkomst?
Allemaal geldige argumenten, het punt dat ik maakte ging vooral rond de populistische slogans die ze gebruiken om zo het volk achter zich te krijgen.

Dus ja ik beschuldig hen van populisme....
Oud 23 oktober 2014, 22:37   #26
Thuleander

Standaard

Citaat:
Allemaal geldige argumenten, het punt dat ik maakte ging vooral rond de populistische slogans die ze gebruiken om zo het volk achter zich te krijgen.

Dus ja ik beschuldig hen van populisme....
En welke partij gebruikt géén populistische slogans om het volk achter zich te krijgen?
Ik heb overigens geen enkel probleem met populisme zo lang het sloganeske discours niet in strijd is met de inhoud van een partij.
Niet elke kiesgerechtigde burger heeft tijd of zin om alle partijprogramma's van a tot z door te nemen.
Je moet je boodschap dus kernachtig kunnen overbrengen voor een breed publiek.
De slogan 'Eigen volk eerst' is dan ook een van de meest intelligente vormen van massacommunicatie die ooit bedacht is in de Belgische politiek.
De hele filosofie van een partij samengebald in één goed klinkende en voor iedereen onmiddellijk duidelijke strijdleuze.
Daar is absoluut niets mis mee.
Oud 24 oktober 2014, 05:25   #27
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Eigen volk eerst is wel een zeer cynische slogan gezien de vriendjespolitiek en financiële perikelen binnen die partij. Men kan zich afvragen over welk volk ze het hebben.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 08:22   #28
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Eigen volk eerst is wel een zeer cynische slogan gezien de vriendjespolitiek en financiële perikelen binnen die partij. Men kan zich afvragen over welk volk ze het hebben.
Interne problemen, dat kennen ze bij andere partijen gelukkig niet.
Oud 24 oktober 2014, 22:16   #29
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Leer eerst eens lezen, wil je?

Dergelijke terroristen aanpakken is niet hetzelfde als een hele godsdienst haten.
Haat heeft er niets mee te maken. Ik ben democraat. Er bestaat wel degelijk maar één sjaria en als democraat ben ik gewoon TEGEN de invoering van de sjaria. Zo simpel is het. Het gaat ook niet echt over religie, het gaat eigenlijk over politiek.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 22:22   #30
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien hebben ze allemaal wel gelijk, maar het is hun methodes waar ik niet helemaal akkoord mee ga.

FDW : "Het is de verbruining !" "Sommigen van die vreemdelingen zijn met het mes tussen de pamper geboren."
Geert Wilders: "Willen wij meer of minder Marokkanen ?"

Vrij populistisch allemaal.....
Uiteraard zou FDW diplomatischer kunnen zijn. Soms vraag ik mij af wat FDW nu concreet bereikt met die uitspraken.
Oud 24 oktober 2014, 22:25   #31
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Dat soort lieden hebben geen boodschap aan anders denkende, links en islam zijn vrienden voor het leven en staan voor: onderdrukking!!
Islam betekent onderwerping. Dat zegt genoeg.
Oud 24 oktober 2014, 22:26   #32
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Uiteraard zou FDW diplomatischer kunnen zijn. Soms vraag ik mij af wat FDW nu concreet bereikt met die uitspraken.
Het is kiezen tussen doodgezwegen worden of de media dwingen om de partij niet te negeren.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2014, 22:27   #33
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tja, misschien had Filip de Winter 'gelijk', maar waarom haalt hij geen stemmen meer? ...Maar het klopt dat de hele 'politiek correcte' vlaag van zinsverbijstering in de jaren '90 veel schade heeft toegebracht.
Maar de groenen hadden ook gelijk in de jaren '70 met hun milieu standpunten. Kijk waar we nu aanbeland zijn, het is misschien al te laat om het tij te keren. Maar ik heb een vermoeden dat u dat liever niet toegeeft.
Die vlaag is nog niet helemaal voorbij. Tijdens de campagne afgelopen mei begon die griezel van Groen plots te schelden. Verschrikkelijk. Ik vind dat een heel akelige vent. Zo schelden...
Oud 24 oktober 2014, 22:30   #34
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, zij hebben gelijk? En uit wat zou dat blijken? Is er ineens een Goddelijk Woord uitgesproken die het debat definitief heeft afgesloten?
Wat nu in Syrië en Irak gebeurt zegt genoeg. En dan was er nog die aanslag in Canada.
Oud 25 oktober 2014, 00:52   #35
Thuleander

Standaard

Citaat:
Ah, zij hebben gelijk? En uit wat zou dat blijken?
Goh kweenie.
Misschien uit het feit augustus redelijk nat is geweest ofzo.
Oud 25 oktober 2014, 02:07   #36
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Uit het aandeel van de moslims in de gevangenisbevolking . Wat als graadmeter van de criminaliteit kan dienen . Het aandeel in de beroepsbevolking kan ook een aanwijzing zijn .
Andere cijfers zijn moeilijk verkrijgbaar , linkse mensen houden sommige cijfers liever voor zichzelf , kwestie van vlaams belang geen gelijk te moeten geven .
2
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 06:53   #37
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Totaal niet, dé islam bestaat zelfs niet
jij bent zo clueless en geindoctrineerd..... isis doet gewoon wat de profeet van de islam ZELF deed. ISIS is het echte gelaat van de islam dat zich al sinds haar ontstaan zich in deze vorm uit. Wie dat niet ziet is blind uit politieke correcte redenene en om bij het progressieve xenofiele clubje te horen. Dat zal jullie echter niet redden als ISIS het hier voor het zeggen krijgt.....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 17:19   #38
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, zij hebben gelijk? En uit wat zou dat blijken? Is er ineens een Goddelijk Woord uitgesproken die het debat definitief heeft afgesloten?
Touché, zo touché.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 17:39   #39
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Die vlaag is nog niet helemaal voorbij. Tijdens de campagne afgelopen mei begon die griezel van Groen plots te schelden. Verschrikkelijk. Ik vind dat een heel akelige vent. Zo schelden...
Mmmmm, ik weet wat ge bedoelt, maar ge had beter moeten luisteren. Die Groene heeft iets zeer opvallends gezegd. Hij zei namelijk: '... ik geef toe dat er problemen zijn, maar ...'
Dat had geen enkele politiek correcte 10 jaar geleden op tv durven zeggen.

Hij is trouwens geen akelige vent. Hij heeft gewoon een andere mening dan u, daarom vindt u hem akelig. Tegen dat onderbuik gevoel moet u proberen te vechten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 21:45   #40
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mmmmm, ik weet wat ge bedoelt, maar ge had beter moeten luisteren. Die Groene heeft iets zeer opvallends gezegd. Hij zei namelijk: '... ik geef toe dat er problemen zijn, maar ...'
Dat had geen enkele politiek correcte 10 jaar geleden op tv durven zeggen.

Hij is trouwens geen akelige vent. Hij heeft gewoon een andere mening dan u, daarom vindt u hem akelig. Tegen dat onderbuik gevoel moet u proberen te vechten.
Het gaat niet om zijn mening. Dat is het punt niet. Het punt is juist dat hij zijn mening niet uitte, hij begon gewoon te schelden. Indien hij wél zijn mening geuit had, mét argumenten, dan zou ik proberen om die te weerleggen. Maar hij had geen ENKEL argument! Bovendien kon hij zijn mening op een andere manier uiten. Het gaat mij gewoon om zijn agressie en zijn haat. D�*t vind ik akelig. Ik vind hem gewoon een griezel omdat hij zo agressief was. Ik vind het heel belangrijk om tegenstanders hun argumenten te weerleggen, of om dat te proberen, maar dit... Ik had het gewoon over zijn agressie, NIET over zijn mening. Trouwens, die affiche met die vliegenmepper of destijds die affiche met die bokshandschoen van Vlaams belang/Vlaams blok vind ik ook niet... Ik ben daar niet gelukkig mee.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 25 oktober 2014 om 21:47.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be