![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het nuttig voor leerlingen om zoiets te zien omdat het de jeugd zou kunnen enthousiasmeren voor wetenschap. Of op zijn minst eens even te laten nadenken over wat er verteld wordt. Misschien zijn er enkelen die dan zelfs inzien dat de wereld niet beperkt is tot hun iphone en gelnageltjes. Dat je zegt dat dit niet zou aansluiten bij de leefwereld van 16-jarigen vind ik bizar. Ik zou het op die leeftijd geweldig gevonden hebben. Sport daarentegen sloot totaal niet aan bij mijn leefwereld. Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om op de sportdag aan de kant te gaan zitten om met mijn gameboy (gsm's waren er toen nog niet) te spelen. Ik zou rap gevlogen hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ELK kind heeft idolen. Mensen om naar op te kijken. Een voetballer, een muzikant, een beroemd skater, een astronaut, ... etc. Als jij dat niet gehad zou hebben, dan wil dat zeggen dat je nooit dromen gehad hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik aanbad die man niet he. Ik vond hem gewoonweg de beste zanger die ik ooit gehoord had. En ja, ik droomde er ook van om voor een gevuld Wembley stadion op te treden. Maar aanbidden, neen. Voor mij is dat nooit meer geweest dan een man van vlees en bloed, net als ik, maar die potjandorie goed kon zingen en entertainen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door freespirit : 21 januari 2015 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de coulissen zullen er wel subtiele reacties zijn van hogerhand. Wees gerust. Niet iedereen spreekt z'n verontwaardiging uit op facebook. Er is juist die publieke verontwaardiging die ontbreekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De artiest heeft een lucratieve bezigheid, enkel op vraag van, en louter afhankelijk van goodwill. En dat zijn haar boodschap posititief overkomt is best meegenomen. Daarmee is het meest essentiele gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij ondertussen af of de school de factuur aan Meuris heeft betaald. Zal wel. En zand er over. Einde verhaal. De rest wordt doodgezwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Goed om te weten! (dat muggeziften voor jou zo belangrijk is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een school activiteit die alle jongeren leuk en interessant vinden bestaat niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() Etymology
The Dickson Baseball Dictionary cites William Henry Nugent's work asserting that it was derived from the fancy, a term from England referring to the fans of a specific hobby or sport from the early 18th Century to the 19th, especially to the followers of boxing.[1] According to that theory, it was originally shortened to fance then just to the homonym fans. Merriam-Webster, the Oxford dictionary and other sources define it as a shortened version of the word fanatic. The word first become popular in reference to baseball enthusiasts. (Fanatic itself, introduced into English around 1550, means "marked by excessive enthusiasm and often intense uncritical devotion". It comes from the Modern Latin fanaticus, meaning "insanely but divinely inspired". The word originally pertained to a temple or sacred place [Latin fanum, poetic English fane]. The modern sense of "extremely zealous" dates from around 1647; the use of fanatic as a noun dates from 1650.) However, the term "fancy" for an intense liking of something, while being of a different etymology, coincidentally carries a less intense but somewhat similar connotation to "fanatic". The word emerged as an Americanism around 1889. Samengevat: Fan zijn -> fanatieke aandacht aan iets besteden -> devotie -> aanbidden Wat jij doet; ... is muggeziften. Punt andere lijn. Wat ik voorstel: dat we beiden dit vergeten, en misschien terug ontopic gaan? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Engels woordenboek voor Nederlandse woorden. Das grappig!
aan·bid·den (aanbad, heeft aanbeden) => als goddelijk wezen vereren fan (de; m,v; meervoud: fans) => enthousiaste liefhebber of bewonderaar: Wereld van verschil dus en nu inderdaad terug on topic ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En nog altijd geloof ik je niet; en wat nog erger is; over iets totaal onbenulligs, durf je niet eens een klein beetje toegeven! Denk je echt dat je mannelijkheid in gevaar komt als je een klein foutje toegeeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in mijn korte carrière als leerkracht ook eens een gezettere leerling toegebeten die zeer opstandig deed en al heel de tijd zijn voeten op de stoel naast hem had gelegd dat hij "niet zoveel plaats moest inpakken".
Dat was wel op een zware probleemschool en ik kan je zeggen: ik heb er nadien niet echt mee kunnen lachen. Maar goed, ik was geen professionele leerkracht, en volkomen onervaren bovendien. Als je je niet kunt beheersen in zo'n gevallen, dan ga je niet voor de klas staan.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovenstaande zeg ik natuurlijk een beetje 'ironisch', maar ik denk wel serieus dat er betere manieren zijn om het leeuwendeel van de leerlingen iets te doen bijbrengen over de 'sterren' dan naar Meuris zijn monoloog te gaan luisteren. Een interessante film, documentaire of groepsproject met de leerlingen bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |