![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging me eerder over het bewust opgedrongen gebruik van de begrippen 'Franstaligen' en 'Nederlandstaligen,' in plaats van de normale Vlaming of Waal benaming. Allemaal om Brussel in handen te krijgen, alsof hun abstracte zever de realiteit - Brussel ligt in Vlaanderen en gaat nergens heen - op het terrein kan veranderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Not on my watch!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Taal is geen doel op zichzelf, zoals proffen Nederlands wel eens durven geloven.
Ook mooi Nederlands is geen doel op zichzelf. Er moet geen separatie komen van slimme mensen die wel abn kunnen wouwelen met een Hollands accent, en domme mensen die dat niet kunnen. Iets heel anders is het volgende: we mogen wel van ons onderwijs verwachten dat de leerlingen hun taal grondig leren kennen, gebruiken, waarderen en zelfs er van kunnen genieten. En daar mag gerust wat moeite voor gevraagd worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan wil ik het nog niet hebben over de taalfouten door onzorgvuldig vertalen van het Frans naar het Nederlands......
![]() (laatste geval : 'Dans un mois, le nouveau document.....' 'In een maand zal het nieuw document.....' ![]() ![]() ![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp u niet goed, er is geen fout. Sorry ik had het in het Frans bekeken.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 juni 2015 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
In Juli,Augustus of September? "Binnen een maand zal het nieuwe document klaar zijn" Ergens (ten laatste) tussen nu + 1 maand zal het klaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn frank is maar achteraf gevallen . Ik heb het bekeken van uit Franstalig standpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Het niveau van de jonge leerkrachten stelt ook niks meer voor. Wat verwacht je dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch ook, de meerderheid is leerkracht om van de maatschappij te profiteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Het grote problem zijn vaste benoemingen. Dat moet er dringend uit. Inclusief de vaste benoemingen die op dit moment bestaan...
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit: de leerkrachten zijn gewoon even grote slachtoffers als de leerlingen van de fantasmes van pedagoochelaars en onderwijsministers met overmatige geldingsdrang.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 30 juni 2015 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij noemt ze slachtoffers van een systeem, dat kan al dan niet waar zijn, ik had het over hun motief om leerkracht te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat ze graag lesgeven?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals misschien het Franse: "Je vais au coiffeur"? ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter had een leraar Geschiedenis die serieus punten aftrok voor spelfouten, dit kan volgens mij ook niet echt. Bij Geschiedenis moet je weten waar de les over ging, je kan toch moeilijk buizen omdat je drie dt fouten schreef in een correct antwoord over de Gulden Sporenslag? Dat gezegd zijnde is de algemene verloedering een feit. Ik heb jarenlang teksten geredigeerd en vanaf dat ik op dit forum zit schrijf ik zelf de meest ridicule spelfouten, terwijl ik die er vroeger bij anderen moeiteloos uithaalde.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Zonder direct alle reacties nagelezen hebben, wil ik reageren met te zeggen dat deftige spelling het allemaal veel makkelijker maakt om elkaar te verstaan. Zo ook voor mensen die zich ergens anders dan hun vaderland vestigen en ze een compleet nieuwe taal moeten leren. Een goede communicatie is het begin van véle oplossingen. Dus ze mogen van mij best een heel pak strenger worden daarin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |