![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Als er iets mocht zijn dat niet funcioneert naar behoren zal ik als eerste zijn om het hier te vermelden maar tot op heden heb ik nog niets vermeldenswaardig gevonden, integendeel het lijkt wel of windows 10 met de dag sneller gaat. Ook het opstarten en afsluiten is opmerkelijk versneld.
Life is a game of Chess, changing with each move. Laatst gewijzigd door Indomitable : 17 augustus 2015 om 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://arstechnica.com/gadgets/2015/...e-for-old-pcs/
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2015 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Privacy instellingen windows 10: Handleiding
1. Doorloop alles stappen zorgvuldig: http://lifehacker.com/what-windows-1...lly-1722267229 Een beetje werk,maar er cirkuleren reeds programma's en batchfiletjes die dit alles voor U met 1 druk op de knop doen en zelfs heel onnodige files uit het OS verwijderen. Heb ze niet getest, dus geen linkjes terzake 2. Werk met een whitelist in Uw firewall, geef enkel toestemming aan de exe die U wilt dat ze zich met het internet kunnen verbinden. U kan ook gekende microsoftadressen in Uw host lijst zetten. Nog steeds kunnen onderdelen van windows op het net. Maar zeer bepeberkt. 3. In feite is windows 10 een afgeslankte windows 8, maar windows 10 is nu cloud based! Het verwijderen van toegang tot het IT van windows 10 zou ertoe kunnen leiden dat uw machine na een tijd niet optimaal draait. In feite zit windows 10 nog steeds in beta fase. 4. Tip. Gewoonweg nog niet updaten. Wacht een half jaartje. Er is op windows 10 weinig bijzonder te zien trouwens. Integendeel. Wachten op een stabiele finale versie en de vele oplossingen die zullen opduiken is de boodschap. Windows 10, bekijk het rond kerstmis... ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 17 augustus 2015 om 03:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over privacy zeveren met een Microsoft (of Apple) product is eigenlijk een contradictie. Als je privacy wil, dan installeer je linux. De reden hiervoor is dubbel: ten eerste is bij linux alle systeemsoftware open source. Dat wil niet zeggen dat je ZELF al die open source moet lezen (onbegonnen werk), maar het wil zeggen dat elk stuk open source ergens door verschillende, meestal onafhankelijke, mensen bekeken is. Flagrante achterdeuren, zeker voor de NSA of zo, zullen opvallen, vroeg of laat. Heartbleed toont aan dat het soms effe kan duren, maar beter dan dat kan je niet doen. De tweede reden is dat er geen "unique point of failure" is bij linux. Er is nergens een bedrijf dat onder druk kan gezet worden om achterdeuren in te bouwen. Misschien dat ze bij Microsoft eigenlijk geen achterdeur voor de NSA willen, maar dat ze een offer they couldn't refuse gekregen hebben. Bij linux is dat niet mogelijk, gezien het een communautaire ontwikkeling is. Individuele ontwikkelaars kunnen corrupt worden natuurlijk, maar het open source principe maakt dat die zichzelf dan bloot geven. Ik ben niet OS-religieus, maar ik gebruik overal waar ik kan, linux, om precies bovenstaande reden. Natuurlijk gebruik ik ook windows, omdat sommige software (professionele dinges) enkel maar onder windows draaien, maar op mijn windows systeem doe ik niks dat privacy gevoelig is. En ja, ik gebruik ook OS-X, omdat het gemakkelijk is (en deels omdat ik een paar macbooks had om andere redenen). Maar ook daar moet je opletten. Nee. Privacy = linux gebruiken. Anders niet komen klagen. Als je wil gamen, dan doe je Windows, maar je gamen zal de NSA wel niet interesseren, he ![]() Shoppen, bankieren, regeringen omver werpen, dat doe je onder linux ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Of als je beiden wil, en geen zin hebt om te dualbooten, installeer je windows voor je games, en daarop een virtueel machien met linux voor banking etc.
Voor servers en netwerkstuff, zou ik toch ook eens kijken naar FreeBSD en consoorten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor wat de privacy aangaat, wie niks doet dat het daglicht niet mag weten heeft daar toch geen last van! Via je aankopenlijstje van de grootwarenhuizen maken ze ook op wie je bent en wat men je kan aansmeren! Voor wat de bankgegevens betreft, ik wacht tot ik zelf iets tegenkom dat niet door de beugel kan, en is het dan niet de bank zelf die in de meeste gevallen verantwoordelijk is als haar systeem niet deugt? Ik werk ook met banking online, maar op mijn lopende rekeningen laat ik nooit grote sommen staan en hoe "ze" aan de rest zouden geraken is me een raadsel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kort samengevat: uw ongekende vijanden zitten overal, hebben macht over U, en hoe meer ze weten over U, hoe gemakkelijker het je hen maakt om U ambras aan te doen, ook al is alles wat je doet perfect legaal. 1) de regels kunnen veranderen. Wat jij NU doet is misschien OK met de wet, maar morgen kan er een wet komen die het verbiedt. Het feit dat je het in het verleden gedaan hebt, maakt van jou een verdachte. 2) Ook al is het wettelijk toegelaten wat je doet, het staat de overheid, of een instelling, misschien niet aan. Hoewel je wettelijk je mening mag uiten over wat jij denkt over, zeg maar, genetisch gemodifieerde planten, het kan zijn dat jouw mening niet naar de smaak is van een of andere overheid of instelling. Als je met die overheid of instelling nadien te maken hebt, en zij moet over iets een oordeel vellen (bijvoorbeeld, om een job te hebben, een bouwvergunning, een of andere toelating voor dit of dat...), kan zij haar oordeel voeden met wat haar niet aanstond bij jouw opinieprofiel. 3) Kennis hebben dat jij goede relaties hebt met anderen, of met instellingen, die slecht gezien zijn door overheden of instellingen: van 't zelfde. Als jij wil gaan werken voor, zeg maar, bedrijf X, en als bedrijf X iets heeft tegen grootwarenhuis Y, en bedrijf X weet dat jij goeie klant bent bij grootwarenhuis Y, dan kan bedrijf X misschien geen zin hebben om jou aan te werven/promotie te geven/verantwoordelijkheden toe te stoppen. Als overheid Z, van politieke kleur A, weet dat jij goeie relaties hebt met personen of entiteiten van politieke kleur B, dan kan zij bij elke beslissing die ze over jou moet nemen, dat laten meespelen. 4) Het is altijd mogelijk, als je genoeg weet over iemand, om daar een patroon in te zien dat eventueel U verdacht kan maken voor illegale zaken. Uw vijanden (vijanden omdat zij weten dat ge sympathieen hebt die niet overeenkomen met hun denken) kunnen U het leven heel zuur maken, door specifiek U gaan te beschuldigen van illegale zaken. De tijd en energie die ge gaat moeten steken in uw verdediging, is altijd dat gewonnen voor uw (ongekende) vijanden. Natuurlijk heb je het recht om uit te komen voor uw opinie en dergelijke. Als je dat openbaar doet, dan is dat tevens geweten door iedereen. Dan kan men eventueel zelfs "het complot tegen U" erkennen. Bijvoorbeeld, mijn openlijke positie voor kernenergie, en nog andere posities, zal mij een vijand maken van dingen zoals Greenpeace. Maar in de mate dat zij zich baseren op wat ik hier schrijf om mij ambras aan te doen, zal het ook duidelijk zijn wat hun motieven zijn. Het is openlijk en gekend wat mijn positie hier is. Als Greenpeace mij ambras aandoet omwille van wat ik hier schrijf, zal het rap aangetoond zijn. Echter, als Greenpeace mij ambras zou aandoen omdat zij stiekem weten door mij, via overheidsinfiltratie, te bespioneren, en dan via andere gegevens, mij kan verdacht maken dat ik in een profiel val dat wel eens een handelaar in pedofiele video's zou kunnen zijn of zo of weet ik veel, dan is het feit dat ik mij plots gedagvaard vindt voor een onderzoeksrechter in een netwerk van handelaars in pedofiele video's iets dat op mijn kop valt, waar ik in werkelijkheid niks mee te maken heb, maar tegen dat ik mij uit die miserie heb gewerkt vijf jaar later en veel voorarrest later, heeft Greenpeace toch maar zijn slag thuisgehaald en is mijn leven om zeep. Als zij dat systematisch kunnen doen, kunnen zij hun doctrine zonder veel weerstand (want allen van andere opinie hebben zoveel ambras op hun dak gehad dat ze zich koest zullen houden) doordrukken. Het is maar een onnozel voorbeeld.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 augustus 2015 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ook het 'gratis' plaatje stoort mij enorm.
Bedoeling is duidelijk om de grote massa te strikken. Eens gestrikt en alles erop afgestemd, gaan de facturen beginnen binnenvallen : dat begint met kleine bedragen en 3 jaar later zit je aan xxx euro per jaar. Gratis, mijn kl....otloden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar trappen ze massaal in. Ze moeten het zelf maar weten.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het "gratis" bij Microsoft is wel "gedwongen proefkonijn". Bij de gratis versie (er zijn er ook betalende!) van Windows 10 kan je de upgrades niet weigeren enkel de betalende klanten mogen uitstel van upgrade krijgen, of voor de meest betalende, de upgrades weigeren. Hierdoor zijn al die gratis dinges de proefkonijnen, om de meeste bugs uit hun upgrades te halen. Je kan ook geen enkele microsoft spyware tegenhouden als ze beslissen van die te lanceren. Tot aan windows 8 kon je nog altijd upgrades weigeren. Bij windows 10 is dat gedaan.
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Windows 10 is inderdaad hét van hét ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen issues.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Let wel, je moet me de voordelen niet uitleggen, ik ben reeds jaren overtuigd maar de tijd ontbreekt me. Kan ook zijn dat ik het me veel ingewikkeld voorstel dan dat het vandaag nog is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Problemen waren daarmee ook van de baan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ook onze overheid kan dat, niet alleen greenpeace.
Wat uit de context getrokken info, veel fantasie en je leven is voor vele jaren om zeep. Microsoft zal wel op tijd en stond info doorverkopen aan onze overheid. Als je puzzelstukjes genoeg hebt verzameld kan je elk willekeurig verhaal vertellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() *2