Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2016, 14:48   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, één van de twee vertelt de waarheid niet.
In dit geval geloof ik Francken. Die griekse minister staat onder kolossale druk, en probeert zich eronderuit te lullen met een retorisch trucje rond slechte vertaling van de term 'push back'.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 15:02   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Men kan anders vrij gemakkelijk te weten komen hoe de vork aan de steel zit.

Er waren toch nog andere ministers aanwezig die dit ook moeten gehoord hebben.

En dus, wat zeggen zij dat Francken heeft gezegd in deze ? Gewoon even vragen.
lol, sowieso lose-lose sit voor Francken, en dat was exact de bedoeling.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 15:04   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U vergeet de kern vd zaak nl "HET KAN MIJ NIET SCHELEN ALS ZE VERDRINKEN".
lol, Francken is ook niet achterlijk hoor, d�*t heeft hij nooit gezegd. ... ik vermoed zelfs dat hij t niet zou denken ook!
Oud 27 januari 2016, 15:10   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Italië doet zeker geen push backs, waarom denk je dat hun centra op Lampedusa barstensvol zitten ? Ook spanje doet dat niet.
tot onder Berlusconi zeker wel, vandaag ? formeel of informeel ?

p 9
Oud 27 januari 2016, 15:14   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Italië doet zeker geen push backs, waarom denk je dat hun centra op Lampedusa barstensvol zitten ? Ook spanje doet dat niet.
spanje (met door de EU betaalde patrouilles) :

http://www.theguardian.com/world/201...-spain-morocco

Citaat:
Still, the new fence worked – not by stopping the migrants but by diverting many of them out to sea. They emerged from the Sahara and embarked for the Canaries or southern Spain in tiny rowing boats, sometimes succeeding, sometimes drowning – until 2004, when the EU paid for extra coastal patrols and sent them flowing back to Melilla and to a new and bloody crisis.
tot daar uwe "Spanje en Italië doen dat niet."
Oud 27 januari 2016, 15:31   #26
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit geval geloof ik Francken. Die griekse minister staat onder kolossale druk, en probeert zich eronderuit te lullen met een retorisch trucje rond slechte vertaling van de term 'push back'.
Natuurlijk. Fluppe De Winter zou zoiets misschien denken, maar het openlijk zeggen zou zelfs hij niet durven.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 15:46   #27
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, Francken is ook niet achterlijk hoor, d�*t heeft hij nooit gezegd. ... ik vermoed zelfs dat hij t niet zou denken ook!
Een zin, niet van Francken: Wir schaffen das.

Dat ze komen mag je hem niet verwijten en wat er juist gezegd is zullen wij nooit weten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 16:53   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de samenkomst over de vluchtelingenproblematiek in Amsterdam heeft staatssecretaris Theo Francken (N-VA) voorgesteld om de vluchtelingen “gewoon opnieuw de zee in te duwen, het kan me niet schelen of ze verdrinken”. Dat is althans wat de Griekse minister Ioannis Mouzalas in het BBC-programma Newsnight verteld heeft.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160127_02092772

De internationale pers staat voor zijn deur en de Franstaligen eisen zijn ontslag.
Die man is niet meer houdbaar.
Hij moet en zal aftreden, ten laatste voor het weekend moet deze zaak vvan de baan!!
De vraag die zich nu stelt : "Wie zal N-VA naar voor sturen om hem op te volgen?". Hebben zij nog sterke persoonlijkheden voor deze moeilijke funktie?
Geen idee van of hij (Francken), hij als groot uitnodiger van asielzoekers, dat over de lippen zou gekregen hebben de bewuste zin over het terugduwen.

Het probleem dient aangepakt te worden voor ze in de bootjes kunnen gaan plaatsnemen en het risico dan nog lopen er het hachje nog bij in te schieten bij zo een toch.

De EU is reeds volzet.

Mensenhandelaars wat doet men daar tegen NIETS.

Wie in de EU is er fan van om héél der legers uit te nodigen, ik alvast niet. (Paard van Troje ... maar ja de meeste mensen lagen te slapen tijdens de geschiedenislessen)

In extremis zou je er nog kunnen beginnen op schieten op die ellenlange rijen 'gelukszoekers (lees: legers) die dagelijks nog steeds in groten getale staan aan te schuiven maar dat lijkt mij dan weer zo geen goede oplossing.

Je zou nog verder kunnen gaan en dat is als diensten/bedrijven al diegenen die infiltreerden op bepaalde postjes die ze gestolen of gekregen hebben, en die er een andere levenswijze op nahouden die hier in de EU niet past, er terug zouden uitgooien en vervangen door 'normale' mensen???

Moeten wij dat allemaal nog lang blijven slikken dat er kinderen/meisjes andere mensen in elkaar geslagen worden of seksueel misbruikt worden, ik denk het niet.

Zoals ik al eerder wist te schrijven is mijn denken niet je dat meer tegenwoordig.

Je kan van alle duistere pistes gaan bewandelen maar eigenlijk zijn het diegenen die wij onze stem gegeven hebben die zich door moeten over ontfermen. (<- grappig)

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 januari 2016 om 16:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:00   #29
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Tijdens de samenkomst over de vluchtelingenproblematiek in Amsterdam heeft staatssecretaris Theo Francken (N-VA) voorgesteld om de vluchtelingen “gewoon opnieuw de zee in te duwen, het kan me niet schelen of ze verdrinken”. Dat is althans wat de Griekse minister Ioannis Mouzalas in het BBC-programma Newsnight verteld heeft.

De internationale pers staat voor zijn deur en de Franstaligen eisen zijn ontslag.
Hij moet en zal aftreden, ten laatste voor het weekend moet deze zaak vvan de baan!!
De vraag die zich nu stelt : "Wie zal N-VA naar voor sturen om hem op te volgen?". Hebben zij nog sterke persoonlijkheden voor deze moeilijke funktie?
Ik ben niet pro Francken, maar ik kan moeilijk geloven dat hij een dergelijke domme uitspraak zou gedaan hebben.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:01   #30
Stormram
Banneling

Standaard

LOL

Wie bij de hond slaapt, krijgt zijn vlooien, Theo Turncoat.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:04   #31
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Natuurlijk. Fluppe De Winter zou zoiets misschien denken, maar het openlijk zeggen zou zelfs hij niet durven.
Zelfs dat zou hij niet denken.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:10   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aja? wat zou jij dan doen? en vooral hoe?
Dat is toch evident?

-De grens gaat dicht.
-Vluchtelingen gaan in een gesloten centrum tot terugkeer.
-Max 1000 vluchtelingen gelijktijdig in het land.
-Illegalen gaan zonder pardon het vliegtuig op, desnoods blijven ze in hun thuisland maar in transit.
-Criminelen met dubbel paspoort verliezen de Belgische nationaliteit en worden na hun straf, samen met familie tot de 2de graad uitgewezen.

Hopla, al een eerste bloemlezing aan maatregelen. Wedden dat we hier snell import-crimineel-vrij zullen zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:14   #33
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beste, je moet wel beseffen dat dit gezegd is DOOR EEN GRIEK.......... Ooit hebben ze in Troye de Grieken ook geloofd met alle gevolgen van dien.
Gooi de Grieken uit Europa en zo rap mogelijk. Ze zijn er met enorme leugens in geraakt.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:28   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan anders vrij gemakkelijk te weten komen hoe de vork aan de steel zit.

Er waren toch nog andere ministers aanwezig die dit ook moeten gehoord hebben.

En dus, wat zeggen zij dat Francken heeft gezegd in deze ? Gewoon even vragen.
Sorry maar wie gelooft er nu nog een Griek op zijn woord?
Daarbij Fracken is kilometers te laf om zoiets te zeggen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:31   #35
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ziekelijk en bekrompen haatdragend anti-francofone front heeft weer een stok gevonden.

In de Soir en de Libre wordt het voorval juist vermeld als "Theo Francken dément" er is absoluut geen vendetta tegen Francken. In Le Figaro of Le Monde is er zelfs tot nu geen vermelding van het voorval.

Een scheet in een glas water misbruikt om de Francofonen nog eens de zwarte piet te geven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 17:51   #36
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het ziekelijk en bekrompen haatdragend anti-francofone front heeft weer een stok gevonden.

In de Soir en de Libre wordt het voorval juist vermeld als "Theo Francken dément" er is absoluut geen vendetta tegen Francken. In Le Figaro of Le Monde is er zelfs tot nu geen vermelding van het voorval.

Een scheet in een glas water misbruikt om de Francofonen nog eens de zwarte piet te geven.
Over ne zwarte piet mogen we niet meer spreken! Dat is racisme.
Over ne witte nog wel.
En wat willen die Francofonen eigenlijk nog?
Is het omdat sommige vrouwen een zwarte piet verkiezen dat ze er weer tegen zijn?

Prachtig! Prachtig!!!!!!!! Pieten en scheten in flessen!! Het kan niet meer stuk!

Vraag me nu wel af hoe je een scheet kan misbruiken.
Maar kom. Je kan het beter met die scheet doen dan met dat glas water.

Tja; ne scheet in water komt al niet goed. Dat is inderdaad misbruik!

Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2016 om 17:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 18:03   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Geen idee van of hij (Francken), hij als groot uitnodiger van asielzoekers, dat over de lippen zou gekregen hebben de bewuste zin over het terugduwen.

Het probleem dient aangepakt te worden voor ze in de bootjes kunnen gaan plaatsnemen en het risico dan nog lopen er het hachje nog bij in te schieten bij zo een toch.

De EU is reeds volzet.

Mensenhandelaars wat doet men daar tegen NIETS.

Wie in de EU is er fan van om héél der legers uit te nodigen, ik alvast niet. (Paard van Troje ... maar ja de meeste mensen lagen te slapen tijdens de geschiedenislessen)

In extremis zou je er nog kunnen beginnen op schieten op die ellenlange rijen 'gelukszoekers (lees: legers) die dagelijks nog steeds in groten getale staan aan te schuiven maar dat lijkt mij dan weer zo geen goede oplossing.

Je zou nog verder kunnen gaan en dat is als diensten/bedrijven al diegenen die infiltreerden op bepaalde postjes die ze gestolen of gekregen hebben, en die er een andere levenswijze op nahouden die hier in de EU niet past, er terug zouden uitgooien en vervangen door 'normale' mensen???

Moeten wij dat allemaal nog lang blijven slikken dat er kinderen/meisjes andere mensen in elkaar geslagen worden of seksueel misbruikt worden, ik denk het niet.

Zoals ik al eerder wist te schrijven is mijn denken niet je dat meer tegenwoordig.

Je kan van alle duistere pistes gaan bewandelen maar eigenlijk zijn het diegenen die wij onze stem gegeven hebben die zich door moeten over ontfermen. (<- grappig)
Vergat ik in al mijn wilde schrijvens naar forum dezes nog bij te schrijven dat ze ons daar de schuld niet voor in de schoenen moeten schuiven maar wel in de schoenen van hun kompanen die de EU komen overhoop zetten.
Oud 27 januari 2016, 18:24   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat dit onwettelijk is.
En wat is daar onwettelijk aan?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 19:29   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Laat die aarsmade er maar buiten, die zijn opinie interesseert niemand behalve zijn kiesvee in groezelige café's.
Maar het is een beetje te gemakkelijk van een griekse minister die aangeschoten wild is, om dan maar de miserie via een dergelijke truuk te proberen doorschuiven naar een minister of staatssecretaris van een andere lidstaat. In deze volg ik Francken. Indien er geen opnames zijn van zijn juiste bewoordingen mag dat voor mij in de map 'lulkoek' geklasseerd worden.
Oud 27 januari 2016, 19:33   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tot onder Berlusconi zeker wel, vandaag ? formeel of informeel ?

p 9

Ik lees hier zeker geen politiek van push back in. Wel wat incidenten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be