Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2016, 13:10   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Sjonge, wat erg en er is/was geen enkele mogelijkheid om ...

...uit de bak te blijven? 🤔
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 13:12   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Dat beweert toch niemand ?
Maar men kan de graad van beschaving van een land afmeten aan de manier waarop deze hun gevangenen behandelen.
En dan komen we er echt niet veel beter uit dan marokko of egypte hoor...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 13:16   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zal die mensen zeker wel goed uitkomen.

Maar stellen dat er niets aan de hand is in de Belgische gevangenissen klopt niet, de toestand is meer dan dramatisch.
dat is al vijftig jaar zo. Uw natuurlijke behoefte doen, terwijl uw celma(a)t(en) er op zit te kijken, was vijftig jaar geleden ook al mensonterend. Dat de partijen die in die periode de dienst uitmaakten op "Justitie", maar goed aan de schandpaal worden genageld, want zij dragen de immense verantwoordelijkheid voor de ontmenselijking van gedetineerden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 13:37   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De minister zou kunnen een verbod opleggen aan de gevangenisdirecteurs van meer dan de maximum capaciteit te aanvaarden.
Als ze er dan nog enkele extra willen komen afzetten : "sorry, wij zijn vol" zodat de magistratuur er mee blijft zitten. Dan leren ze dat snel af. Maximumcapaciteit af te meten aan het aantal bedden, geen truukjes met matrassen op de vloer.
Gaat niet, want dan gaat het niet enkel meer over niemand meer binnen te pakken, dan moeten de gevangenissen de duizenden mensen loslaten die er nu al teveel zitten.

Toen Belgie veroordeeld werd omdat de Europese rechten van de gevangenen hier niet toegepast werden, toen vroeg een journalist aan Onkelinx wanneer die rechten zouden toegepast worden.
Nooit, zei ze, want dan moeten we drie kwart loslaten. Driekwart van meer dan 11.000 man.
Oud 17 mei 2016, 13:40   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bijna de helft van de gevangenen is niet veroordeeld, 38% daarvan wordt naderhand vrijgesproken want onschuldig.

Ik weet niet hoe ik het u nog moet uitleggen als onschuldig zijn niet meer volstaat om niet opgesloten te worden. Leg aan die mensen eens uit hoe ze de gevangenis hadden moeten vermijden, ze zijn onschuldig opgesloten.
Oud 17 mei 2016, 13:45   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweert toch niemand ?
Maar men kan de graad van beschaving van een land afmeten aan de manier waarop deze hun gevangenen behandelen.
En dan komen we er echt niet veel beter uit dan marokko of egypte hoor...
Men kan de graad van beschaving van 'n land afmeten aan lege gevangenissen. Dan is iedereen beschaafd.

Ik denk dat 't 'n citaat is van subocaj.
Oud 17 mei 2016, 13:51   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna de helft van de gevangenen is niet veroordeeld, 38% daarvan wordt naderhand vrijgesproken want onschuldig.

Ik weet niet hoe ik het u nog moet uitleggen als onschuldig zijn niet meer volstaat om niet opgesloten te worden. Leg aan die mensen eens uit hoe ze de gevangenis hadden moeten vermijden, ze zijn onschuldig opgesloten.
Vreemd dat zoveel mensen nog nooit opgesloten geweest zijn waaronder ikzelf.

Vrijgesproken want onschuldig? Vrijgesproken omwille van lepe advocaten die net zo crimineel zijn & alle achterpoortjes kennen, procedurefouten, lepe trucs, wereldvreemde rechters ed ...
Oud 17 mei 2016, 14:00   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vrijgesproken want onschuldig? Vrijgesproken omwille van lepe advocaten die net zo crimineel zijn & alle achterpoortjes kennen, procedurefouten, lepe trucs, wereldvreemde rechters ed ...
Als je denkt dat het je niet kan gebeuren dan neem ik graag met u de proef op de som. Zend me uw gegevens in PM, ik zal dan een anonieme tip geven aan de politie. Iets met drugs en minderjarigen ofzo.
Wedden dat het geen twee dagen duurt voor ze uw deur naar binnen stampen en dat je opgesloten wordt?
De eerste echte rechter die je dan ziet is die van de raadkamer, en als je daar dan tegen zegt dat je onschuldig bent, dan lacht die u vierkant uit voor hij uw aanhouding bevestigt voor een maand, want het gaat daar niet over het feit ofdat je onschuldig of schuldig bent, enkel over uw aanhouding.
Je gaat grote ogen trekken als je dan de procureur daar een lijstje leugens hoort voorlezen over uw 'misdaden'.
Oud 17 mei 2016, 14:09   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je denkt dat het je niet kan gebeuren dan neem ik graag met u de proef op de som. Zend me uw gegevens in PM, ik zal dan een anonieme tip geven aan de politie. Iets met drugs en minderjarigen ofzo.
Wedden dat het geen twee dagen duurt voor ze uw deur naar binnen stampen en dat je opgesloten wordt?
De eerste echte rechter die je dan ziet is die van de raadkamer, en als je daar dan tegen zegt dat je onschuldig bent, dan lacht die u vierkant uit voor hij uw aanhouding bevestigt voor een maand, want het gaat daar niet over het feit ofdat je onschuldig of schuldig bent, enkel over uw aanhouding.
Je gaat grote ogen trekken als je dan de procureur daar een lijstje leugens hoort voorlezen over uw 'misdaden'.
Eerst en vooral zal je dan toch die tip aan de Spaans politie moeten doorspelen en ten tweede zal men ook wel degelijk drugs bij mij thuis, in mijn auto of op mijn lichaam moeten aantreffen om mij ook maar ergens van in beschuldiging te kunnen stellen. Hetzelfde wat die tip over "minderjarigen" betreft, daar zal waarschijnlijk eens hard om gelachen worden.

Ik zit niet in 1 of ander milieu waar sowieso al vreemde, ongeoorloofde dingen gebeuren, daar is de lokale politie weldegelijk van op de hoogte.
Ook van hetgeen er op computer, ipad, smartphone staat, wees gerust.
Oud 17 mei 2016, 14:18   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral zal je dan toch die tip aan de Spaans politie moeten doorspelen en ten tweede zal men ook wel degelijk drugs bij mij thuis, in mijn auto of op mijn lichaam moeten aantreffen om mij ook maar ergens van in beschuldiging te kunnen stellen. Hetzelfde wat die tip over "minderjarigen" betreft, daar zal waarschijnlijk eens hard om gelachen worden.

Ik zit niet in 1 of ander milieu waar sowieso al vreemde, ongeoorloofde dingen gebeuren, daar is de lokale politie weldegelijk van op de hoogte.
Ook van hetgeen er op computer, ipad, smartphone staat, wees gerust.
Je bent aan het dromen, als het moet brengen ze zelf hun bewijsmateriaal mee.
Oud 17 mei 2016, 14:32   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent aan het dromen, als het moet brengen ze zelf hun bewijsmateriaal mee.
Waarom zouden ze dat dan zomaar doen bij 'n willekeurig persoon die van haar noch pluim gekend is bij hen, justitie, milieu etc.?

Reden, reden waarom politie, - die mij hier kent als 'n plichtbewuste burger die geen kat kwaad doet, zich inzet voor dierenrechten, lid is van dierenrechtenbewegingen (dat zelfs is reeds geweten hier), vrijwilliger speelt in dierenasielen, voor de rest zelfs geen verkeersovertredingen op m'n naam staan heeft en zich met niemand bemoeit, iedereen met rust laat - hun bewijsmateriaal meebrengen? Waarom?
Oud 17 mei 2016, 14:40   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze dat dan zomaar doen bij 'n willekeurig persoon die van haar noch pluim gekend is bij hen, justitie, milieu etc.?

Reden, reden waarom politie, - die mij hier kent als 'n plichtbewuste burger die geen kat kwaad doet, zich inzet voor dierenrechten, lid is van dierenrechtenbewegingen (dat zelfs is reeds geweten hier), vrijwilliger speelt in dierenasielen, voor de rest zelfs geen verkeersovertredingen op m'n naam staan heeft en zich met niemand bemoeit, iedereen met rust laat - hun bewijsmateriaal meebrengen? Waarom?
Bijna de helft van de gevangenen zitten opgesloten zonder veroordeeld te zijn, waarom? Waarom zouden ze dat doen?

Waarom?
Oud 17 mei 2016, 14:45   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna de helft van de gevangenen zitten opgesloten zonder veroordeeld te zijn, waarom? Waarom zouden ze dat doen?

Waarom?
In voorarrest?
Aangehouden op verdenking van .. 't 1 of ander?

Oftewel zitten de gevangenissen vol met onschuldigen en de echte criminelen lopen vrij rond.
Oud 17 mei 2016, 14:51   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In voorarrest?

Oftewel zitten de gevangenissen vol met onschuldigen en de echte criminelen lopen vrij rond.
Ja, 'verdacht van' is niet hetzelfde als 'beschuldigd van'.

En van alle mensen die 'verdacht van' zijn wordt praktisch 40% vrijgesproken als ze 'beschuldigd van' worden.

We hebben het dus elk jaar over een paar duizend mensen die onschuldig opgesloten waren.

Volgens u zijn die allemaal schuldig? Enkel en alleen om het feit dat ze opgesloten zaten zonder reden?
Oud 17 mei 2016, 14:51   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In voorarrest?

En van alle mensen die 'verdacht van' zijn wordt praktisch 40% vrijgesproken als ze 'beschuldigd van' worden.

We hebben het dus elk jaar over een paar duizend mensen die onschuldig opgesloten waren.

Volgens u zijn die allemaal schuldig? Enkel en alleen om het feit dat ze opgesloten zaten zonder reden?
Oud 17 mei 2016, 15:06   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat niet, want dan gaat het niet enkel meer over niemand meer binnen te pakken, dan moeten de gevangenissen de duizenden mensen loslaten die er nu al teveel zitten.

Toen Belgie veroordeeld werd omdat de Europese rechten van de gevangenen hier niet toegepast werden, toen vroeg een journalist aan Onkelinx wanneer die rechten zouden toegepast worden.
Nooit, zei ze, want dan moeten we drie kwart loslaten. Driekwart van meer dan 11.000 man.
Hij kan beginnen om de geïnterneerden vrij te laten. Die zitten daar structureel niet op hun plaats, zieken zonder veroordeling hebben daar niets verloren. En vervolgens degenen in voorarrest tot zolang de quota niet bereikt zijn. Nog niet genoeg ? Diegenen die noch de kortste duurtijd over hebben vrijlaten.

Sorry, maar dit moet toch ooit eens stoppen ? De staande magistratuur veegt er zijn gat aan, dan moet het beleid ingrijpen.
Oud 17 mei 2016, 15:07   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verdacht of beschuldigd van - ik ben niet zo thuis in dat jargon - is niet zonder reden mi.

Ik spreek mij niet uit over schuldig of onschuldig, ik ben geen rechter en ook die maken fouten.

Ik zeg enkel maar dat de overgrote meerderheid er hun hele leven, zonder moeite in slaagt om uit 'n gevangenis te blijven. Ook blijkt er al sinds jaar en dag geen plaats meer te zijn in gevangenissen in Blg. zodat crimineeltjes die door politie aangehouden worden, sneller terug op straat staan dan dat de agent z'n verslag geschreven krijgt. Er zelfs 'n tekort aan enkelbanden is zodat criminelen vrij rondlopen. Minder dan 'n bepaalde tijd (3 maanden of was 't 6?) de straf niet eens uitgezeten dient te worden enzovoorts enzovoorts.

Maar de gevangenis zit vol met onschuldigen.
Oud 17 mei 2016, 15:09   #38
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga akkoord met schoofzak.

Ik ben die stakingen in Wallonie zo beu als koude pap.
Tavek, heeft u dan last van die stakingen?
Ik niet.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 15:11   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wereldvreemde rechters, dat bestaat. Normaal mag voorlopige hechtenis enkel als er vluchtrisico is, of dat een verdachte zijn sporen zou kunnen uitwissen. Waarom steken rechters dan mensen in jail die een dodelijk ongeval veroorzaakten met de wagen ? Vluchtgedrag nihil, en er valt helemaal niets uit te wissen want de flikken hebben de vaststellingen gedaan.
Denk je dat die rechter daar minder goed door slaapt ?
Oud 17 mei 2016, 15:16   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij kan beginnen om de geïnterneerden vrij te laten. Die zitten daar structureel niet op hun plaats, zieken zonder veroordeling hebben daar niets verloren. En vervolgens degenen in voorarrest tot zolang de quota niet bereikt zijn. Nog niet genoeg ? Diegenen die noch de kortste duurtijd over hebben vrijlaten.

Sorry, maar dit moet toch ooit eens stoppen ? De staande magistratuur veegt er zijn gat aan, dan moet het beleid ingrijpen.
Scheiding der machten.

Tot zover het ingrijpen van het beleid.

En de psychiatrische patiënten vrijlaten? Want plaats is er in de psychiatrie niet voor, daarom rotten ze net weg in de gevangenissen. Geen enkele politieker zal dat riskeren. Ze durven zelfs geen amnestie meer geven sinds Dutroux. Dat was nochtans het systeem dat (pre-Dutroux) gebruikt werd om de overbevolking tegen te gaan. Elke keer dat de koning verjaarde of een scheet liet met wat saus bij lieten ze een aantal mensen los. Allemaal gedaan nu.

Op naar jaarlijks wederkerende opstanden en stakingen in de gevangenissen.

Bedankt traditio's voor zoveel doordachte visie.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be