Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2004, 17:38   #21
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Heb al 4 jaar een zaak in Turkije en heb er vorig jaar een huis gekocht.
Niet met het idee er permanent te gaan wonen, maar toch..
Niet zo koud als in Canada en -'t verwonderd waarschijnlijk velen - maar bijlange niet zo conservatief als de Australiërs.
Maar Steve, dan kent gij toch verkeerde Australiers.
Ik ben eens op de lappen geweest met een stripdanseres uit Sidney
(jeugdzondetje) en die was bijlange niet conservatief.
Amai, amai, amai, dát waren tijden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 17:50   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

Nu begrijp ik waarom U het communisme zo plezant vindt...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 november 2004 om 17:52.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 17:51   #23
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Bondgenootschap met sterke rusland en Turkse staten is the just way. Ik hoop dat Turkije eind-december zal afgewezen worden. Onze brothers in Krym, Bakoe, Askabat, Tashkent,... wachten op ons.
Beste voor Turkije en misschien ook beste voor sommige anti-Turken onder jullie.
Euhmmm, Krym (crimea) is ukraiens, niet russisch.
Ben je al eens in die streken geweest? Baku, Tashkent, Osh?
Daar is niet veel te vinden behalve hier en daar wat olie hé.

En gaan de Turken het centrale gezag van Moskou aanvaarden?
No way José!
Bovendien zijn al die stan-landen onafhankelijk.
Oud 4 november 2004, 17:52   #24
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Nu begrijp ik waarom U het communisme zo plezant vindt...
?

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 november 2004 om 17:53.
Oud 4 november 2004, 18:00   #25
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Prima.

En wat mij betreft mogen alle Turken die geen respekt hebben voor hun NATO bondgenoten maar wel leven op kosten van EU burgers meteen vertrekken richting Mokou.
Of een andere richting.
Elke richting is een prima richting - zolang ze maar vertrekken.......

Maar wel vertrekken in de zin van:ik ga weg en ik blijf weg,niet ff op vakantie gaan met je kindergeld heh.........
Geen respect??? Huhhh??? Ahhhh?
Wat maakt dat nou. Ik zei als wij afgewezen worden door de EU. Op kosten an EU burgers leven? Praat voor u eigen! Wie is hier na bezig over vertrekken?

Waarvoor dit gezeik eigenlijk? Waren jullie niet tegen de toetreding van Turkije (meerderheid bevolking moslim) in de Eu?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 18:07   #26
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Euhmmm, Krym (crimea) is ukraiens, niet russisch.
Ben je al eens in die streken geweest? Baku, Tashkent, Osh?
Daar is niet veel te vinden behalve hier en daar wat olie hé.

En gaan de Turken het centrale gezag van Moskou aanvaarden?
No way José!
Bovendien zijn al die stan-landen onafhankelijk.
Ja ik ben een keertje geweest naar Noord-Cyprus. Ik ben naar Centraal-aziatische landen nog niet geweest, maar ik heb veel over hen gelezen. Ze moeten niet veel hebben. Het feit dat wij broeders zijn is genoeg. In feite is het een culturele Unie. Maar ja Rusland mag van mij part best samen aan de macht zijn met Turken. Ik deel liever de macht met de Russen (zijn nu toch geen bedreiging voor EU) dan met sommige landen in EU. Die alleen maar afkeer hebben van Turken. Dat is toch logisch.

Momenteel zijn ze onafhankelijk. Wij trappelen om een unie te stichten met Turkse volkeren. Tijdens de sovjet tijden konden we alleen toekijken naar hun. Het feit dat ze onafhankelijk is just better!

Maar ja dit alles als Turkije wordt afgewezen!

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 4 november 2004 om 18:08.
Oud 4 november 2004, 18:52   #27
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The King
Erdogan heeft laten weten dat wanneer de onderhandelingen niet zullen beginnen Turkije naar alternatieven zal zoeken. Een van de alternatieven is een unie met Rusland en de Turkse ex-Sovjetlanden. De relaties tussen Rusland en Turkije zijn zeer sterk. Rusland deigt geisoleerd te raken. De EU heeft Rusland al laten weten dat het land te groot is. Een unie tussen Tussen Turkije en Rusland kan de glorie van Rusland en Turkije weer herstellen. De Unie zou 300 miljoen inwoners bevatten. De afzetmarkt voor de Turken en Russen zal groter worden. Rusland kan weer een supermacht worden. De Turken en de Russen zijn in het verleden de grootste dreigementen voor Europa geweest. Wanneer ze samenwerken kunnen ze sterker dan Europa worden. Ik denk dat dit de reden is waarom de VS en zoveel EU landen Turkije bij de EU willen hebben. Het alternatief van toetreding kan een wedergeboorte van een (kapitalistisch) Sovjetrijk betekenen.
Yep, twee 'arme' landen samen in één kookpot. En mogen ze nog op veel steunen rekenen vanuit Washington als ze met Rusland tussen de lakens kruipen? Dat ze maar doen, liever Turkijke met Rusland dan Turkije met de EU.
Eigenlijk moest de EU nu nog steeds met 17 zijn. De toetreding van de nieuwe landen is gewoon te abrupt gebeurd.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 18:55   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The King
Hopelijk zal die Unie er ook komen. Dat is een veel beter alternatief dan Turkije bij de EU, zeker voor Turkije.
En waarom? Als ik vragen mag... Denk je dat Rusland met dezelfde miljarden komt aangelopen als de EU? En dan verliezen ze met Washington nog een invloedrijke bondgenoot...

Of vind je die Unie beter omdat Europa niet staat te springen om je land op te pakken in de Unie?
Oud 4 november 2004, 18:58   #29
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bondgenootschap met sterke rusland en Turkse staten is the just way. Ik hoop dat Turkije eind-december zal afgewezen worden. Onze brothers in Krym, Bakoe, Askabat, Tashkent,... wachten op ons.
Beste voor Turkije en misschien ook beste voor sommige anti-Turken onder jullie.
Hehe, eerst ijver je voor Turkse toetreding tot Europa en nu is een unie (met kleine 'u' welteverstaan) plots beter? Leg eens uit waarom? Economisch? Strategisch? Militair?
Twee arme landen die de stede opzoeken, bon chance.
Oud 4 november 2004, 20:14   #30
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Zo'n Unie tussen de 'Turkse' Staten en Rusland zou allerminst goed zijn voor de stabiliteit tussen de Blokken EU - VS - Rus...

Ik ben persoonlijk een sterk voorstander van sterke banden tussen Rusland en de EU. Het bij voorbaat wegdrijven van Turkije ÉN Rusland valt precies in de kaarten van bijv. Amerika.

Wat ik zelf een heel goed voorbeeld vind van Russisch-Europese samenwerking is het verband tussen Russische en Europese bedrijven binnen de ESA en Ariane Aerospace. Gezamelijk hebben we nu de absolute nummer één positie in commerciële ruimtevaart en zijn we tevens nu de sterkste poot waar de ISS op rust. Dit dankzij het succes van Spaceport Frans-Guyana en Baikanoer die gezamelijk de Ariane 5 en uiterst succesvolle Sojoez raketten bedienen...

Wat ik altijd zo vreemd vind bij de gedachten van mensen hier in West-Europe is dat ze denken dat Rusland nu één of ander achterlijk land is geworden wat geen waarde kan bijdragen aan bijvoorbeeld Europa. Toch lopen zij op sommige vlakken van bijvoorbeeld ruimtevaart en militaire technologie ver voor op ons ---> er is voor beide partijen veel te winnen als zij de brug over Europa kunnen slaan.
Oud 4 november 2004, 21:19   #31
KAA Gent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
je denkt toch niet dat de russen achtelijk zijn of zo trouwens ik zie eerder rusland bij europa dan turkije
Turkije in een unie met rusland! rofl

Zo achterlijk zullen de turken toch wel niet zijn zekers.
T als nieuwe stattelietstaat van alleenheerser Putin

Dit is een compleet loze dreiging. Gewoon om een beetje druk op de EU te zetten.

Nu ik deze lol gelezen heb is mijn dag goed

Laatst gewijzigd door KAA Gent : 4 november 2004 om 21:20.
KAA Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 22:15   #32
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Zo'n Unie tussen de 'Turkse' Staten en Rusland zou allerminst goed zijn voor de stabiliteit tussen de Blokken EU - VS - Rus...

Ik ben persoonlijk een sterk voorstander van sterke banden tussen Rusland en de EU. Het bij voorbaat wegdrijven van Turkije ÉN Rusland valt precies in de kaarten van bijv. Amerika.

Wat ik zelf een heel goed voorbeeld vind van Russisch-Europese samenwerking is het verband tussen Russische en Europese bedrijven binnen de ESA en Ariane Aerospace. Gezamelijk hebben we nu de absolute nummer één positie in commerciële ruimtevaart en zijn we tevens nu de sterkste poot waar de ISS op rust. Dit dankzij het succes van Spaceport Frans-Guyana en Baikanoer die gezamelijk de Ariane 5 en uiterst succesvolle Sojoez raketten bedienen...

Wat ik altijd zo vreemd vind bij de gedachten van mensen hier in West-Europe is dat ze denken dat Rusland nu één of ander achterlijk land is geworden wat geen waarde kan bijdragen aan bijvoorbeeld Europa. Toch lopen zij op sommige vlakken van bijvoorbeeld ruimtevaart en militaire technologie ver voor op ons ---> er is voor beide partijen veel te winnen als zij de brug over Europa kunnen slaan.
En waar trek je dan de grens? Wat als Rusland plots gaat eisen dat de EU haar steentje bijdraagt aan de Russische economie? Ze mogen dan nog wel een militaire voorsprong hebben, hun economie en levensstandaard zijn een puinhoop.

Op het vlak van ruimte-exploratie zouden de grote polen EU-VS-RUS eventueel aangevuld met technische landen als Japan of een economisch groeiend China samen moeten werken. Het wordt namelijk te duur voor één partij om nog een volwaardig ruimteprogramma te ontwikkelen. En die samenwerking moet veel verder gaan dan het ISS.
Oud 4 november 2004, 23:38   #33
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
En waar trek je dan de grens? Wat als Rusland plots gaat eisen dat de EU haar steentje bijdraagt aan de Russische economie? Ze mogen dan nog wel een militaire voorsprong hebben, hun economie en levensstandaard zijn een puinhoop.

Op het vlak van ruimte-exploratie zouden de grote polen EU-VS-RUS eventueel aangevuld met technische landen als Japan of een economisch groeiend China samen moeten werken. Het wordt namelijk te duur voor één partij om nog een volwaardig ruimteprogramma te ontwikkelen. En die samenwerking moet veel verder gaan dan het ISS.
Ik geloof niet dat Rusland zo 1,2,3 binnen de EU past, al was het maar dat je London, Berlijn, Parijs en Moskou niet zo snel op één lijn krijgt. Mijn plan zou zijn om een status aparte te regelen voor Rusland, waarbij we allereerst streven naar meer economische integratie.

Laten we met zijn allen niet vergeten dat de VSA een verdeel en heers politiek voert in Europa (wie herinnert zich nog de uitspraak --> Old Europe and New Europe).
Ik geloof dat Rusland binnen Europa (let op ik zeg Europa) een kans moet krijgen middels economische samenwerking met het Westen. Wat de toekomst over pak hem beet 40 jaar brengt kan niemand nu zeggen (wie dacht aan Al-Qaida in 1960?), maar Rusland verdient een kans binnen Europa!

Ik ben op het gebied van ruimtevaart toevallig erg thuis. Ik ben goed op de hoogte van de diverse ruimteprogramma's en ik kan zeggen dat op dit moment Rusland-ESA het meeste succes hebben in de wereldwijde space-race.
Laten we niet vergeten dat bijvoorbeeld de Russische Sojoez raket de méést betrouwbare raket is ooit gebouwd. De Ariane reeks heeft zijn diensten meer dan bewezen en met de bouw van de VEGA-lanceersysteem (waar o.a. België en Nederland meedoen) verzekeren wij een belangrijke toegangsbron tot de ruimtevaart.

Als laatste opmerking: laten we niet vergeten dat na de laatste space-shuttle ramp de NASA volledig op zijn gat lag. Sindsdien hebben de Russen en Europeanen alle vormen van transport (menselijk/machines) overgenomen. Europa en Rusland zijn wel degelijk zeer belangrijk voor de ruimtevaart en wij kunnen niet altijd vertrouwen op de 'mooie blauwe' ogen van andere naties.
Oud 4 november 2004, 23:49   #34
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Knip Turkije los van NATO en voor je het weet delen de Ayatollahs daar de lakens uit.
En wie dit ongelofelijk acht, raad ik aan om de recente geschiedenis van Iran eens goed te bestuderen. Destijds werd er ook eens smakelijk gelachen toen die mogelijkheid geopperd werd.

Turkije mag voor mijn part gerust toenadering zoeken tot Rusland... Vraag is of Moskou wel zit te springen om in het zoveelste débâcle met een moslimland te willen stappen.

De EU zou zo'n initiatief trouwens prachtig kunnen counteren door zelf de economische betrekkingen met Rusland wat op te krikken. Eens zien of Moskou dan niet liever eieren voor z'n geld kiest.

Het zou de V.S. natuurlijk zeker niet goed uitkomen...
Oud 4 november 2004, 23:56   #35
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Knip Turkije los van NATO en voor je het weet delen de Ayatollahs daar de lakens uit.
En wie dit ongelofelijk acht, raad ik aan om de recente geschiedenis van Iran eens goed te bestuderen. Destijds werd er ook eens smakelijk gelachen toen die mogelijkheid geopperd werd.

Turkije mag voor mijn part gerust toenadering zoeken tot Rusland... Vraag is of Moskou wel zit te springen om in het zoveelste débâcle met een moslimland te willen stappen.

De EU zou zo'n initiatief trouwens prachtig kunnen counteren door zelf de economische betrekkingen met Rusland wat op te krikken. Eens zien of Moskou dan niet liever eieren voor z'n geld kiest.

Het zou de V.S. natuurlijk zeker niet goed uitkomen...
Wij Turken kennen geen Ayotollahs. Turkse leger is niet voor niets. Hun macht kan ingeperkt worden maar wanneer het nodig zullen ze ingrijpen met de steun van gematigde moslims zullen ze ingrijpen tegen fundi's.

Rusland trappelt om lid te worden van Islamitische Liga met als argument dat 1/5 van Russische bevolking moslim is. Rusland is nog atlijd de grootste bondgenoot van van een land als Iran
Oud 5 november 2004, 00:01   #36
De Vliegende Hollander
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wij Turken kennen geen Ayotollahs. Turkse leger is niet voor niets. Hun macht kan ingeperkt worden maar wanneer het nodig zullen ze ingrijpen met de steun van gematigde moslims zullen ze ingrijpen tegen fundi's.

Rusland trappelt om lid te worden van Islamitische Liga met als argument dat 1/5 van Russische bevolking moslim is. Rusland is nog atlijd de grootste bondgenoot van van een land als Iran
Ik dacht dat jij Belg was?

Rusland is om hele andere reden zo bevriend met de Arabische wereld of zeggen de woorden Sukhoi 35 jouw niks
Oud 5 november 2004, 00:40   #37
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Ik dacht dat jij Belg was?

Rusland is om hele andere reden zo bevriend met de Arabische wereld of zeggen de woorden Sukhoi 35 jouw niks
Ik ben een Belg, geboren en getogen in Vlaanderen. Maar zie, als er iets slecht gaat ben ik plots "nieuw-belg", "allochtoon",

Niet alleen Sukhoi's hoor. Rusland investeert véél in Midden-Oosten.
Oud 5 november 2004, 12:50   #38
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snoepertje.....
Oud 5 november 2004, 13:03   #39
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een Belg, geboren en getogen in Vlaanderen. Maar zie, als er iets slecht gaat ben ik plots "nieuw-belg", "allochtoon",
Betreurenswaardig.
Maar vermits je naar eigen zeggen Belg bent,en in bredere zin dus de Westerse waarden aanhangt,waarom zie ik dan altijd Turkse soldaten of Grijze Wolven onderaan jouw posts?????
Zie je niet in dat je zelf de indruk wekt de belangen van Turkije boven deze van de Unie te plaatsen?

Niet alleen Sukhoi's hoor. Rusland investeert véél in Midden-Oosten

Klopt.En dan weet je meteen waarom ze tegen de verwijdering van Saddam waren:hij moest hen nog geld.......

De VS hebben SH satteliet data gegeven mbt de positie van Iranese troepen.
Rusland heeft de gifgassen geleverd om ze te bestoken.
En Frankrijk de Mirages om de gifgassen af te leveren......
Het spreekt vanzelf dat het dus allemaal de fout is van de States....

Duitsland vond het zelfs prima om een nucleaire reaktor te bouwen in Irak!
Waarop het IDF deze halverwege de construktie besloot om te bombarderen.
Totaal onredelijk van die Joden.......

Achja,het is allemaal de fout van het militair-industrieel complex......

Laatst gewijzigd door Thor : 5 november 2004 om 13:04.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 13:56   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Er is helemaal niets mis mee om fier of trots te zijn op de geschiedenis van de Turken, vooral als je er een band mee hebt. Ook is het niet fout om een bepaalde sympathie te hebben voor iets in een ander land.
Belg zijn betekent niet onvoorwaardelijk achter België te moeten staan. Net zo min als mijn Turkse afkomst mij onvoorwaardelijk achter Turkije doet staan. Ik hecht weinig belang aan nationaliteit en zal er zeker niet voor vechten. Ik voel me goed in België. Doe hier leuke dingen. Op mijn manier bouw ik ook aan deze samenleving. Dat is meer dan genoeg. Gene zever van identiteit of inburgering of wat dan ook.
Dat EL TURCO, ikzelf en andere Turken in België het een of ander wensen voor Turkije is normaal. Maar dat is enkel een gevoelskwestie.
Uiteindelijk leven, wonen en werken wij hier en moeten wij hier en nu er het beste van maken. Wat morgen kan gebeuren weet niemand. Zij die denken dat wel te kunnen voorspellen moeten maar eens bij een psychiater te rade gaan.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be