![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En aangezien taal één van de belangrijkste factoren van cultuur is (net zoals godsdienst , maar we hebben al allemaal de zelfde godsdienst) , zouden de verschiltheorien geen steek houden (niet dat ze dat al doen)
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Klinkt idioot , niet ? Klinkt net zo idioot als vlaamsnationaal gelul .
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Waar is de interessante vraag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Walen behoren tot het Nederlandse volk want ze delen eenzelfde etnische, historische en culturele achtergrond. Taal is maar een communicatiemiddel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Wij zijn geen taalnationalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Zou men voor de splitsing van de USA zijn, indien de Noorderlingen Engels als moedertaal hebben. Oh wacht, dat hebben ze! Kortom: JA. Die taalproblematiek is geënt op een hele socio-economische en politiek-culturele realiteit. Taalracisme was de oorzaak dat de Belgen uit elkaar groeiden, maar dat kwam niet van Vlaamse kant. En dat willen de francofiele BUB'ers dus nooit in zien. Door het jarenlang achterstellen van Vlaanderen, is Vlaanderen anders geworden dan Wallonië. De schuld ligt hiervoor bij het Belgische establishment, niet bij de Vlaamse beweging. "Wat is anders?" hoor ik u al bezig, terwijl u uw handen voor de ogen houdt.
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn net de Vlaams-nationalen die het Belgique �* papa van de 19e eeuw steunen met hun 1 taal=één volk=één staat. De Belgischgezinden zijn de enige echte erfgenamen van het democratische flamingantisme dat voor taalwetten en gelijkberechtiging gestreden heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VSA waren een KOLONIE die onafhankelijk is geworden van het moederland. België is een staat waarvan de thans grondwettelijk erkende delen nooit in het verleden een entiteit zijn geweest, en ook vandaag nog betwist worden. Vlaanderen wordt niet onderdrukt, het is de rijkste regio ter wereld. Nationalisme heeft een factor nodig die de "eigen" groep onmiddellijk afbakent van de tweede: in het Belgisch geval is dat énkel en alleen de taal. Of kent Tantist soms een reden waarom een ziekenhuis in Vlaanderen wél mag verspillen en in het zuiden niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Even op een rijtje zetten wat de o.a. BUB'ers zeggen over datgene wat u hier zegt: - Franstaligen moeten zich niet aanpassen in de faciliteiten - Franstaligen moeten info in een ééntalige gemeente (Knokke-Heist) in hun moedertaal kunnen krijgen - we mogen de transfers niet herbekijken naar Wallonië en Brussel - ...
![]() |