![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ivm luie criminelen: beetje misdadiger moet meer initiatief en risico nemen dan een werknemer maar ietske minder dan een zelfstandige. Citaat:
Bof, 2e kans klinkt goed, maar ik besef ook dat gene enkele logé van Lantin het medicijn voor kanker gaat uitvinden of de ruzie tussen Palestijnen en Israeliërs gaat bijleggen. Maar kom: bejaarden, gekken, gehandicapten, enz laten we ook leven en die hun bijdrage aan de samenleving kan je ook in vraag stellen. Gevangene blijft ook een mens, creatief inperken van hun bewegingsvrijheid en evt hun burgerlijke en politieke rechten lijkt me ruim voldoende repressie. Enige die ik voor executie in aanmerking zou laten komen zijn de onverbeterlijken en de maften (elke "ziekte" waarvan samenleving meer last heeft dan de "zieke" zelf) wegens tweede kans toch geen zin. Beter/humaner dan ze laten beschimmelen in een cel of interneringsinstelling. Maja, ontoerekiningsvatbaar wil natuurlijk zeggen dat ze er zelf ook weinig aan kunnen doen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Als we in België of Vlaanderen de doodstraf willen (her)invoeren, moeten we eerst de EU
verlaten.
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou wel euthanasie toestaan voor langdurig gevangenen, dus iedereen die langer dan 10 jaar moet zitten kan euthanasie aanvragen.
Maar verder, geen doodstraf maar verplicht werken. En te beginnen vanaf de kleine misdaden, ik geloof echt dat werkstraffen meer effect hebben dan effe opgesloten worden. Onder krapuul krijg je nl aanzien als je gezeten hebt, en je leert er vrienden kennen waar je later nog beroep op kan doen als je bij het buitenkomen gewoon weer verderdoet met waarmee je bezig was. En de minimumleeftijd voor die straffen kan dan ook naar beneden, zodat kleine boefjes ook direkt weten hoe laat het is. Als je vriendjes je zien rondlopen met een enkelband, de vuilnisbakken proper makend, zal de stoerheidsfactor wel zakken. Wie zich niet aan het werk houdt vliegt achter de tralies tot hij wél bereid is om zijn eigenlijke straf uit te voeren. Wat denk je daarvan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Kleine aanvulling: sommige misdadigers kan je gewoonweg niet laten rondlopen, maar daarvoor geldt dan het euthanasie-principe. Ze worden gewoon weggestoken in een eigen gesloten en fel gecontroleerde omgeving, weg van de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jampie, voor een misdadiger is de vuilbakken leegmaken in het openbaar geen cadeau.
Da's werk.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn weer bezig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Links is hier weer goed bezig zware gangsters, massamoordenaars, seriemoordenaars, zware pedofielen te verdedigen. Deze mensen moeten een tweede kans krijgen.
De doodstraf is een noodzakelijk element in een rechtstaat en houdt zodus ook de democratie in stand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt dat van links? Of van rechts?
Ze zouden dat er eens moeten bij zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Misdadiger moeten trouwens veel harder aangepakt worden. Het cellenprobleem is trouwens een lachtertje in België. Je kan snel het tekort aan plaatsen in de gevangenissen oplossen , ipv 2 personen per cel, zet je er 4 per cel, een verdubbeling van de capaciteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geertje, ze steken er wel 5 of soms 6 in. De matrassen staan recht tegen de muur overdag of ze vinden de deur niet meer.
Nog één die er niks van kent dus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wat ga je dan doen met mensen die blijken onterecht geëxecuteerd te zijn?Het is vrijwel niet uitzonderlijk dat zulke fouten gebeuren. Ik vind niet dat je dit risico mag nemen omdat je zware misdadigers wil straffen. Laatst gewijzigd door Halcyon : 2 december 2004 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst op een bedrijf geweest, die had er zo twee in dienst. Die jongens (het zagen er ook zware jongens uit) droegen een enkelband. Een voordeel voor zo een bedrijf, want die jongens zijn verplicht zich te gedragen, heb zelfs vernomen (viavia, dus de waarheid kan ver zoek zijn) dat ze gewoon het minimumloon werden uitbetaald, maar blij waren met werk, beter voor hun 'opvolging'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat ik voorstander ben van een vrije keuze voor misdadigers van dat kaliber.
Of levenslang werken, met de hoop dat je toch vrijkomt, met de bijhorende enorme schadevergoeding. Of anders een tijd een rustig leven, en dan een spuitje.
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() De doodstraf is door de europese grondwet verboden !!!!
Haha choco op de boterham. Nooit meer oorlog, nooit meer doden !!! Een nieuwe wereld lacht ons toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De doodstraf is eigenlijk een veel te licht staf. Als ik moet kiezen tussen 10 jaar gevangenis of de doodstraf kies ik voor het laatste.
Het probleem is dat we hier met een klassegerecht zitten. (Ook in Amerika is er nog nooit iemand met veel geld ter dood veroordeeld). Ons rechtssysteem is zo krom als maar kan. Als je arm bent moet je je onschuld bewijzen , kan je je echter dure advokaten veroorloven moet de staat je schuld bewijzen. De doodstraf zou, in een niet democratisch land zoal het onze, gewoon gebruikt worden om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Valse bewijzen zijn nu eenmaal niet moeilijk te maken, zeker als het gerechtelijk apparaat ondergeschikt is aan het politieke.
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Gij zijt duidelijk ne ervaringsdeskundige...
![]() |