![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ik niet ontkennen. Maar volgens wat men ons wil wijsmaken is het toch maar een percentje of 15 die van (noord)Afrikaanse origine of uit het Midden-Oosten komen welke hier zijn aangespoeld om hier te blijven.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"It's a hard knock life" ![]() ![]() (1999 en 2014 versie?) En zo kan je nog uren doorgaan natuurlijk, zet gewoon uw TV even aan en kijk naar de series en de reclame boodschappen dan weet je genoeg. Omvolking???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 december 2020 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() straks een harde blexit
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Als een blanke een Afrikaan of Aziaat speelt wordt dat cultural appropriation genoemd en is het een reuzegroot probleem. Andersom wordt zoiets dan onthaald op applaus. Vreemd.
Laatst gewijzigd door JBM : 16 december 2020 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat de geschiedenis van zwarte landen zo gigantisch oninteressant is, dat er amper voer voor historische films of series uit te halen valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wakanda |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We noemden die serie eigenlijk "Kista Konte" ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 december 2020 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien dat Jezus geen historische figuur is, waar historische tastbare gegevens over bestaan.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder: als u morgen een toneelstuk wil opvoeren waarin een rosse Westvlaming de rol speelt van Mobutu of Confucius, dan doe je dat toch gewoon?
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 16 december 2020 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
Zoals in een heel pak reclames raciaal gemende koppels opduiken,in het echte leven zie je dat bijna nooit.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind die geschiedenis eigenlijk zeer interessant. Maar ze moet spijtig genoeg verzwegen worden. Het mag bvb niet geweten worden dat veel van de stammen die in de trein der welvaart werden opgenomen door Leopold II nog antrofaag waren. Ik denk niet dat ik nog ga meemaken dat in een film een missionaris soep met vlees van de naburige stam wordt voorgeschoteld. Interessante tijd. De verkenning van de Nijl, van het hart van Afrika, ... . Maar teveel gruwelijkheden aan beide zijden om nog een geschiedkundige film over te maken. Alleen fantasie kan nog, anders gaat er op teveel kleine zieltjes en lange tenen getrapt worden.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht 1 vermelding door Flavius Josephus.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat hij in "Joodse oorlog" de christenen vermeld, ik herinner me niet dat het Jezus persoonlijk betrof.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén vermelding (Jezus veroordeeld door Pontius Pilatus) is zo goed als zeker een latere verandering van de tekst, ingevoerd door kerkvaders. De tweede vermeldt de terechtstelling van ene Jacobus, broer van ene Jezus die ook de Christus genoemd werd. Dit wordt als authentiek beschouwd. (ttz authentiek van de hand van Flavius Josephus die het rond 94 nc opschreef) Maar al zeker geen informatie over afkomst of uitzicht van de Jezus in kwestie. Dit dus in tegenstelling tot Anne Boleyn waarvan we de afkomst kennen. (Hint : niet Afrika) en ook portretten hebben. ![]() Niets mis mee om die door een zwarte te laten spelen, maar dan is het wel een Mel Brooks comedie en niet serieus te nemen als historisch drama.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 17 december 2020 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |