Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2021, 17:17   #21
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die kloppen van geen kanten want het is nu vele keren erger dan tijdens Hitler.
Seg, fredje, eigenlijk is die uitspraak van u ook om bij te houden in een mappeke, zenne.
Of het moet zijn dat dat van die 6 miljoen ferm overdreven is , niewaar?
Oud 18 januari 2021, 17:18   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Akkoord: het is een grote flater dat er geen pandemie-wet is; dat er geen beschrijving staat in de grondwet dat grote uitbraken van besmettelijke ziekten bestreden moeten worden en dat daarvoor soms en tijdelijk bepaalde vrijheden opgeschort moeten worden.
Absoluut. En daar zou ook moeten in staan WAT nu een pandemie is die zulke maatregelen toelaat. Ik zou zeggen, als 5% of meer van de aktieve bevolking riskeert van te sterven of kreupel te worden, of als 15% van de totale bevolking riskeert van te overlijden, dan zou die wet in dienst mogen treden.

Met andere woorden, als het een beetje erger is als de Spaanse griep.

Omdat, vanaf die percentages, de maatschappij inderdaad riskeert van toch door de ziekte gedestructureerd te raken.

Voor minder zou het verboden moeten zijn om vrijheden in te perken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 januari 2021 om 17:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:19   #23
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De maatregelen die we nu kennen hebben wel degelijk met de noodsituatie te maken.
Laat Hitler hier maar buiten. Dit vergelijk houdt geen steek.
Het opsluiten van de communisten had ook met de brand in de reichstag te maken.

Erg eigenlijk hoe weinig de meeste mensen weten over de nazis en hoe ze aan de macht gekomen zijn.

Citaat:
Ik zal u binnen X tijd confronteren met deze post. Ik hou het bij ineen mapje. Hopelijk ben je tegen dan er nog en nog niet gaan lopen.
Laat ons hopen van niet he. Laat ons hopen dat jij gelijk krijgt en onze politici hun dictatoriale macht vrijwillig weer gaan afstaan binnenkort.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:23   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar face it: buiten een paar kiekens is iedereen het eens dat de verspreiding van het virus beperkt moet worden, zodat het gezondheidssysteem overeind kan blijven.
Uiteraard is dat geen criterium. Stel nu dat er een geneesmiddel zou zijn dat van corona voor iedereen een snotvalling maakt. Moet dan de verspreiding beperkt worden ? Waarom ?

Het gezondheidssysteem blijft altijd overeind. Dat is niet bedreigd. Men zou gewoon mensen kunnen weigeren voor bepaalde behandelingen. Meer is daar niet aan. Waar hier over geneut wordt, is IC. Welnu, IC, dat zijn 2000 plaatsen.

IC heeft MINIMAAL bijgedragen tot het verminderen van doden. Een deel is toch dood gegaan, en hadden die die door IC gered zijn, toch dood gegaan zijn, dan zou dat niet eens het aantal corona doden met een 25% verhogen.

Dat men geneesmiddelen die het aantal doden door 4 of 5 had kunnen delen, niet wil gebruiken of zelfs maar proberen, is toch stukken erger dan dat men IC zou weigeren aan mensen ?

Men heeft evenveel mensen doodgeknepen door "maatregelen" deze zomer (2000 ongeveer), dan dat er mensen door IC konden gered worden.
Oud 18 januari 2021, 17:26   #25
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard is dat geen criterium. Stel nu dat er een geneesmiddel zou zijn dat van corona voor iedereen een snotvalling maakt. Moet dan de verspreiding beperkt worden ? Waarom ?

Het gezondheidssysteem blijft altijd overeind. Dat is niet bedreigd. Men zou gewoon mensen kunnen weigeren voor bepaalde behandelingen. Meer is daar niet aan. Waar hier over geneut wordt, is IC. Welnu, IC, dat zijn 2000 plaatsen.

IC heeft MINIMAAL bijgedragen tot het verminderen van doden. Een deel is toch dood gegaan, en hadden die die door IC gered zijn, toch dood gegaan zijn, dan zou dat niet eens het aantal corona doden met een 25% verhogen.

Dat men geneesmiddelen die het aantal doden door 4 of 5 had kunnen delen, niet wil gebruiken of zelfs maar proberen, is toch stukken erger dan dat men IC zou weigeren aan mensen ?

Men heeft evenveel mensen doodgeknepen door "maatregelen" deze zomer (2000 ongeveer), dan dat er mensen door IC konden gered worden.
ik wou dat ik het kon uitleggen zoals u

en chapeau dat ge er uwe tijd hier wilt blijven insteken
Oud 18 januari 2021, 17:29   #26
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat maar juridisch geneuzel.

Akkoord: het is een grote flater dat er geen pandemie-wet is; dat er geen beschrijving staat in de grondwet dat grote uitbraken van besmettelijke ziekten bestreden moeten worden en dat daarvoor soms en tijdelijk bepaalde vrijheden opgeschort moeten worden.

Maar face it: buiten een paar kiekens is iedereen het eens dat de verspreiding van het virus beperkt moet worden, zodat het gezondheidssysteem overeind kan blijven.
Dus dat moet nu maar even.
Dat is geen flater, dat is zeer bewust gedaan om situaties als vandaag te voorkomen. Aan de basisrechten mocht niet gekomen worden, wie er ook aan de macht is en wat voor reden hij ook verzint.

En natuurlijk zijn we het er over eens dat de verspreiding van het virus beperkt moet worden. Maar dat mag niet meer schade veroorzaken dan het virus zou kunnen creëren. Dat mag er niet voor zorgen dat de mensenrechten en de grondwet overboord gegooid worden.

De regering had voldoende beperkende mogelijkheden tot haar beschikking zonder onze burgerrechten te schenden. De regering had voldoende mogelijkheden om ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen niet overstroomden. Maar ze heeft dat nagelaten. Ze heeft in blinde paniek voor de illegale weg gekozen omdat ze het in frankrijk ook zo deden.
Oud 18 januari 2021, 17:46   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mens komt honderd jaar later nog met enige regelmaat van pas tijdens allerlei discussies
Je zou gaan denken dat die mens elke dag aan populariteit wint.
Het doet mij denken aan de punk periode eind jaren 70. Toen liepen jong gasten met pins met de kop van Hitler op hun kledij.
Kwestie van tegendraads te zijn, zich af te zetten tegen de maatschappij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:57   #28
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het doet mij denken aan de punk periode eind jaren 70. Toen liepen jong gasten met pins met de kop van Hitler op hun kledij.
Ik zou ook kunnen verwijzen naar erdogan, maar die is er nog niet volledig. Hij gebruikt wel hetzelfde concept. Een al dan niet echte noodsituatie die je misbruikt om speciale wetten door te voeren, en daarna zet je die speciale wetten om in permanente wetten.
Oud 18 januari 2021, 18:18   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja het wordt wat afgezaagd. Ik zou dan al eens liever opteren voor Genghis Kan Napoleon of Caligula kwestie van wat afwisseling.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 18:19   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik zou ook kunnen verwijzen naar erdogan, maar die is er nog niet volledig. Hij gebruikt wel hetzelfde concept. Een al dan niet echte noodsituatie die je misbruikt om speciale wetten door te voeren, en daarna zet je die speciale wetten om in permanente wetten.
Blijf maar gewoon bij Alexander of Frank. Die zijn al stout genoeg.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 januari 2021 om 18:20.
Oud 18 januari 2021, 18:22   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Seg, fredje, eigenlijk is die uitspraak van u ook om bij te houden in een mappeke, zenne.
Of het moet zijn dat dat van die 6 miljoen ferm overdreven is , niewaar?
Ja maar ik beweer dat niet hoor. Ik lees gewoon met regelmaat hier dat het nu veel erger is dan tijdens de oorlog.

Beetje de discussies volgen van in het begin helpt tegen foute interpreteringen.
Oud 18 januari 2021, 18:26   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een paar kiekens?

Dat zou wel eens tegen kunnen vallen hoor.
Ik preciseer: buiten een paar grote kiekens en enkele kalkoenen ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 januari 2021 om 18:26.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 18:28   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je weet niks van de opkomst van hitler. Zoveel is duidelijk.
Ik geloof niet dat er nog veel mensen in leven zijn die daar iets van weten...

En DAT zou wel eens het probleem kunnen zijn.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 18:31   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja het wordt wat afgezaagd. Ik zou dan al eens liever opteren voor Genghis Kan Napoleon of Caligula kwestie van wat afwisseling.
Wat Caligula betreft zou ik graag willen reageren, maar dan vrees ik nogal vreselijk off topic te geraken
Oud 18 januari 2021, 18:33   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erdogan beschouw ik voorlopig als ver van mijn bed.
Oud 18 januari 2021, 19:41   #36
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo gaat de weg naar een dictatuur nu eenmaal.

Je kan er de opkomst van hitler haast naast leggen, de gelijkenissen zijn meer dan gewoon toeval.
De gelijkenissen met toen en vandaag zijn idd zeer treffend, maar de weg naar dictatuur is/was geen exclusiviteit van de nazi's, maar kan door elke staatsvorm worden geadopteerd, als ge maar een ‘vijand’ kunt aanwijzen.
Een top-nazi legt uit hoe machtsverwerving in elkaar zit, ene die het systeem van binnenuit heeft meegemaakt:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=368

En zeggen dat er hier zoveel onnozelaars staan te juichen, terwijl onder hun neus een dictatuur wordt uitgerold.
Oud 18 januari 2021, 19:50   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En zeggen dat er hier zoveel onnozelaars staan te juichen, terwijl onder hun neus een dictatuur wordt uitgerold.
https://www.youtube.com/watch?v=DgxZr6LLS34

Inderdaad, een oud thema, dat telkens weer werkt. En waarvan men nadien afvraagt hoe men zo idioot kon zijn, tot het weer gebeurt, onder uw eigen neus. En ge mee staat te applaudisseren.

Met de wijze woorden:

https://www.goodreads.com/quotes/140...-to-purchase-a

Citaat:
“Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.”
Hoe griezelig toepasselijk allemaal.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 januari 2021 om 19:53.
Oud 18 januari 2021, 20:07   #38
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amai, dien De Croo is wel hard veranderd, eh.
Citaat:
Inderdaad, een oud thema, dat telkens weer werkt. En waarvan men nadien afvraagt hoe men zo idioot kon zijn, tot het weer gebeurt, onder uw eigen neus. En ge mee staat te applaudisseren.

Met de wijze woorden:

https://www.goodreads.com/quotes/140...-to-purchase-a

Hoe griezelig toepasselijk allemaal.
Pure horror.
De duistere nacht van de, nou ja, democratie is aangebroken, no way back.
Oud 18 januari 2021, 20:13   #39
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat maar juridisch geneuzel.

Het is net omgekeerd: het is juist op momenten als deze dat een grondwet belangrijk is om onze grondrechten te beschermen. Wanneer het komkommertijd is moeten we ons geen zorgen maken. Nu net wel. Als we het nu niet doen, kunnen we de grondwet even goed in de vuilbak smijten.

Het is tragisch om te zien hoe snel mensen hun vrijheden en rechten van secundair belang vinden omdat er een crisis gecreerd wordt (creatie is in dit geval het meest toepasselijke woord).
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:22   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ik beweer dat niet hoor. Ik lees gewoon met regelmaat hier dat het nu veel erger is dan tijdens de oorlog.

Beetje de discussies volgen van in het begin helpt tegen foute interpreteringen.
Op het vlak van beperkingen van sociaal contact is het ook erger dan tijdens de oorlog.

En tijdens de oorlog ging het dan nog om een vijandelijke bezetter. Hier gaat het om de eigen overheid.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be