![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Op zich moet er maar één land zijn, dat als eerste verklaart af te zien van deelname om de bal aan het rollen te brengen.
Helaas is dat maar weinig realistisch, daar zo een land (en andere landen, indien er navolging zou komen) dan een evenement waar zeer veel geld mee is gemoeid op de helling plaatst. De organisator (F.I.F.A.) zal dit niet zomaar laten gebeuren; en zal indien wordt volhard maatregelen nemen. Het zou dus om te beginnen al een land moeten zijn met een groot gewicht; of meteen enkele zeer grote landen samen, zodat F.I.F.A. meteen ook in eigen vel snijdt wanneer ze elk van die landen wil straffen voor hun beslissing. Het is m.i. echter allemaal te laat. Als het ongenoegen oprecht is/was, dan hadden die landen die er niet mee akkoord waren, om te beginnen al nooit kwalificatiewedstrijden moeten spelen. Het spelen met inzet van die wedstrijden, was op zich een stilzwijgende goedkeuring.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben hier al 2500 jaar slagvelderitis. Niet veel plekken waar je niet op de lijken der gesneuvelden gaat staan. Maar voetbal is voor mij geen feest, da's een rituele vorm van gelijkspel. Beide stammen bavianen komen elkaar tegen op een leuke plek, en gaan door een dominatieritueel. Winnen of verliezen maakt niet uit, er komt altijd een herkansing.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In tegendeel ! Extra pittig ! Dat is de opportuniteit die we hebben verknoeid met gans het corona gedoe trouwens. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 februari 2021 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 februari 2021 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan je ook vragen stellen over de kwaliteit van een bouw die door overwerkte slaven gemaakt is.
Als zo'n tribune zou instorten. Tja, karma zeker ?
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat ze gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Onbegrijpelijk dat de internationale sportwereld hier niet tegen in opstand is gekomen. Ze wisten nochtans al lang dat die arbeiders onmenselijk behandeld werden. Iedere speler die daar aan gaat meedoen heeft bloed aan zijn handen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Of, aangezien het voetballers zijn, aan hun voeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige reden waarom ik niet op die grote rode knop druk is omdat ik die niet heb.
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De FIFA is quasi een misdaadorganisatie ("de FIFA vergelijken met de maffia is bijna een belediging voor de maffia" - dixit een Amerikaanse parlementaire onderzoekscommissie) maar ik zou inderdaad van de o zo sociaal geëngageerde stervoetballers wel een minimum van een reactie verwachten.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 maart 2021 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vooral de hypocrisie die aangeklaagd wordt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er ene topper forfait geeft, dan is er een kans op een waterval.
Echter, de schrik dat het hele systeem in mekaar gaat vallen, is groot. Dan is het minstens tijdelijk gedaan voor al die gasten om 1 mio euro per maand te cashen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zou alleen gaan hopen dat in alle stilte enkele grote landen momenteel gesprekken voeren over enerzijds een gezamenlijke terugtrekking en anderzijds het oprichten van een nieuw orgaan, los van van F.I.F.A. Maar ja ...
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() https://www.qatarairways.com/en-us/sponsorship.html
Kijk eens waar Qatar Airways zoal aan sponsoring doet. Ook een aantal Europese topclubs worden gesponsord door zowel Qatar Airways als Emirates. Voor beide luchtvaartmaatschappijen is een toptornooi in een Golfstaat een lucratieve opportuniteit. En die topclubs hebben ook wat in de pap te brokken bij de UEFA. En UEFA op haar beurt bij de FIFA. Ook in Zuid-Amerika worden er topclubs gesponsord zoals Boca Juniors. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 maart 2021 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat ik gewoon een "equal opportunity asshole" ben?
Of om mijn plaatske in de geschiedenisboeken te halen?
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bleef tevergeefs hopen dat ik nadien zoals in die Living dead filmen nadien als enige overlevende in een dode stad zou kunnen rondlopen. Het omgekeerde vond plaats: ik mocht niet rondlopen in een springlevende stad ! En ik mag dat nog altijd niet, na 6 uur 's avonds. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2021 om 06:28. |
|
![]() |
![]() |