Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2021, 23:01   #21
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Op zich moet er maar één land zijn, dat als eerste verklaart af te zien van deelname om de bal aan het rollen te brengen.
Helaas is dat maar weinig realistisch, daar zo een land (en andere landen, indien er navolging zou komen) dan een evenement waar zeer veel geld mee is gemoeid op de helling plaatst. De organisator (F.I.F.A.) zal dit niet zomaar laten gebeuren; en zal indien wordt volhard maatregelen nemen.

Het zou dus om te beginnen al een land moeten zijn met een groot gewicht; of meteen enkele zeer grote landen samen, zodat F.I.F.A. meteen ook in eigen vel snijdt wanneer ze elk van die landen wil straffen voor hun beslissing.

Het is m.i. echter allemaal te laat. Als het ongenoegen oprecht is/was, dan hadden die landen die er niet mee akkoord waren, om te beginnen al nooit kwalificatiewedstrijden moeten spelen. Het spelen met inzet van die wedstrijden, was op zich een stilzwijgende goedkeuring.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 14:23   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Je kunt moeilijk een feestje gaan vieren op het graf van slaven en duizenden doden.
Ik zie het punt niet, al zeker niet hier in Vlaanderen.
We hebben hier al 2500 jaar slagvelderitis. Niet veel plekken waar je niet op de lijken der gesneuvelden gaat staan.

Maar voetbal is voor mij geen feest, da's een rituele vorm van gelijkspel. Beide stammen bavianen komen elkaar tegen op een leuke plek, en gaan door een dominatieritueel. Winnen of verliezen maakt niet uit, er komt altijd een herkansing.
Oud 28 februari 2021, 14:42   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt moeilijk een feestje gaan vieren op het graf van slaven en duizenden doden.

In tegendeel ! Extra pittig ! Dat is de opportuniteit die we hebben verknoeid met gans het corona gedoe trouwens.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 februari 2021 om 14:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 21:37   #24
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

In tegendeel ! Extra pittig ! Dat is de opportuniteit die we hebben verknoeid met gans het corona gedoe trouwens.
Ik heb me inderdaad wel eens de bedenking gemaakt dat jij gefrustreerd moet zijn doordat je bij de eerste golf ondanks het ontsmetten van al je waren en een hermetische zelfisolatie het toch niet hebt 'mogen' beleven dat je als duidelijke overwinnaar in de 'darwiniaanse strijd' tevoorschijn kon komen nadat in alle Europese steden vrachtwagens aan lijken moesten worden afgevoerd.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 februari 2021 om 21:38.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 22:24   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik heb me inderdaad wel eens de bedenking gemaakt dat jij gefrustreerd moet zijn doordat je bij de eerste golf ondanks het ontsmetten van al je waren en een hermetische zelfisolatie het toch niet hebt 'mogen' beleven dat je als duidelijke overwinnaar in de 'darwiniaanse strijd' tevoorschijn kon komen nadat in alle Europese steden vrachtwagens aan lijken moesten worden afgevoerd.
PvE is niet alleen.
Oud 28 februari 2021, 22:27   #26
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Je kan je ook vragen stellen over de kwaliteit van een bouw die door overwerkte slaven gemaakt is.
Als zo'n tribune zou instorten. Tja, karma zeker ?
Oud 28 februari 2021, 22:30   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
2

De Rode-Duivels-miljonairs kunnen wel knielen voor de woke fabeltjes van de BLM geldmachine.

Ik ben eens benieuwd welk eerbetoon/protest ze in petto zullen hebben voor die 7000 dode arbeiders.

Daar wegblijven zou al het minste zijn.
Wegblijven ?
Ik vrees dat ze gaan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 22:33   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Op zich moet er maar één land zijn, dat als eerste verklaart af te zien van deelname om de bal aan het rollen te brengen.
Helaas is dat maar weinig realistisch, daar zo een land (en andere landen, indien er navolging zou komen) dan een evenement waar zeer veel geld mee is gemoeid op de helling plaatst. De organisator (F.I.F.A.) zal dit niet zomaar laten gebeuren; en zal indien wordt volhard maatregelen nemen.

Het zou dus om te beginnen al een land moeten zijn met een groot gewicht; of meteen enkele zeer grote landen samen, zodat F.I.F.A. meteen ook in eigen vel snijdt wanneer ze elk van die landen wil straffen voor hun beslissing.

Het is m.i. echter allemaal te laat. Als het ongenoegen oprecht is/was, dan hadden die landen die er niet mee akkoord waren, om te beginnen al nooit kwalificatiewedstrijden moeten spelen. Het spelen met inzet van die wedstrijden, was op zich een stilzwijgende goedkeuring.
We komen weer uit op hetzelfde : GELD.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 19:52   #29
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Onbegrijpelijk dat de internationale sportwereld hier niet tegen in opstand is gekomen. Ze wisten nochtans al lang dat die arbeiders onmenselijk behandeld werden. Iedere speler die daar aan gaat meedoen heeft bloed aan zijn handen.....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 20:23   #30
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Onbegrijpelijk dat de internationale sportwereld hier niet tegen in opstand is gekomen. Ze wisten nochtans al lang dat die arbeiders onmenselijk behandeld werden. Iedere speler die daar aan gaat meedoen heeft bloed aan zijn handen.....
Of, aangezien het voetballers zijn, aan hun voeten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 20:51   #31
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
PvE is niet alleen.
Jij ook? Zo ja, waarom?
Oud 1 maart 2021, 21:12   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij ook? Zo ja, waarom?
De enige reden waarom ik niet op die grote rode knop druk is omdat ik die niet heb.
Oud 1 maart 2021, 21:45   #33
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De FIFA is quasi een misdaadorganisatie ("de FIFA vergelijken met de maffia is bijna een belediging voor de maffia" - dixit een Amerikaanse parlementaire onderzoekscommissie) maar ik zou inderdaad van de o zo sociaal geëngageerde stervoetballers wel een minimum van een reactie verwachten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 maart 2021 om 22:03.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 22:00   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo is het.

Maar je moet niet alleen het voetbal verwijten. Ronde van Qatar, onze baggeraars die daar fortuinen verdienen,...
Die baggeraars knielen niet voor 'k weet niet wat.

Het is vooral de hypocrisie die aangeklaagd wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 22:02   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als er ene topper forfait geeft, dan is er een kans op een waterval.

Echter, de schrik dat het hele systeem in mekaar gaat vallen, is groot. Dan is het minstens tijdelijk gedaan voor al die gasten om 1 mio euro per maand te cashen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 22:31   #36
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er ene topper forfait geeft, dan is er een kans op een waterval.

Echter, de schrik dat het hele systeem in mekaar gaat vallen, is groot. Dan is het minstens tijdelijk gedaan voor al die gasten om 1 mio euro per maand te cashen.
Zo is dat. Het volstaat dat één land (liefst een groot land) de eerste is.
Je zou alleen gaan hopen dat in alle stilte enkele grote landen momenteel gesprekken voeren over enerzijds een gezamenlijke terugtrekking en anderzijds het oprichten van een nieuw orgaan, los van van F.I.F.A.

Maar ja ...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 22:59   #37
Elio di Supo
Banneling

Standaard

https://www.qatarairways.com/en-us/sponsorship.html

Kijk eens waar Qatar Airways zoal aan sponsoring doet. Ook een aantal Europese topclubs worden gesponsord door zowel Qatar Airways als Emirates. Voor beide luchtvaartmaatschappijen is een toptornooi in een Golfstaat een lucratieve opportuniteit.

En die topclubs hebben ook wat in de pap te brokken bij de UEFA. En UEFA op haar beurt bij de FIFA. Ook in Zuid-Amerika worden er topclubs gesponsord zoals Boca Juniors.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 maart 2021 om 23:00.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 22:59   #38
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De enige reden waarom ik niet op die grote rode knop druk is omdat ik die niet heb.
Maar waarom zou je dat doen?
Oud 2 maart 2021, 06:18   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waarom zou je dat doen?
Misschien omdat ik gewoon een "equal opportunity asshole" ben?

Of om mijn plaatske in de geschiedenisboeken te halen?
Oud 2 maart 2021, 06:24   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad dat speelt mee natuurlijk.

Ik bleef tevergeefs hopen dat ik nadien zoals in die Living dead filmen nadien als enige overlevende in een dode stad zou kunnen rondlopen. Het omgekeerde vond plaats: ik mocht niet rondlopen in een springlevende stad ! En ik mag dat nog altijd niet, na 6 uur 's avonds.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2021 om 06:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be