Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2021, 13:37   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik erger mij aan de grenzeloze domheid van sommigen. Het heeft indertijd uitgebreid in de kranten gestaan dat die (vermindering van) voorheffig bij de belastingsaangifte toch zou moeten betaald worden.

De maatregel had tot doel dat mensen niet plotseling 30% van hun inkomsten zouden kwijt zijn en de tijd kregen om er aan te wennen. En uiteraard bij beetjes dat geld opzij te zetten.
Sommige mensen echter kunnen geen geld bijhouden. Al wat ze binnenkrijgen moet direct weg.
Het zou mij niet verwonderen dat vele van degenen die nu geld ‘tekort’ gaan komen ook degenen zijn die in de Corona periode toch nog op reis geweest zijn.
Kijk mijn beste. Als je met een wedde van 1500 euro netto juist toekomt om van maand tot maand te leven en plots valt dat weg en krijg je een uitkering van 1500 euro netto waar je dan later een pak moet van teruggeven, dan is er geen ruimte om dat terug te storten bedrag langs de kant te zetten.

Maar hey, zolang jij niet in dat schuitje zit kan het u niet veel schelen he dat heel deze coronafarce onwaarschijnlijk veel mensen in de miserie heeft gebracht. Elke "Jos" die 2 maand te vroeg sterft is er enen teveel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 13:44   #22
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk mijn beste. Als je met een wedde van 1500 euro netto juist toekomt om van maand tot maand te leven en plots valt dat weg en krijg je een uitkering van 1500 euro netto waar je dan later een pak moet van teruggeven, dan is er geen ruimte om dat terug te storten bedrag langs de kant te zetten.

Maar hey, zolang jij niet in dat schuitje zit kan het u niet veel schelen he dat heel deze coronafarce onwaarschijnlijk veel mensen in de miserie heeft gebracht. Elke "Jos" die 2 maand te vroeg sterft is er enen teveel.
2.
Het gaat hier bijvoorbeeld over kappers.
Dat zijn mensen die geen 5000 euro bruto verdienen he.
Dus die krijgen tijdens die lockdown een veel te lage premie en die gaat op.
Die redenering van dadee raakt kant noch wal.
Als je geld krijgt, en je weet dat je teveel krijgt, maar je komt niet toe, dan verbruik je dat geld. Die maatregel is gewoon uitstel van executie geweest maar er is dus wel degelijk executie. Die mensen zijn dubbel gejost want die hebben ook niet gevraagd om werkloos te zijn he. De overheid heeft die mensen thuis gezet willens nillens.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 13:45   #23
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zolang staatsuierhangers de maandelijkse flappen op hun rekening krijgen, kan het hen idd niet veel schelen.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 11 mei 2021 om 13:45.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 14:20   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik erger mij aan de grenzeloze domheid van sommigen. Het heeft indertijd uitgebreid in de kranten gestaan dat die (vermindering van) voorheffig bij de belastingsaangifte toch zou moeten betaald worden.

De maatregel had tot doel dat mensen niet plotseling 30% van hun inkomsten zouden kwijt zijn en de tijd kregen om er aan te wennen. En uiteraard bij beetjes dat geld opzij te zetten.
Sommige mensen echter kunnen geen geld bijhouden. Al wat ze binnenkrijgen moet direct weg.
Het zou mij niet verwonderen dat vele van degenen die nu geld ‘tekort’ gaan komen ook degenen zijn die in de Corona periode toch nog op reis geweest zijn.
Ik heb niet gevraagd om die extra procenten toe te kennen terwijl ze ons die toch wel terug gingen afpakken. Dat ze die ineens aan de bron afromen. Ik heb de nood niet om leningen van de staat te krijgen.

Mocht ik dan nog voor mijn belastingen iets terugkrijgen, dan zou ik nog zeggen, ja, ze hebben tenminste nog iets nuttig gedaan met mijn centen.

Maar dan zie ik dat ze daar een of ander dans groepje mee financieren in antwerpen, waarvan de baas haar dan een keuken laat zetten. Dat moet ik allemaal maar pikken.

Een werknemer van mij die niet naar haar werk komt en intussen nog wat soepsidie in haar zak steekt.

Een andere werknemer die haar zelf en haar aanhang voorziet van vaccins, terwijl mijn kwetsbare vader zat te wachten op zijn spuitje.

Dagelijks voorbeelden van onkunde van "ministers", beke die de dood van meerdere oude mensen op zijn zieltje heeft.

Een paar walen (hoe kan het anders) die een mondmasker dossier vakkundig naar de kloten geholpen hebben

Kortom wat een gigantische puinhoop, ik heb nog maar zelden zo een hoop onbekwamheid moeten overzien, eigenlijk is hij niet te overzien.

Ik ben overigens niet op reis geweest , als verantwoordelijke burger die zich aan de regels hield zag ik daar ook niet echt een mogelijkheid toe. Geld is er ook nog, door mijn verantwoordelijkheidszin (pensioensparen) valt de schade nog mee. Al is het nog steeds een stevige hap uit het budget.

Maar we straffen de belze staat wel, maak u niet ongerust. ik koop mijn spullen wel online in holland, mijn booz ging ik daar al halen. ah en reken maar dat ze lang op dat geld gaan mogen wachten, misschien vraag ik wel een afbetaling aan, gewoon om hun te kloten, niet dat ik het niet kan betalen, ik moet het ook nog willen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 14:30   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb niet gevraagd om die extra procenten toe te kennen terwijl ze ons die toch wel terug gingen afpakken. Dat ze die ineens aan de bron afromen. Ik heb de nood niet om leningen van de staat te krijgen.

Mocht ik dan nog voor mijn belastingen iets terugkrijgen, dan zou ik nog zeggen, ja, ze hebben tenminste nog iets nuttig gedaan met mijn centen.

Maar dan zie ik dat ze daar een of ander dans groepje mee financieren in antwerpen, waarvan de baas haar dan een keuken laat zetten. Dat moet ik allemaal maar pikken.

Een werknemer van mij die niet naar haar werk komt en intussen nog wat soepsidie in haar zak steekt.

Een andere werknemer die haar zelf en haar aanhang voorziet van vaccins, terwijl mijn kwetsbare vader zat te wachten op zijn spuitje.

Dagelijks voorbeelden van onkunde van "ministers", beke die de dood van meerdere oude mensen op zijn zieltje heeft.

Een paar walen (hoe kan het anders) die een mondmasker dossier vakkundig naar de kloten geholpen hebben

Kortom wat een gigantische puinhoop, ik heb nog maar zelden zo een hoop onbekwamheid moeten overzien, eigenlijk is hij niet te overzien.

Ik ben overigens niet op reis geweest , als verantwoordelijke burger die zich aan de regels hield zag ik daar ook niet echt een mogelijkheid toe. Geld is er ook nog, door mijn verantwoordelijkheidszin (pensioensparen) valt de schade nog mee. Al is het nog steeds een stevige hap uit het budget.

Maar we straffen de belze staat wel, maak u niet ongerust. ik koop mijn spullen wel online in holland, mijn booz ging ik daar al halen. ah en reken maar dat ze lang op dat geld gaan mogen wachten, misschien vraag ik wel een afbetaling aan, gewoon om hun te kloten, niet dat ik het niet kan betalen, ik moet het ook nog willen.
Het is gewoon een kwestie van je geld goed beheren. Iedereen met verstand weet toch dat de voorheffing gewoon een ‘voorschot’ is. Dat wijzigt niks aan hoeveel je uiteindelijk betaalt.

Je betaalt dus niet méér belastingen zoals sommigen hier insinueren.
Oud 11 mei 2021, 14:48   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is gewoon een kwestie van je geld goed beheren. Iedereen met verstand weet toch dat de voorheffing gewoon een ‘voorschot’ is. Dat wijzigt niks aan hoeveel je uiteindelijk betaalt.

Dat weet ik wel, maar mijn baas regelt dat altijd dat ik genoeg afdraag met mijn loon, en zoals ik al gezegd heb, dat kan betaald worden, geld staat zelf al gereserveerd daarvoor omdat ik de bui zag hangen.

Maar het gaat gewoon om het feit dat alles hier zo verschikkelijk slecht geregeld is. De bestuurders die wij hebben, die mogen bij ons nog geen team van 20 man managen. Die zijn daar gewoon te stoem voor.

De ene blunder na de andere en dan mogen ze nog blij zijn dat wij allemaal zo een brave mensen zijn. Ja dat er een verkeerd bolleke gekleurd wordt de volgende keer, ja dat gaan ze ons toch moeten gunnen.
Oud 11 mei 2021, 14:49   #27
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zuiniger leven?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 14:53   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toch wel.
Bij tijdelijke werkloosheid worden de belastingen zonder verminderingen geïnt, omdat er een bijpassing is uitgevoerd.
Normaal betaal je slechts 10% op tijdelijke werkloosheid, maar door die bijpassingen moet je nu +33% betalen op die werkloosheid.
De meeste hebben dus 1 500 extra gekregen om er daarna 2 000 te mogen terugbetalen.
En vele hadden normaal een inkomen van plus 2 300 per maand en vielen plots, door de coronamaatregelen op 1 800 per maand.
Veel gezinnen gingen dus van 4 600 per maand naar 3 600 per maand, of 1 000 per maand minder.
Dit terwijl ze hogere vaste kosten kregen door de sluitingen van de scholen en de bedrijven en het verplichte thuiswerk.
De ramp die veroorzaakt is voor de alleenstaanden en werkende gepensioneerden daar spreken we nog niet eens over.
En door het verbod op kortingen, werd ook het levensonderhoud nog eens duurder.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 15:01   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch wel.
Bij tijdelijke werkloosheid worden de belastingen zonder verminderingen geïnt, omdat er een bijpassing is uitgevoerd.
Normaal betaal je slechts 10% op tijdelijke werkloosheid, maar door die bijpassingen moet je nu +33% betalen op die werkloosheid.
De meeste hebben dus 1 500 extra gekregen om er daarna 2 000 te mogen terugbetalen.
En vele hadden normaal een inkomen van plus 2 300 per maand en vielen plots, door de coronamaatregelen op 1 800 per maand.
Veel gezinnen gingen dus van 4 600 per maand naar 3 600 per maand, of 1 000 per maand minder.
Dit terwijl ze hogere vaste kosten kregen door de sluitingen van de scholen en de bedrijven en het verplichte thuiswerk.
De ramp die veroorzaakt is voor de alleenstaanden en werkende gepensioneerden daar spreken we nog niet eens over.
Maw de staat heeft ons voor de verandering nog eens dik bij ons kloten.
Oud 11 mei 2021, 15:04   #30
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zuiniger leven?
Uitschrijven en factureren naar BE.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 15:06   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maw de staat heeft ons voor de verandering nog eens dik bij ons kloten.
Inderdaad.
Men heeft een vinger gegeven om een arm terug te nemen.
Of hoe men iemand blij maakt met een dode mus.
Oud 11 mei 2021, 15:13   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Dat ze minder verdienen omdat ze op tijdelijk werkloosheid staan is nogal wiedes.

De verlaging van de voorheffing heeft echter geen effect op de uiteindelijke totale belastingen die je gaat betalen. Dat wordt gewoon op het eind van het jaar berekend.

https://www.tijd.be/netto/analyse/be.../10299455.html

https://www.aclvb.be/nl/artikels/doo...nt-dat-fiscaal
Oud 11 mei 2021, 15:36   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze minder verdienen omdat ze op tijdelijk werkloosheid staan is nogal wiedes.

De verlaging van de voorheffing heeft echter geen effect op de uiteindelijke totale belastingen die je gaat betalen. Dat wordt gewoon op het eind van het jaar berekend.

https://www.tijd.be/netto/analyse/be.../10299455.html

https://www.aclvb.be/nl/artikels/doo...nt-dat-fiscaal

Dit;

Bij tijdelijke werkloosheid als gevolg van de coronacrisis ontvang je een toeslag van € 5,63 bruto per werkloosheidsdag.

Veroorzaakt dat men op de werkloosheid geen 10% maar +33% belastingen moet betalen.
Zij die heel 2020 tijdelijke werkloos waren, met normaal geen belastingen op hun werkloosheid betalen, maar opnieuw, door de toeslag moeten ze dus +33% betalen.
Oud 11 mei 2021, 15:41   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit;

Bij tijdelijke werkloosheid als gevolg van de coronacrisis ontvang je een toeslag van € 5,63 bruto per werkloosheidsdag.

Veroorzaakt dat men op de werkloosheid geen 10% maar +33% belastingen moet betalen.
Zij die heel 2020 tijdelijke werkloos waren, met normaal geen belastingen op hun werkloosheid betalen, maar opnieuw, door de toeslag moeten ze dus +33% betalen.
Maar wat heeft dat met een hogere of lagere voorheffing te maken?

Belastingsschalen en eventuele verminderingen worden op bruto bedragen toegepast.
Oud 11 mei 2021, 15:53   #35
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat over het totaal bedrag, niet over de afrekening.
Leg me eens uit hoe een lagere belastbare basis tot hogere belastingen leidt?

Een bedrijfsvoorheffing is gewoon een voorschot.

Te weinig voorschot betaald leidt tot meer betalen bij de afrekening. Hetzelfde principe als bij uw energiefacturen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 mei 2021 om 15:54.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 15:55   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
2.
Het gaat hier bijvoorbeeld over kappers.
Dat zijn mensen die geen 5000 euro bruto verdienen he.
Dus die krijgen tijdens die lockdown een veel te lage premie en die gaat op.
Die redenering van dadee raakt kant noch wal.
Als je geld krijgt, en je weet dat je teveel krijgt, maar je komt niet toe, dan verbruik je dat geld. Die maatregel is gewoon uitstel van executie geweest maar er is dus wel degelijk executie. Die mensen zijn dubbel gejost want die hebben ook niet gevraagd om werkloos te zijn he. De overheid heeft die mensen thuis gezet willens nillens.
Ik betaal 28€ per beurt (knippen, wassen & brushing). Reken maar uit hoeveel "kopjes" een gemiddelde kapper mag afwerken om aan 5000€ te geraken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 16:06   #37
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn pensioen wordt ook minstens de helft afgeroomd omdat ik nog werk en dat het samengevoegd wordt met mijn inkomen. Ik vind het ook niet eerlijk want ik betaal een tweede keer terwijl ik nog steeds een economische waarde heb en aan de staat nog opbreng. Maar het is nutteloos daarover te zeiken. Zo draait de staat.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 16:09   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie zich mag schamen bent u.
Want u vergeet blijkbaar dat ook mensen met zeer bescheiden inkomen, vaak alleenstaand en met extra kosten omdat de kinderen ineens online moeten leren, op die noodgedwongen technische werkloosheid kwamen, en die mensen kunnen helemaal niets opzij zetten.
Wat je niet hebt kun je niet bijhouden en reizen? Eens in de vijf jaar.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 16:19   #39
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik erger mij aan de grenzeloze domheid van sommigen die denken dat Jambon de premier is.
Ik erger mij ook aan de grenzeloze arrogantie van mensen die geen inkomensverlies hebben gehad tijdens corona en die andere mensen die amper rond kunnen komen met een uitkering dom noemen.
De vraag stelt zich dan wie er in dan lomp is.
Nota bene is het de overheid die bepaald heeft dat die mensen thuis moesten blijven.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 mei 2021 om 16:20.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 16:47   #40
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik erger mij aan de grenzeloze domheid van sommigen die denken dat Jambon de premier is.
Ik erger mij ook aan de grenzeloze arrogantie van mensen die geen inkomensverlies hebben gehad tijdens corona en die andere mensen die amper rond kunnen komen met een uitkering dom noemen.
De vraag stelt zich dan wie er in dan lomp is.
Nota bene is het de overheid die bepaald heeft dat die mensen thuis moesten blijven.
Zijn partijtje wordt weer eens "aangepakt" ze.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be