![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hey, zolang jij niet in dat schuitje zit kan het u niet veel schelen he dat heel deze coronafarce onwaarschijnlijk veel mensen in de miserie heeft gebracht. Elke "Jos" die 2 maand te vroeg sterft is er enen teveel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier bijvoorbeeld over kappers. Dat zijn mensen die geen 5000 euro bruto verdienen he. Dus die krijgen tijdens die lockdown een veel te lage premie en die gaat op. Die redenering van dadee raakt kant noch wal. Als je geld krijgt, en je weet dat je teveel krijgt, maar je komt niet toe, dan verbruik je dat geld. Die maatregel is gewoon uitstel van executie geweest maar er is dus wel degelijk executie. Die mensen zijn dubbel gejost want die hebben ook niet gevraagd om werkloos te zijn he. De overheid heeft die mensen thuis gezet willens nillens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zolang staatsuierhangers de maandelijkse flappen op hun rekening krijgen, kan het hen idd niet veel schelen.
Laatst gewijzigd door Erra555 : 11 mei 2021 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik dan nog voor mijn belastingen iets terugkrijgen, dan zou ik nog zeggen, ja, ze hebben tenminste nog iets nuttig gedaan met mijn centen. Maar dan zie ik dat ze daar een of ander dans groepje mee financieren in antwerpen, waarvan de baas haar dan een keuken laat zetten. Dat moet ik allemaal maar pikken. Een werknemer van mij die niet naar haar werk komt en intussen nog wat soepsidie in haar zak steekt. Een andere werknemer die haar zelf en haar aanhang voorziet van vaccins, terwijl mijn kwetsbare vader zat te wachten op zijn spuitje. Dagelijks voorbeelden van onkunde van "ministers", beke die de dood van meerdere oude mensen op zijn zieltje heeft. Een paar walen (hoe kan het anders) die een mondmasker dossier vakkundig naar de kloten geholpen hebben Kortom wat een gigantische puinhoop, ik heb nog maar zelden zo een hoop onbekwamheid moeten overzien, eigenlijk is hij niet te overzien. Ik ben overigens niet op reis geweest , als verantwoordelijke burger die zich aan de regels hield zag ik daar ook niet echt een mogelijkheid toe. Geld is er ook nog, door mijn verantwoordelijkheidszin (pensioensparen) valt de schade nog mee. Al is het nog steeds een stevige hap uit het budget. Maar we straffen de belze staat wel, maak u niet ongerust. ik koop mijn spullen wel online in holland, mijn booz ging ik daar al halen. ah en reken maar dat ze lang op dat geld gaan mogen wachten, misschien vraag ik wel een afbetaling aan, gewoon om hun te kloten, niet dat ik het niet kan betalen, ik moet het ook nog willen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je betaalt dus niet méér belastingen zoals sommigen hier insinueren.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat gewoon om het feit dat alles hier zo verschikkelijk slecht geregeld is. De bestuurders die wij hebben, die mogen bij ons nog geen team van 20 man managen. Die zijn daar gewoon te stoem voor. De ene blunder na de andere en dan mogen ze nog blij zijn dat wij allemaal zo een brave mensen zijn. Ja dat er een verkeerd bolleke gekleurd wordt de volgende keer, ja dat gaan ze ons toch moeten gunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij tijdelijke werkloosheid worden de belastingen zonder verminderingen geïnt, omdat er een bijpassing is uitgevoerd. Normaal betaal je slechts 10% op tijdelijke werkloosheid, maar door die bijpassingen moet je nu +33% betalen op die werkloosheid. De meeste hebben dus 1 500 extra gekregen om er daarna 2 000 te mogen terugbetalen. En vele hadden normaal een inkomen van plus 2 300 per maand en vielen plots, door de coronamaatregelen op 1 800 per maand. Veel gezinnen gingen dus van 4 600 per maand naar 3 600 per maand, of 1 000 per maand minder. Dit terwijl ze hogere vaste kosten kregen door de sluitingen van de scholen en de bedrijven en het verplichte thuiswerk. De ramp die veroorzaakt is voor de alleenstaanden en werkende gepensioneerden daar spreken we nog niet eens over. En door het verbod op kortingen, werd ook het levensonderhoud nog eens duurder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verlaging van de voorheffing heeft echter geen effect op de uiteindelijke totale belastingen die je gaat betalen. Dat wordt gewoon op het eind van het jaar berekend. https://www.tijd.be/netto/analyse/be.../10299455.html https://www.aclvb.be/nl/artikels/doo...nt-dat-fiscaal
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit; Bij tijdelijke werkloosheid als gevolg van de coronacrisis ontvang je een toeslag van € 5,63 bruto per werkloosheidsdag. Veroorzaakt dat men op de werkloosheid geen 10% maar +33% belastingen moet betalen. Zij die heel 2020 tijdelijke werkloos waren, met normaal geen belastingen op hun werkloosheid betalen, maar opnieuw, door de toeslag moeten ze dus +33% betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belastingsschalen en eventuele verminderingen worden op bruto bedragen toegepast.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bedrijfsvoorheffing is gewoon een voorschot. Te weinig voorschot betaald leidt tot meer betalen bij de afrekening. Hetzelfde principe als bij uw energiefacturen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 mei 2021 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn pensioen wordt ook minstens de helft afgeroomd omdat ik nog werk en dat het samengevoegd wordt met mijn inkomen. Ik vind het ook niet eerlijk want ik betaal een tweede keer terwijl ik nog steeds een economische waarde heb en aan de staat nog opbreng. Maar het is nutteloos daarover te zeiken. Zo draait de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want u vergeet blijkbaar dat ook mensen met zeer bescheiden inkomen, vaak alleenstaand en met extra kosten omdat de kinderen ineens online moeten leren, op die noodgedwongen technische werkloosheid kwamen, en die mensen kunnen helemaal niets opzij zetten. Wat je niet hebt kun je niet bijhouden en reizen? Eens in de vijf jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik erger mij ook aan de grenzeloze arrogantie van mensen die geen inkomensverlies hebben gehad tijdens corona en die andere mensen die amper rond kunnen komen met een uitkering dom noemen. De vraag stelt zich dan wie er in dan lomp is. Nota bene is het de overheid die bepaald heeft dat die mensen thuis moesten blijven. Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 mei 2021 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |