![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geschokte hybride rijder: 'Accu vervangen kost méér dan de auto waard is!'
https://autobahn.eu/artikel/472428/g...-auto-waard-is Ik voorspel dat iedere bezitter zal schrikken.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen 8 maand 14000km gereden en al 4 keer moeten gaan tanken (reken aan zo'n 50l per tankbeurt en dan zitten wij aan een gemiddeld benzine verbruik van 1,5 l/100 km) Wel elke dag batterij opladen en zo veel mogelijk electrisch rijden Opladen gebeurt grotendeels met zonnepanelen + thuisbatterij Dus ik kan de openingspost verwijzen naar het rijk der fantasie. Mijn plug in hybride (Toyota) is zuiniger dan door de construkteur beloofd (en rijdt electrisch ook een pak verder dan in de technische specificaties). Er moet wel bijgezegd worden dat electrisch en hybride rijden een aangepaste rijstijl vereisen om echt het onderste uit de electrische kan te halen. En ik ben onafhankelijk van laadpalen en de daarbij horende miserie en bepaal, zoals u ook stelt, zelf waar ik stop niet de batterij met het rijbereik van ± 1000 km in hybride modus. Plug in hybride is op dit moment, voor mij, het beste compromis tussen zuinigheid (en dus ecologie) en vrije mobiliteit.
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Bij de garage waar ik de auto heb besteld hebben ze een klant die al 15 jaar met een Prius Hybride rijdt zonder batterijproblemen. Trouwens Toyota geeft 10 jaar garantie op de batterij !!! En allicht dat men pech kan hebben. Zoals die kennis die een (nieuwe) Audi kocht en deze na 2 jaar heeft van de hand gedaan wegens motorproblemen die het vervangen van de motor vereisten. De oorzaak werd in de schoenen van de klant geschoven, en hij zou opdraaien voor de kosten. Dergelijke persoonlijke verhalen komt men overal tegen en zijn slechts anekdotisch en zeker niet als algemeen argument te gebruiken.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
bij Toyota (en vele andere merken) nemen ze (veel te grote) motoren en laten die in de Atkinson cyclus draaien voor een minder verbruik en dus uitstoot in hun hybride wagens De batterijen van deze hybride gaan helemaal niet kapot na een paar jaar. Weet ik uit eigen ervaring. En mocht er dan toch eventueel iets mis gaan Toyota (en vele andere) merken geven 10 jaar garantie op de batterij. Dus als die voor die tijd faalt, wordt die gratis vervangen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 9 juli 2022 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Bij Toyota krijgt u een volledig nieuwe batterij. Nog nooit meegemaakt, maar dat staat wel in het koopcontract vermeld !
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een all-in omnium tegen micele-miserie. (grapje he micele, geen persoonlijk aanval hoor)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En anders niet.
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...omments-801190
En het bedrog van de propere brandende batterijen ? Als er geen thermoschakelaar is – zoals nog steeds het geval is bij de huidige generatie elektrische auto’s – vliegt de accu in brand. Dit heeft meestal een dramatische afloop, want als accu’s eenmaal in brand staan, is blussen niet meer mogelijk. Er komen dan meer giftige gassen vrij dan bij diesel- en benzinemodellen, terwijl de temperatuur kan oplopen tot meer dan duizend graden, waarbij zelfs lichaams?*delen smelten alsboter in de zon. Daarom gebruiken brandweerkorpsen speciale containers om elektrische auto’s in af te koelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is wel licht anders, kuch kuch, ... https://www.touring.be/nl/artikels/e...parkeergarages
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze stellen het voor als een blustoestel ....kan zijn dat het chemische een koelende effect veroorzaakt .
Maar als er een zware kortsluiting in een batterij zit moet het heel zwaar spul zijn om dit te stoppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Britten schaffen per direct de subsidie voor plug-in (PHEV) volledig af. Genoeg betere BEVs nu.
Ze wisten het ruim op voorhand dat het tijdelijk was en in trappen per jaar verminderd, premie bestond al in 2011, toen vette £5,000 en in 2022 nog altijd £1,500. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2022 om 20:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, zo'n man moet je maar als voorbeeld nemen. Ik denk dat het teveel steunen van elektrische auto's ten opzichte van de plug ins, een nefaste invloed zal hebben op de economie. Je moet niet trachten te lopen, als je nog maar amper kunt wandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2022 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ferrari plug-in hybride, en ook de Lamborghini Huracan zal PHEV worden. Desnoods met een V10, kuch...
Gewoon om zolang mogelijk de CO2-op-papier door pakweg 6 te delen zolang de normtest nog gatachterlijk blijft tot 2025. Citaat:
Soit, onze mooie Ferrari zou eco gereden tot 25 km electrisch kunnen halen, en daarna tja dat interesseert toch niemand? ![]() Zolang de kleine batterij (7 kWh) genoeg opgeladen is zorgt de E-motor voor 20% van het totaalvermogen, voor wie tot 663 PK nog niet genoeg is krijgt nog een zetje van 167 PK, vooral bij het vertrekken, waar instant vermogen gevraagd is (best op droge weg). En na xx kms daarna tja dat interesseert toch niemand? Citaat:
![]() Nederland schafte de subsidie voor PHEV reeds einde 2018 af: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...ug-inhybrides/ Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2022 om 15:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oude link van maart 2021 (Britse studie) waar de Belgische media tam-tam maakte.
en testaankoop mag dan niet ontbreken. Citaat:
Vanaf-prijzen Audi Q5 plug-in-hybride: https://www.autogids.be/model--audi--q5/modellen.html Q5 plug-in-hybride : 61260 - 74360€ Audi Q5 Advanced 50 TFSI e S tronic quattro 299 PK 61.260 € Audi Q5 S line 50 TFSI e S tronic quattro 299 PK 62.560 € Audi Q5 Competition 55 TFSI e S tronic quattro 367 PK 74.360 € Audi Q4 e-tron pakweg € 14k minder... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2022 om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Batterij van EV vervangen prijzen:
https://auto55.mobi/nieuws/34096-bat...jk-duur-is-het Batterij van een Plug-in vervangen prijzen: https://inkoopautos.com/kosten-vervangen-hybride-accu/ |
![]() |
![]() |