![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel het geval was met Freud dat was dat hij niet goed met tegenspraak om kon. Op een redactievergadering van het psychologie tijdschrift dat ze uitgaven - hij en o.a. Jung - viel hij (letterlijk) flauw toen Jung hem openlijk tegensprak en zei dat er meerdere redenen waren die aan de basis van neuroses lagen in plaats van enkel Freud zijn versie, namelijk enkel het seksuele.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens dat ik gelezen had verzon hij anekdotes om bewijs te vinden voor zijn theorieën. En van Jung kun je ook een en ander zeggen: die geloofde in spiritisme (geesten oproepen). Het probleem van zowel Jung als Freud is dat ze zich bezighielden met de menselijke psyche, waar je niet zomaar reproduceerbare experimenten mee kunt uitvoeren.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is daar wegens het niet begrijpen door het publiek veel verwarring over ontstaan, tot en met het geloven in geesten, wat absoluut verkeerd is. Ook, zijn synchroniciteit wordt door velen verkeerd ingeschat en niet begrepen en met spook en geestkrachten verward. Verdiep u met open geest in "Archetypen," er zal u veel duidelijk worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Katholieken kunnen daar met hun talent voor frasologie heelder verhalen over uitvinden, ze noemen dat het 'nieuwe verbond' , het 'nieuw' testament maar in hun boekje blijft finaal de joodse bijbel nog altijd de basis. Citaat:
Beangstigend eigenlijk... Citaat:
Zie jij één objectief meetbaar en controleerbaar cijfer om te kunnen uitmaken dat islamieten achterlijker zijn dan katholieken ? Of minder achterlijk ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultuur, het is me wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerste probleem dat ik daar al direct zie bij opduiken, de staat/religies/iedereen met geld en macht - in het algemeen - heeft daar zeker al geen boodschap aan. Zij hebben meer belang bij een imbeciele en vooral dociele bevolking.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens onze Opper Belgicist,was het bezoek van de Paus aan het graf van
Boudewijn en zijn verklaring over de abortuswet, geen onderdeel van het officiële bezoek van de Paus. De Paus heeft Filip ,wegens deze uitspraak, nu een ferme tik op de vingers gegeven door op het einde van het hoogtepunt van het officiële bezoek, nml de gezamelijke H Mis, terug over Boudewijn en zijn weigering de abortuswet te tekenen, te beginnen spreken en zelfs te verklaren dat hij hiervoor Boudewijn zal Zalig laten verklaren. De Belgische Monarchie heeft zich dus zodanig in de eigen voet geschoten dat ze niet te vlug nog zal uitgenodigd worden op het Vaticaan door de huidige Paus. Al wat het prestige van de Belgische Monarchie , de Opper -Belgicisten,verzwakt is gunstig voor de Vlaamse onafhankelijkheid. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 september 2024 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet gehoord wat De Croo verkondigde maar zal het er vermoedelijk wel mee eens geweest zijn. Spijtig echter dat het uit zijn mond moet komen. Uit de hypocriete mond van meneer de feminist, die zijn vrouw bedriegt met hoeren die zelfs Sven Pichal wel zouden kunnen bekoren, klinkt elke kritiek op de kerk en de paus vals.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 29 september 2024 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De keuning weet heel goed wat hem te wachten staat als hij zich zou moeien in het politieke debat over abortus. En hij weet heel goed wie van de politici het minst zijn mond kan houden en daarbij graag straffe taal hanteert. Ik denk aan Bouchez.
Voor de rest irriteert het natuurlijk dat de tsjeven erin lukken om boven hun politieke gewicht te spelen in dit debat. Hoe zat het ook weer met de statistieken over de kerksheid in Vlaanderen en in Wallonië?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat toch hoopgevend is ? Want laat ons een kat een kat noemen : tot aan WO II keek de bevolking in België aan naar de kerk zoals de Iraanse bevolking aankijkt naar hun Ayatollah's. Ik wil op dat vlak geen cultuurpessimist zijn. Eerste probleem dat ik daar al direct zie bij opduiken, de staat/religies/iedereen met geld en macht - in het algemeen - heeft daar zeker al geen boodschap aan. Zij hebben meer belang bij een imbeciele en vooral dociele bevolking.[/quote] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Zo simpel is het niet.
Men blijkt religieuze/spirituele ervaringen te kunnen oproepen door bepaalde hersenzones te stimuleren. Blijkbaar is ons brein dus voorbestemd voor dat soort zaken. Citaat:
En daar vrees ik voor. En niemand die hier te lande eens onderzoek doet naar misbruik in de islamitische gemeenschap. Nochtans weten we van andere landen dat dit wel degelijk gebeurt.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben 1 gemeenschappelijke vijand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer de moslims eruit zijn wie de wettelijke opvolger van Mohammed was ? En wanneer de Joden eruit zijn of Israël nu mag bestaan of pas na de komst van de Messias ?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wijzen naar Rusland of christenen maakt die realiteit niet ongedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik weet niet wat je precies slikt, spuit of snuift, maar ik zou toch aanraden de dosis te verminderen.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg het u anoniem en u gelooft mij niet, ander zeggen het in hun naam en hen gelooft u wel. Toch als ik gelogen zou hebben, waarin zou dit dan moeten blijken? U spot met mijn zorgen en waarheden terwijl ik me er voor aan het kruis laat nagelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik blijf atheïst. Op politiek vlak kan ik bepaalde thesissen wel of niet aannemen, maar dat is iets anders dan geloven in een goddelijk wezen (of in meerdere).
![]() |