Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2005, 06:24   #21
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een student regentaat. Ik zou hier dus een mening moeten over hebben.

Ik heb die dus niet. Ik erger me, samen met mijn collega's afgestudeerden, dood aan vastgeroeste, vastbenoemde leerkrachten, die maar blijven zitten, omdat ze elders helemaal geen toekomst meer hebben. Het probleem is ergens dat, net zoals proffen al iemand moeten vermoorden, om hun proffentitel kwijt te raken, vastbenoemden al serieus hun best moeten doen, om ontslagen te worden. Terwijl niet-vastbenoemden vaak de rotklusjes moeten opknappen, vaak aangenomen worden in september tot juni, en het maar moeten zien te rooien in de vakantie.
Maar, ook ik droom van een beetje zekerheid in het leven, en de vaste benoeming is zo'n zekerheid, en ik weet niet, of ik zo blij zou zijn, als het statuut op zich zou verdwijnen. Niettemin, sommige mistoestanden zijn echt niet houdbaar. Maar dat zou moeten kunnen zonder aan het statuut te raken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 09:48   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
2 maand vakantie voor leerkrachten is een lachertje. In die periode moeten ze ook een hoop werk verzetten hoor.
Ja, dat is waar... Mijn leraar lichamelijke opvoeding had vroeger ook altijd minstens een maand nodig om terug 'in conditie' te komen (die maand was dan wel de eerste maand van het nieuwe schooljaar )
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 11:03   #23
ago
Burgemeester

Standaard

[font=Times New Roman][size=3]Eigenlijk moet je die vaste benoeming zien als een contract van onbepaalde duur.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]In een bedrijf zal een interim ook meestal op zijn telen moeten letten en de klusjes moeten doen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Waar wel zou aangesleuteld mogen worden is wat die vaste benoeming inhoud![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Die biedt nu inderdaad teveel voordelen voor plantrekers wat contraproductief is en nieuwe gemotiveerde leerkrachten af doet afhaken(probeer eens les te geven in 4 verschillende scholen)[/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 12:09   #24
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FredD
Voor de tweede maal in een jaar tijd komt er kritiek op de vaste benoemingen in het onderwijs. Voor de zomer door Spirit en nu door OEZO.

Voor mijn part mag de vaste benoeming in het onderwijs blijven bestaan en wens ik ze iedereen toe, maar zou er niet beter werk gemaakt worden van een degelijk status voor interimleerkrachten ( leerkrachten met een arbeidsovereenkomst voor 1 schooljaar).
Deze overeenkomst kan op het einde van het jaar opgezegd worden zonder enige reden en elke zomer worden er op die manier vele jonge beginnende leerkrachten ontmoedigd
Ze mogen ze afschaffen vind ik. Door die benoemingen denken de leerkrachten dat ze alles mogen. Ze kunnen hun alles permiteren.
En daarbij, waarom krijgen de leerkrachten een werkzekerheid? En niet vb de mensen van de afvalophaaldienst?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 12:22   #25
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Hallo allemaal, als vlaams leerkracht wens ik hier nog enkele andere zaken aan toe te voegen. Wij hebben alvast het voortouw genomen in de eindeloopbaan-problematiek. Een zekere Marleen Vanderpoorten besliste zonder enig overleg om de uitstapregeling te verhogen tot 58 jaar. Je kan dan vervroegd uittreden met 57% van je laatste loon. Studies wijzen uit dat er boven de 50 al zeer weinig mensen werken. Deze statistiek wordt dus ook grotendeels door de (vlaamse) leerkrachten gevoed. Wie vindt dat leerkrachten overdreven véél vakantie hebben, mag het komen proberen. Ik ken nog vakante plaatsen om voor 20 marrokanen te staan. Deze leerkrachten mogen ,wat mij betreft, op 50 stoppen en krijgen een standbeeld.
Een communautaire invalshoek is nooit weg: francofone leerkrachten mogen nog steeds op 55 jarige leeftijd uittreden met 75% van hun laatste loon. Het Kabinet van onze minister wist te zeggen dat men de "polemiek" niet opnieuw wenste te starten. Een onnozele N-VA'er had de snuggere opmerking dat deze uittreding betaald werd door de franstalige gemeenschap. Wat deze snuggere niet zegt is het feit dat deze gemeenschap vooral betaald wordt met federale dotaties, die opgebracht worden door.......Vlaanderen. De solidariteit stopt echt niet, als vlamingen zorgen we ervoor dat walen vroeger kunnen stoppen, een hoger loon hebben voor consumptie zodat Wallonië er bovenop komt, zodat er meer in overheidsdienst kunnen werken, bovendien kan de levenskwaliteit van mijn waalse collega's verbeterd woren vanaf 55, zodat het leven in Wallonië/Brussel kwaliteitsvoller kan zijn.
Langs deze weg nog een dank aan Marleen. Dat er misschien langer moet gewerkt worden, tot daartoe ,maar moeten wij, vlamingen ,steeds de eerste van het klasje te zijn. Toen je dit bedacht heb je dan overleg gepleegd met je collega aan franstalige kant ?
VLD, goe bezig ! Gelukkig zien we Marleen terug binnenkort als voorzitter van het vlaamse parlement.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 12:28   #26
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Wat verlangen ze nu dat zij hun voordelen afgeven,ze kunnen het zelf mss eens als leraar proberen,in de huidige omstandigheden,bij voorkeur in Brussel Of in Antwerpen,of Luik Of Charleroi. Wedden dat ze in hun broek doen
Dus leraren moeten omgekocht worden met allerlei privileges omdat de ouders hun eigen kinderen niet meer de baas kunnen?
Als d�*t de motivatie is kunnen we beter de leerplicht afschaffen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 13:03   #27
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Oud 19 februari 2005, 13:34   #28
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Michroscoop, ik ben het volkomen met je eens, weliswaar voor andere redenen. Ik meen dat een leerplicht tot 16 volstaat (normaal in Frankrijk). Zij , die stoppen op hun 16, kan je grofweg verdelen in 3 groepen. A:heeft verdere studies niet nodig, gaat v.b. in de zaak van vader of redt het zonder probleem op eigen krachten, kan goed lezen , schriven en rekenen. B: ziet het nut niet in van studeren, heeft géén zin, het leven wenkt, is schoolmoe C:kan je niets mee aanvangen, heeft maar één constante, ik zit hier voor alles behalve om iets te studeren. Mijn idee is, laat groep B het leven instappen. Zij merken of niet dat een diploma wel écht belangrijk is. Laat ze maar bij Mc Donalds werken, laat ze maar DJ spelen. Het daagt misschien dat je toch een diploma moet halen om vooruit te kunnen. Op dat ogenblik staan wij klaar om deze op te vangen en in een goed draaiend tweedekansonderwijs verder te helpen. Wij krijgen gemotiveerde studenten. Het grote probleem is dat groep B en groep C de boel dikwijls zo verzieken in een klasgebeuren dat wij leerlingen verliezen, die op het randje lopen. Leerlingen, die met de nodige aandacht en begeleiding in een rustige klassfeer hun diploma halen. Zij redden het niet omdat groep B en C het normale klasgebeuren ondermijnen. Misschien geraken er alzo minder leerlingen aan een diploma dan mocht B en C het reguliere onderwijs op 16-jarige leeftijd verlaten.
Nog even voor groentje, had jij er al eens bij stilgestaan dat wij bij het begin van onze carriére ook de rotklussen hebben gedaan ? Is het niet normaal dat jij in de fleur van je leven wat meer geeft. Heb je er al eens bij stilgestaan dat je bij elke les een beetje uitdooft ? Heb jij al eens van een burn-out gehoord ?Heb jij al eens een jaar les gegeven dat je leerlingen je géén enkele interessante vraag hebben gesteld ? En niet omdat je lessen niet goed zijn , hé. Heb jij je les maandag al eens begonnen dat een leerling tegen je zegt: " laat mij gerust , ik heb tot 3 uur DJ gespeeld !" qoute. Heb jij al eens aan 20 marokkanen (metaal) les gegeven (zie hierboven). Je illustreert perfect hoe moeilijk wij het hebben met de houding van onze jongere collega's: ikke,ikke,ikke. Ik heb een zij-instromer van 45 jaar dit jaar gevraagd hoe het haar beviel in onderwijs. een ding viel me op zei ze:" als ik een oudere collega iets vraag dan word ik onmiddellijk met raad en daad bijgestaan , als ik een jongere collega eens vraag om me te helpen dan word ik beleefd met wat gelul van het kastje naar de muur gestuurd, dat kunt ge ergens vinden op internet, ik heb nu géén tijd maar morgen..... Heb jij er al eens bij stilgestaan dat wij totaal het PC-gebeuren op onszelf hebben moeten eigen maken ? Heb jij er al eens bij stil gestaan dat wijzelf op een kompleet andere wijze zelf les hebben gehad en je je knop niet zomaar kan omdraaien. Tot slot wat doet men om opgebrande leerkrachten op te vangen ? Bij de rijkswacht en leger mag je achter een bureau gaan zitten. Ik wens je véél succes in je loopbaan maar ge gaat nog hard verschieten
Oud 20 februari 2005, 12:57   #29
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Dus leraren moeten omgekocht worden met allerlei privileges omdat de ouders hun eigen kinderen niet meer de baas kunnen?
Als d�*t de motivatie is kunnen we beter de leerplicht afschaffen.
Wat soort onderwijs gaan we krijgen als iedere leraar maar voor korte tijd les zal geven?
Zou u blijven in een school waar u de leerlingen niet de baas kan of waar u zelfs niet gesteund wordt door de directie?
de zekerheid van job kan de pil mss nog wat vergulden,schaf het statuut af en de voordelen van een vaste job zijn ook weg wie gaat zich nog engageren om les te gaan geven in moeilijke scholen,zeker als ze daar nog bedreigd worden,en niet gesteund worden?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 12:59   #30
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Weet ge wat: we schaffen gewoon alle vaste benoemingen af. Wie doet er mee?

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 13:21   #31
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik heb 2 kinderen die lesgeven. De ene sedert 2 jaar in concentratiescholen, de andere in het bijzonder middelbaar onderwijs sedert 7 jaar. Laatsgenoemde is nu vast benoemd. Dat wil zeggen : dat hij eigenlijk een proefperiode van 6 jaar heeft moeten
"doorstaan" - de kans van zonder reden zijn job te verliezen.

Ik vind dan ook dat als men het systeem van "vaste benoemingen" zou willen afschaffen, er ook meer werkzekerheid in de plaats moet komen. Na een proefschooljaar moet er dan minstens een contract van onbepaalde duur komen,
met redelijke voorwaarden ingeval van een noodzakelijke afvloeing ed..
Oud 20 februari 2005, 13:36   #32
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik heb 2 kinderen die lesgeven. De ene sedert 2 jaar in concentratiescholen, de andere in het bijzonder middelbaar onderwijs sedert 7 jaar. Laatsgenoemde is nu vast benoemd. Dat wil zeggen : dat hij eigenlijk een proefperiode van 6 jaar heeft moeten
"doorstaan" - de kans van zonder reden zijn job te verliezen.

Ik vind dan ook dat als men het systeem van "vaste benoemingen" zou willen afschaffen, er ook meer werkzekerheid in de plaats moet komen. Na een proefschooljaar moet er dan minstens een contract van onbepaalde duur komen,
met redelijke voorwaarden ingeval van een noodzakelijke afvloeing ed..
Waarom focust iedereen zich op leerkrachten, er zijn genoeg mensen die geen vaste benoeming verdienen.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:01   #33
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard De Minister VDB, kan een eerste stap zetten

Er bestaat nog een vervangingspool als interim. Deze start jammergenoeg pas in de eerste week van oktober. Dit betekent dat men voor juli en augustus een uitgestelde bezoldiging krijgt i.p.v. vakantiegeld. Hiervoor hebben ze een witte kaart.

Maar er is één probleem. De blauwe kaart na augustus.
De mensen in de pool moeten minimum nog 3 maal doppen : 2maal in september en 1 maal in oktober.

Mijnheer de Minister kan je hier niets aan doen ?
1. Als is het zo dat je het dopgeld betaald via het departement Onderwijs.
2. Waarom geen poolleerkrachten toelaten per schoolgroep waar de scholen uit kunnen putten ?

Naast dit, nog het oud zeer van de max. lesuren. 1 regel voor iedereen : 21 lesuren tot max. 23. Van iedere leerkracht wordt verwacht dat hij lesvoorbereidingen heeft, zowel AV,TV als PV. Deze drie categorien van leerkrachten hebben normaal evenveel werk. Het enigste verschil is dat PV leerkrachten nog meer handenarbeid doen in hun ateliers en dat AV/TV's schriftelijke arbeid verrichten.

Er bestaan ook teveel weddeschalen. Waarom niet 1 weddeschaal voor tijdelijke en vast personeel zoals in de privé ? Het aantal weddeschalen moet ook naar beneden kunnen : A1-A3, B1-B3 enz. zoals in andere openbare instellingen.

Meer reclame toelaten in vrije scholen alsook andere, als bijkomende inkomsten voor de werkingskosten v.d. VZW (inrichtende machten).
Vreemd dat Cola-automaten overal opduiken maar andere reclame kan niet binnen de schoolmuren of het moet met kleine lettertjes ?

Meer parkeergelegenheid voor het personeel binnen de school. Bij sommige scholen is het erg triestig gesteld met het parkeren. Het openbaar vervoer is niet flexibel genoeg. Van de leerkracht wordt dit wel verwacht, maar dan zijn de parkeerproblemen daar. Vooral de leerkrachten met meerdere opdrachten , meerdere scholen hebben hier grote problemen.

...
pca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:43   #34
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Weet ge wat: we schaffen gewoon alle vaste benoemingen af. Wie doet er mee?
Natuurlijk. Hoe kan je nu als leraar van een leerling verwachten dat hij zich inzet als je zelf geen enkele verantwoording verschuldigd bent?
Oud 20 februari 2005, 14:46   #35
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Wat soort onderwijs gaan we krijgen als iedere leraar maar voor korte tijd les zal geven?
Ja maar wat voor soort onderwijs gaan we krijgen als iedere vast benoemde daar alleen maar zit omwille van zijn vaste benoeming?
Dat is geen nieuw fenomeen hoor, ik herinner me nog heel goed de leraar wiskunde in het MO die elke les begon met te vertellen "nog zoveel dagen tot mijn pensioen...", en dat is meer dan 20 jaar geleden. Ik kan dan ook zeggen dat ik in dat MO NIETS geleerd heb.
Schoolplicht tot 14 is meer dan genoeg, idd.
Oud 20 februari 2005, 15:05   #36
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Ja maar wat voor soort onderwijs gaan we krijgen als iedere vast benoemde daar alleen maar zit omwille van zijn vaste benoeming?
Dat is geen nieuw fenomeen hoor, ik herinner me nog heel goed de leraar wiskunde in het MO die elke les begon met te vertellen "nog zoveel dagen tot mijn pensioen...", en dat is meer dan 20 jaar geleden. Ik kan dan ook zeggen dat ik in dat MO NIETS geleerd heb.
Schoolplicht tot 14 is meer dan genoeg, idd.
U gaat toch niet zeggen dat de laatste 50 jaar in Belgie geen degelijk onderwijs is geweest!
Denkt u dat een niet benoemde werkende ook niet zijn dagen zit af te tellen als hij voor zijn pensioen staat?
Schoolplicht is bijna gedwongen tot 18 vermits men anders geen waardevolle jobs meer vind.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 15:12   #37
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Denkt u echt, dat mensen meer gemotiveerd zullen zijn, als u ze geen vast contract meer aanbiedt? Op ontelbare plaatsen begin je inderdaad als contractueel, maar heel veel mensen krijgen uiteindelijk een contract van algemene duur. Ik snap nog niet, waarom leraars daar opeens niet meer van zouden kunnen genieten. Niet het statuut, maar de mentaliteit van die mensen moet veranderen. De vaste benoeming betekent niet dat je vastgeroest zit, hoor. Bovendien, wat de verlaging van de leerplicht kan doen aan de problemen zie ik nog minder in. Er moeten meer flexibele leervormen komen, akkoord, maar leerplichtleeftijd verlagen zie ik toch niet goed zitten. Er zijn nu eenmaal bijna geen jobs waar ze niet verwachten dat je op zijn minst een diploma SO hebt...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 09:54   #38
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje

Ik erger me, samen met mijn collega's afgestudeerden, dood aan vastgeroeste, vastbenoemde leerkrachten, die maar blijven zitten, omdat ze elders helemaal geen toekomst meer hebben. Het probleem is ergens dat, net zoals proffen al iemand moeten vermoorden, om hun proffentitel kwijt te raken, vastbenoemden al serieus hun best moeten doen, om ontslagen te worden. Terwijl niet-vastbenoemden vaak de rotklusjes moeten opknappen, vaak aangenomen worden in september tot juni, en het maar moeten zien te rooien in de vakantie.
Maar, ook ik droom van een beetje zekerheid in het leven, en de vaste benoeming is zo'n zekerheid, en ik weet niet, of ik zo blij zou zijn, als het statuut op zich zou verdwijnen. Niettemin, sommige mistoestanden zijn echt niet houdbaar. Maar dat zou moeten kunnen zonder aan het statuut te raken.
Ook vastbenoemden kunnen ontslagen worden. Twee slechte evaluaties door de inspectie en ook zij staan op straat...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 10:02   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik denk dat als de vaste benoemingen zouden wegvallen, er vele leerkrachten zouden wegvallen..
het is geen gemakkelijke job, de jeugd is lastig en vervelend. Dan zwijg ik nog over bedreigingen en geweld tegen leerkrachten...
Dan is die vaste benoeming soms iets waar de leerkracht zich aan vastklampt. neem dat weg en vele leerkrachten zullen nadat ze eens een blinkend mes in hun richting hebben zien zwaaien de pijp aan maarten geven en zitten we binnenkort zonder leerkrachten.

Laat dus DAT argument om leraar te worden dus maar bestaan zou ik zeggen.

als ik bedenk dat ik met een vaste benoeming levenslang blinkende messen kan bekijken zou ik toch eerder flik worden daar leeraar, ...

Die vaste benoeming is er nu inderdaad wel om mensen te motiveren toch maar leeraar te worden,.

hmm 't is misschien nog zo iets om te doen zo als ik ver fin de cariere ben, maar alleen maar voor grof geld en voor mensen die echts iets willen leren natuurlijk ik heb geen goesting om mijn tijd in lastige pubers te steken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 10:13   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FredD
Zelf heb ik een jaar les gegeven in een Westvlaamse gemeente. Wat lastige en vervelende jeugd betreft had ik zeker geen klagen. ( Situatie ligt natuurlijk anders in grootsteden, dat geef ik toe).

Wat mij vooral stoort is dat vastbenoemden op alle gebied een vrijgeleide krijgen terwijl een beginnende leerkracht iedere dag goed op zijn tellen moet letten in omgang met leerlingen, ouders, directie,... wil hij volgend schooljaar zijn lessenrooster behouden.

Onderwijs is 1 van de belangrijkste aspecten van onze samenleving. Als dit moet verwezenlijkt worden door iemand die enkel zijn vast inkomen belangrijk acht,... is het triestig gesteld.

Daarom dat er ook aan die vaste benoemingen een einde mag komen. Pas op ik pleit hier niet voor het feit dat ze u elke zomer naar een andere school kunnen sturen.

Nee, Je wordt aangenomen met een contract van onbepaalde duur voor die school. En dan zouden er elk jaar of om de x aantal jaar evaluaties moeten zijn, niet alleen door de eigen directeur, maar door een inspecteur die de leeraar controleert, de school , infrastructuur, directie, administratie...

Afgeleverde kwaliteit (leerlingen met bagage) is immers belangrijk.

Als ik de school zie waar een paar kennisen hun kinderen zitten, ... jezus jongens toch nen halven bouwval, en leeraarswissels zelfs directiewissels om de paar maand, ... gezonde omgeving voor kinderen moet ik zeggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be