Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2005, 16:21   #21
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Niet dat ik ertegen ben, maar ik kan wel verstaan waarom bepaalde landen niet zouden meedoen. Er zijn meer volkeren die de dood hebben gevonden tijdens WOII. Die worden nooooooooooooooooit herdacht.

En ik dacht dat iedereen gelijk voor de wet was.

SILLY ME
Ashrawi, silly zou ik nooit tegen u durven zeggen, maar u overdrijft met het aantal o-s in nooit.

Dat er over andere doden nooit wordt gesproken is gewoon onwaar.

Zelfs tijdens de VN-zitting waar we het hier over hebben zei Koffi Annan onder meer het volgende:
Citaat:
“It is, above all, a day to remember not only the victims of past horrors, whom the world abandoned, but also the potential victims of present and future ones,” Secretary-General Kofi Annan told the 191-member General Assembly during its first-ever special commemorative session, noting that the United Nations itself was born out of the ashes of the Holocaust.

“Such an evil must never be allowed to happen again. We must be on the watch for any revival of anti-Semitism and ready to act against the new forms of it that are appearing today,” he added, paying homage, too, to other groups slaughtered by Nazi Germany, including the Roma people, Slavs, Soviet prisoners of war, the handicapped, Jehovah’s Witnesses and homosexuals.

“But the tragedy of the Jewish people was unique,” he stressed. “An entire civilization, which had contributed far beyond its numbers to the cultural and intellectual riches of Europe and the world, was uprooted, destroyed, laid waste.”

Turning to more recent cases of genocide in Cambodia, Rwanda and the former Yugoslavia, Mr. Annan declared: “On occasions such as this, rhetoric comes easily. We rightly say ‘never again.’ But action is much harder. Since the Holocaust the world has, to its shame, failed more than once to prevent or halt genocide.”

He noted that even today “terrible things” are happening in Darfur, Sudan, where tens of thousands of people have died and nearly 2 million have been uprooted in fighting between the Government, pro-government militias and rebels. Tomorrow, he expected to receive an international report determining whether this constitutes genocide.

(bron: UN News Center )

Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:05   #22
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat hier niet over een stemming in de algemene vergadering van de VN.
Uiteraard gaat het over een stemming uit de algemene vergadering, waar ALLE aangesloten landen kunnen stemmen.

En daarnaast hebde de vergadering van de ik geloof niet meer dan 12landen, waaronder de permanente leden en de rest die via een roulatiesysteem er af en toe mogen bijhoren en stemmen.

Maar de algemene vergadering, bevat ALLE landen.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:27   #23
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Uiteraard gaat het over een stemming uit de algemene vergadering, waar ALLE aangesloten landen kunnen stemmen.

En daarnaast hebde de vergadering van de ik geloof niet meer dan 12landen, waaronder de permanente leden en de rest die via een roulatiesysteem er af en toe mogen bijhoren en stemmen.

Maar de algemene vergadering, bevat ALLE landen.
Als je het toch
zo goed weet ga het dan opzoeken op de site van de VN www.un.org (je hebt er zelfs een arabische versie), want als wat jij zegt juist zou zijn dan moet je het ook kunnen vinden? Kom dan maar binnen een jaar of vijf terug of stop nu met je zever te vertellen.
Oud 31 januari 2005, 18:31   #24
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Niet dat ik ertegen ben, maar ik kan wel verstaan waarom bepaalde landen niet zouden meedoen. Er zijn meer volkeren die de dood hebben gevonden tijdens WOII. Die worden nooooooooooooooooit herdacht.

En ik dacht dat iedereen gelijk voor de wet was.

SILLY ME
Ha, kun je mij dan eens het lijst maken van de moslimvolkeren (want heet ging wel degelijk om 40 moslimlanden) voor wie de uitmoording gepland was in WO II? Dan zouden we misschien kunnen verstaan wat jij meent te verstaan
Oud 31 januari 2005, 18:37   #25
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

ik snap niet wat uw probleem is.

Je opent zelf met "blablablabla op de 191 landen".

Hoeveel landen zijn er aangesloten bij de VN, jaaaaa inderdaad 191! bingo.
Er is gestemd in de Algemene vergadering, waar ALLE landen mee mogen stemmen.

En dan heb je de groep van +/-12 landen, waaronder de permanente en de landen die er 4jaar bij mogen horen en daarna worden ze vervangen.
De fameuze groep die mag oordelen of een land ten oorlog mag trekken of niet.

In deze speciale groep moeten alle landen verplicht aanwezig zijn met een stemming.

In de AV moet je niet eens aanwezig zijn.
Dus ik denk dat de Arabische landen gewoon weg zijn gebleven (wat natuurlijk politiek gezien hun plicht was).

Wat ik wilde aankaarten is dat Israel al te goed weet wie er tegen heeft gestemd of zich onthielden.
En wat ik me dan afvraag waarom zij het niet openbaar maken aangezien ze daar politieke munt uit kunnen slaan en wat meer 'sympathie' kunnen krijgen.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 20:13   #26
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
ik snap niet wat uw probleem is.

Je opent zelf met "blablablabla op de 191 landen".

Hoeveel landen zijn er aangesloten bij de VN, jaaaaa inderdaad 191! bingo.
Er is gestemd in de Algemene vergadering, waar ALLE landen mee mogen stemmen.

En dan heb je de groep van +/-12 landen, waaronder de permanente en de landen die er 4jaar bij mogen horen en daarna worden ze vervangen.
De fameuze groep die mag oordelen of een land ten oorlog mag trekken of niet.

In deze speciale groep moeten alle landen verplicht aanwezig zijn met een stemming.

In de AV moet je niet eens aanwezig zijn.
Dus ik denk dat de Arabische landen gewoon weg zijn gebleven (wat natuurlijk politiek gezien hun plicht was).

Wat ik wilde aankaarten is dat Israel al te goed weet wie er tegen heeft gestemd of zich onthielden.
En wat ik me dan afvraag waarom zij het niet openbaar maken aangezien ze daar politieke munt uit kunnen slaan en wat meer 'sympathie' kunnen krijgen.
Mijn beste Mustapha.

Met de "speciale groep" bedoel je de veiligheidsraad. Die bestaat uit 15 leden (waarvan 5 permanente leden: Rusland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, China en de VS).

De AV bestaat uit alle leden van de VN (+/- 190 landen).

Waar het hier over gaat is dat de landen aan Koffi Annan moesten meedelen of ze akkoord gaan met de speciale vergadering over de bevrijding van de kampen. Deze antwoorden zijn, volgens de woordvoerder van Annan, geheim.

Meer is er niet aan de hand. Geen complot, niets.

Als je vindt dat de +/- landen die ertegen waren gelijk hadden, be my guest. Maar ook hier een complot in zien?

Laatst gewijzigd door Firestone : 31 januari 2005 om 20:14.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 21:01   #27
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Mijn beste Mustapha.

Met de "speciale groep" bedoel je de veiligheidsraad. Die bestaat uit 15 leden (waarvan 5 permanente leden: Rusland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, China en de VS).

De AV bestaat uit alle leden van de VN (+/- 190 landen).

Waar het hier over gaat is dat de landen aan Koffi Annan moesten meedelen of ze akkoord gaan met de speciale vergadering over de bevrijding van de kampen. Deze antwoorden zijn, volgens de woordvoerder van Annan, geheim.

Meer is er niet aan de hand. Geen complot, niets.

Als je vindt dat de +/- landen die ertegen waren gelijk hadden, be my guest. Maar ook hier een complot in zien?
Proficiat, want ik geef alleen maar les aan gemotiveerde leerlingen, die echt willen leren

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be