![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Vind u dat Onze Kardinaal een goede paus zou kunnen zijn. | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
30 | 62,50% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 37,50% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Ja,het is niet omdat er ergens foto's opgehangen worden,en er mensen in naam van het kruis en de Paus,ergens hun mening verkondigen,en daar nog achter staan,ook.Dit is een klein procent,dat volgens onze democratie,het recht van spreken heeft,volgens eigen overtuiging,waar je al dan niet kan gaan achterstaan.
Dat is juist de sterkte van Pluralisme.Zijn wie je bent,je mening mogen verkondigen zonder deze aan anderen op te dringen,en terzelfdertijd deze van anderen respecteren.Akkoord???En dit is GEEN RETORISCHE vraag. Wanneer iedereen zo zou denken,zou ook de Integratie van andere culturen,ongeacht wie ze zijn,aanzien worden als een VER RIJKING van iedereen in de wereld.Hoop dat deze droom van mij ooit werkelijkheid wordt,al zal het wel niet meer voor mijn generatie zijn.Ik zou om te eindigen deze Chineese dichter(onbekend)willen aanhalen: "In het begin zijn er geen wegen...Er zullen slechts wegen komen,als we allemaal in DEZELFDE RICHTING lopen." Zelfs met verschillende filosofische strekkingen,moet dat mogelijk zijn,als we ERIN GELOVEN. an |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
2) Het doet er voor u wel toe wie er de nieuwe Paus wordt, want u wil een Kerk die aansluitink vindt bij uw leefwereld.
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Ik verwerp het judeo-christelijk godsbeeld, dus het zal moeilijk zijn voor de Kerk om aansluiting te vinden bij mijn denkwereld.
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Het is natuurlijk ook belangrijk welk MENSBEELD U hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind het toch wel gortig dat al die linkse broeders zo zitten af te geven op uiteindelijk nog altijd de cultuur waaruit ze zelf zijn voortgekomen en die hen menslievendheid enz. aangeleerd heeft, m.a.w. tot humane mensen gemaakt heeft (want dat zijn christelijke waarden) en daartegenover altijd aantrekken voor een vreemde cultuur die hen altijd bedreigd en aangevallen heeft, en dat nu nog doet.
Is dat een soort zelfvernietigingsdrang of zoiets ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als die vreemde cultuur ons aantrekt,is het omdat alle culturen ons iets te leren hebben,en ons wereldburgers maakt.Of die nu ons bedreigd heeft of aangevallen in vroegere tijden,wat heeft dat met ONS te maken,wij leven in de 21ste eeuw,en van zelfvernietigingsdrang is hier geen sprake.Of leven U en wij misschien in verschillende werelden???Dat kan,en daar heb ik alle respect. voor,maar versta toch niet goed,wat dit met linkse BROEDERS te maken heeft.Links en Broeders in deze context,versta ik écht niet,sorryan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() (Hoewel ik ook een linkse broeder en totaal niet akkoord ga met uw neigink tot - negatieve - actie-reactie, gow zo komt u hier toch over.)
![]() |
![]() |
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Naar welke school ben je gegaan? Waar zijn uw ouders wel geboren en opgegroeid? Naar welke school zijn uw ouders gegaan?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dr. Bos. Herz. : 12 april 2005 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wist niet dat de Chiro een katholieke beweging was...dat is iets nieuws.Met hun vooruitstrevende idëen zijn ze vér vooruit op hun tijd.ik spreek nu,van reeds 20jaar terug. De Christelijke school geeft in de meeste gevallen geen WAARDEN meer door,enkele uitzonderingen niet te na gesproken...zoals altijd bevestigen hier de uitzonderingen de regel. En zelfs<met Christelijke waarden raak je niet ver vooruit,als men daar thuis ook niet achter staat.Maar we blijven optimist.Immers,de Kerk...dat ben jezelf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() Misschien niet zo veel als U,maar wat ik we'l weet,is dat ze maatschappelijk zéér geengageerd waren.Maar misschien kan jij mij ook nog iets leren???
|
![]() |
![]() |