![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CHW, je meent het?
![]()
![]() |
#22 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die paar tienduizend franstaligen in de rand (zelfs het FDF heeft het maar over 100.000), van wie wsch nog niet eens de meerderheid tegen Vlaanderen zijn, daardoor gaan we toch de Vlaamse staatsvorming niet laten bepalen? Citaat:
En de prijs hiervoor is, zoals gezegd: meer regionale bevoegdheden. Zijt gij tegen? Egidius |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 22 april 2005 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk inderdaad ook dat de tijd dat als er 1 franstalige in een straat komt wonen
1 jaar later heel die straat verfranst is voorbij is & Vlaanderen dus gerust een franstalige minderheid binnen haar grenzen kan verdragen.. Noem België Vlaanderen en de zaak is opgelost.. We laten de franstaligen in ieder geval de allerhoogste culturele autonomie...
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
U pleit voor een ethnische zuivering? Waarom? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van mij mogen er zoveel UF-ers in het Vlaams Parlement zitten als er franstalige Vlamingen moeten vertegenwoordigd worden. Citaat:
Citaat:
Wil jij de kans om Brussel meer bij Vlaanderen te betrekken laten varen omdat enkele tienduizenden Vlaams-Brabantse kiezers voor franstalige Brusselse lijsten zouden kunnen stemmen? Noteer en passant dat ook het probleem van de Brusselse Vlamingen ruim zou opgelost zijn, ze zouden weer tenvolle opgenomen worden in een Vlaamse kieskring. Citaat:
Egidius |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Franstaligen uit de oude doos zoals Everytime staan te pas en ten onpas te krijsen dat de Vlamingen enggeestige, hopeloos gepasseerde taalnationalisten en meer van dat fraais zijn. Zij zelf zijn daarentegen de cosmopolitische wereldburgers, dragers van de moderniteit etc. Hun zelfbeeld heeft geen limieten. Tot ze natuurlijk zelf even geconfronteerd worden met de grenzen van hun taal en cultuur. Dan staan ze plots op hun achterste poten. Kijk maar: als je ze voorstelt dat de Vlaamse burgers van franstalige afkomst in de toekomst van een (royaal) cultureel statuut zouden genieten, dan willen die franstaligen oproepen om te verhuizen uit Vlaanderen. Ze vinden dat een stad die grotendeels taal A spreekt, geen deel kan uitmaken van een land met grotendeels taal B. Voila. Is het u nu een beetje duidelijker? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
De Vlamingen willen de splitsing niet om te verhinderen dat er FDF-ers in het Vlaamse parlement zetelen, en u weet dat. U liegt bewust. Onnodig me te vragen waarom ze dan wel nodig is : ook dat wéét u. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |