Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2005, 22:21   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bleyaert
Deze discussie moet gevoerd worden binnen het PFK van de UGent, en desnoods binnen de hogere bevoegde instanties, maar toch niet op een politics.be-forum.

Iedereen heeft het recht mensen te informeren. Ik heb graag ook nog wat correcte informatie (zowel als informatieverspreider als informatieontvanger).

Toch even een aantal korte reacties:
1) Dat het ALS wél tot een protestactie en een blokkade is bevestigd op de PFK-vergadering van 22 februari 2005. De verslagen kunnen steeds teruggevonden worden op de site van het PFK, daar vindt U de (zelfs door het ALS goedgekeurde) correcte informatie.

2) Het gaat hem helaas niet om de bovenstaande opgenoemde personen, maar om een aantal vooraanstaande politici uit die partij, die werden uitgenodigd tot een democratisch debat. Zover wij weten zijn mensen als Annemans, De Winter en Vanhecke nog nooit persoonlijk veroordeeld...

3) De leukste reactie heb ik hier laten staan. Dit is dus de erkenning dat het ALS de volgende keer opnieuw een blokkade opwerpt...

4) Democratische legitimiteit... Afhankelijk van de vraagstelling zul je uiteraard andere resultaten krijgen. Maar goed, opnieuw: dit moet niet op dit forum worden uitgevochten...

5) Opkomen voor het eigen "behoud" mag wel, maar wij hebben evenzeer het recht om onze mening te verkondigen. Overigens gaat de zaak niet omtrent het bestaan van het ALS, maar wel omtrent de erkenning van het ALS aan de Universiteit van Gent. Een zeer belangrijke nuance, zo lijkt me.

6) Dat sommige proffen reageren tegen de beslissing om het ALS uit te zetten, is hun goed recht. Als prof. Brems of prof. Voorhoof van oordeel zijn dat zij zich aan de kant van het ALS moeten scharen, hebben zij dat recht.

7) Tegenspraak mag zeker wel, maar zoals ik vooraf een reeds aanhaalde: ik wens niet hier nogmaals de ganse discussie te voeren. Dit moet gebeuren binnen de bevoegde organen van de UGent.

Ik dank U voor Uw reactie.
Los van veel blabla produceert u maar weinig en weerlegt u nergens mijn schrijvzen. Waar ik dan ook acte van neem.
Maar om toch nog maar eventjes te benadrukken: in Uw openingspost beroept u zich de UVRM en het EVRM om de ALS uit te sluiten. Wanneer ik er opwijs dat zowel de Ligan voor de rechten van de mens als een UGent prof net de uitsluiting van de ALS verwerpen, dan is uw stilte oorverdovend. Het valt trouwens op dat U in Uw antwoord de specialiteit van prof. Brems niet vermeldt.

Laatst gewijzigd door driewerf : 14 mei 2005 om 22:21.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 09:20   #22
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

En op mijn post antwoord je wijselijk niet
Je weet namelijk dat ik gelijk heb.
Oud 17 mei 2005, 08:59   #23
Bart Bleyaert
Vreemdeling

Standaard

Het staat ook niet-studenten vrij te reageren. Immers: de UGent krijgt een deel van het belastingsgeld en het PFK krijgt een deel van het geld van de UGent en de erkende verenigingen krijgen een deel van het geld van het PFK, en...
Bart Bleyaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 10:03   #24
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
NSV-betoging te Leuven in 2002 (of was dat 2003?)
NSV-betoging te Gent van december 2004
Debat met o.a. Gerolf Annemans te Gent

Op bovenstaande drie activiteiten werd ik fysiek aangevallen door ALS'ers.
leugens:
in Leuven zijn het groepen anarchisten geweest die de rellen hebben uitgelokt. ALS heeft dit nooit als tacktiek gebruikt.
In Gent nog flaganter: NSV'ers, onder leiding van of Hans Verreyt of Tanguy Veys die een charge op de reeds ontbonden betoging uivoeren. endan nog de schuld in de schoenen van ALS schuiven? "Blaming the victim" heet dat.
Oud 17 mei 2005, 10:05   #25
driewerf

Standaard

Citaat:
Het staat ook niet-studenten vrij te reageren. Immers: de UGent krijgt een deel van het belastingsgeld en het PFK krijgt een deel van het geld van de UGent en de erkende verenigingen krijgen een deel van het geld van het PFK, en...
van consistentie gesrpoken: telkens er een weerwoord kwam staan blaten dat het debat niet hier moat worden gevoerd, en nu zaelf staan roepen daat ook niet studenten mogen reageren.

(overigens heb ik de UGent zelf al een paar jaartjes verlaten hoor)
Oud 17 mei 2005, 10:26   #26
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
leugens:
in Leuven zijn het groepen anarchisten geweest die de rellen hebben uitgelokt. ALS heeft dit nooit als tacktiek gebruikt.
In Gent nog flaganter: NSV'ers, onder leiding van of Hans Verreyt of Tanguy Veys die een charge op de reeds ontbonden betoging uivoeren. endan nog de schuld in de schoenen van ALS schuiven? "Blaming the victim" heet dat.
Leuven: ikzelf werd, toen ik naar de wagen ging met een vriendin, aangevallen door jullie. Enkel en alleen omdat ik een pet met Vlaanderen Onafhankelijk op had.

Gent: Kom kom niet lullen. Ik heb alles gezien toen. 10 man ingesloten door jullie en jullie bekogelden hen met flessen, ijzeren baren, eieren, bommetjes,...
O.a. zeer duidelijk herkend: Wouter Ghysen
Oud 17 mei 2005, 10:27   #27
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
van consistentie gesrpoken: telkens er een weerwoord kwam staan blaten dat het debat niet hier moat worden gevoerd, en nu zaelf staan roepen daat ook niet studenten mogen reageren.

(overigens heb ik de UGent zelf al een paar jaartjes verlaten hoor)
Om dan te gaan werken als vuilophaler bij de stad Vilvoorde? Tuurlijk...
Oud 17 mei 2005, 10:32   #28
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuven: ikzelf werd, toen ik naar de wagen ging met een vriendin, aangevallen door jullie. Enkel en alleen omdat ik een pet met Vlaanderen Onafhankelijk op had.

Gent: Kom kom niet lullen. Ik heb alles gezien toen. 10 man ingesloten door jullie en jullie bekogelden hen met flessen, ijzeren baren, eieren, bommetjes,...
O.a. zeer duidelijk herkend: Wouter Ghysen
Waarom haalt zoiets nooit het nieuws?
Is toch ook geweld?

Extremisme, of het nu rechts is of links, het schaadt de maatschappij.
Oud 17 mei 2005, 10:34   #29
driewerf

Standaard

Citaat:
Om dan te gaan werken als vuilophaler bij de stad Vilvoorde? Tuurlijk...
waarmee je duidelijk maakt niet te weten tegen wie ge 't hebt.
Oud 17 mei 2005, 10:48   #30
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
waarmee je duidelijk maakt niet te weten tegen wie ge 't hebt.
Ik dacht dat jij dat hier nog niet zo lang geleden zelf had gezegd.
Indien niet, mijn excuses.
Oud 17 mei 2005, 13:06   #31
Bart Bleyaert
Vreemdeling

Standaard

Off topic!

Het NSV is geen erkende studentenvereniging.
Bart Bleyaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 14:17   #32
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=2] Beste lezer,

Bent U ook van oordeel dat de Actief Linkse Studenten hun boekje te buiten gaan als ze een blokkade opwerpen voor de gebouwen van de Universiteit van Gent, en dit enkel en alleen om de mensen van het Vlaams Blok/Belang geen spreekrecht te geven in de unief?

(Onder andere) de Christen Democratische Studenten van Gent vinden het niet te tolereren dat een individuele erkende lidvereniging stelselmatig andermans activiteiten verhindert. Aangezien de Actief Linkse Studenten ook aankondigen dit de volgende keer te zullen doen, en aangezien zij daar met geen redelijke argumenten van af te brengen zijn, rest ons nog één mogelijke oplossing: het uitzetten van het ALS als erkende vereniging aan de UGent.

Een motie daartoe werd in het Politiek en Filosofisch Konvent verworpen, maar werd later opnieuw ingediend door een studentenvertegenwoordiger in de Sociale Raad. Het bestuurscollege beslist nu over de zaak.

De Actief Linkse Studenten zitten ondertussen niet stil: zij verspreiden de flagrante leugens al is het ons (voorstanders van hun uitzetting) enkel te doen om het binnenloodsen van het VB in de UGent. DIT WEERSPIEGELT DE REALITEIT NIET! Wij kunnen deze schending van zowel het UVRM, het EVRM, de Belgische Grondwet als de algemene rechtsbeginselen en de grondbeginselen van ons democratisch denken niet tolereren.

Bent U dus ook van oordeel dat dit niet kan? Surf dan snel eens naar http://www.cdsnet.be/Gent en ga naar het "Dossier ALS". Daar vindt U alles van geschiedenis tot huidige acties.

Beste mensen,

Omdat politiek (meer dan eens) moet!

[/size]
[size=2]----------------------------------------------------------------

Deze tekst is eigenlijk een reactie op een discussie die hier elders al aan de gang is... Het is eigenlijk niet de bedoeling om hier een "welles"/"nietes"-spelletje uit te lokken, alle informatie kan gevonden worden voornoemde website.
[/size]

Trotskistisch links heeft het altijd zéér moeilijk gehad met het feit dat ook rechtse meningen aan bod mochten komen op de verschillende Vlaamse unifs. Vandaar dat rechtse meetings steeds ontaarden in versterkte burchten aangezien groepen zoals de LSP, de SJW en de anars desnoods geweld gebruikten om rechts te weren van de unifs. Nu krijgen zij en "koekje van eigen déég" en meteen worden alle registers opgetrokken tegen de "burgerlijke leiding" van de R.U.G. Zelfs de extreem-linkse kameraden van de "LIga voor de Mensenrechten" komen op de proppen om te protesteren tegen deze "antidemocratische maatregel" terwijl vorig jaar diezelfde LIGA nog probeerde om de grootst nationalistische partij van Vlaanderen te verbieden. Van hypocrisie gesproken trouwens. De krokodillentranen die LSP nu weent, demonstreren slechts hun huichelachtig gedrag.

Laatst gewijzigd door Haider : 17 mei 2005 om 14:20.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 14:23   #33
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leugens:
"Blaming the victim"??? ...ik kan mij de stenenwerpende LSP'ers nog steeds voorstellen toen ze op het Sint-Pietersplein probeerde met geweld de Overpoort in te trekken en de Cube-Libre waar véle NSV'ers zaten aan te vallen.
Haider is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 16:43   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Trotskistisch links heeft het altijd zéér moeilijk gehad met het feit dat ook rechtse meningen aan bod mochten komen op de verschillende Vlaamse unifs. Vandaar dat rechtse meetings steeds ontaarden in versterkte burchten aangezien groepen zoals de LSP, de SJW en de anars desnoods geweld gebruikten om rechts te weren van de unifs. Nu krijgen zij en "koekje van eigen déég" en meteen worden alle registers opgetrokken tegen de "burgerlijke leiding" van de R.U.G. Zelfs de extreem-linkse kameraden van de "LIga voor de Mensenrechten" komen op de proppen om te protesteren tegen deze "antidemocratische maatregel" terwijl vorig jaar diezelfde LIGA nog probeerde om de grootst nationalistische partij van Vlaanderen te verbieden. Van hypocrisie gesproken trouwens. De krokodillentranen die LSP nu weent, demonstreren slechts hun huichelachtig gedrag.
hebben linksen evenzeer recht op vrije menignsuiting als rechtsen? Ja of neen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 18:20   #35
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
hebben linksen evenzeer recht op vrije menignsuiting als rechtsen? Ja of neen?
Absoluut.

Je strelt het juist : evenzeer

Dus mogen de rechtsen ook hun mening uiten zonder dat anderen dat verhinderen, en daarover gaat het debat.
Oud 17 mei 2005, 20:25   #36
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Mooi staaltje van propagandaleugens. U speelt onder 1 hoedje met het KVHV, wij trekken onze conclusies. Liever een eenzame wolf dan een blatend schaap. Hopelijk bent u goed in het nabootsen van dierengeluiden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Ps. Owja, ik ben niet verbonden aan het ALS, noch aan een andere vereniging.
Niet verbonden aan de ALS? Je bent in elk geval wel een linkse extremist net zoals die schapen van de ALS. En deze extremisten verhinderen elke vorm van hedendaagfs debat aan de UG. Ze wanen zich nog in de jaren '70 en '80, de hoogdagen van het linkse extremisme aan de universiteiten. Dat ALS-groupuscule kan maar beter zo snel mogelijk elke erkenning, toegang en subsidiëring aan de UG (en de andere universiteiten) verliezen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 20:28   #37
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Gent nog flaganter: NSV'ers, onder leiding van of Hans Verreyt of Tanguy Veys die een charge op de reeds ontbonden betoging uivoeren.
En wanneer moge dit dat wel geweest zijn beste linkse rat? Vertel het nen keer aan nonkel Guderian als oud-NSV'er van Gent. Toch nooit in december jongstleden?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be