![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1.
A. B. Door de gemeenteraad gekozen burgemeester C. 2. A. B. Door het parlement gekozen minister-president / premier C. 3. A. Raadgevend correctief referendum B. C. 4. A. B. Geen referendum bij grondwetswijzigingen 5. A. Raadgevend volksinitiatief B. C. 6. A. B. C. Stelsel met evenredige vertegenwoordiging D. 7. A. B. Senaat behouden 8)
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Valt inderdaad op, zoals Superstaaf al eerder opmerkte, dat de zogezegde progressieven hier in dit onderdeel allemaal verschrikkelijk conservatief en ingaand tegen verdere democratisering stemmen. Blijkbaar zijn ze allemaal bevreesd voor de stem van het volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Hmmmm ik denk dat ik als progressief iemand toch vrij progressief gestemd heb of ben ik mis?
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het valt ook op dat bijna iedereen kiest voor een kiesstelsel met evenredige vertegenwoordiging. Het huidige kiesstelsel is blijkbaar niet populair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier en daar zitten er slimme nadenkende elementen in maar die zijn numeriek te zwak. Hadden ze vroeger niet zo een leutig kiessysteem in Belgie om dat op te lossen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef je een hint : kapitaalkrachtig Nog een hint : ook leuk links Kortom : rood en blauw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 13 juni 2005 om 00:58. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik snap zijne Heerlijkheid wel hoor. Je krijgt het uilenzuur dat Humo en De Morgen niet het complete media landschap hebben. Sorry, best dictator-in-embryo-fase... het is nu eenmaal zo. |
|
![]() |
![]() |