Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u er tegenover?
Goed, schept werkgelegenheid 10 22,73%
Slecht, er zullen doden vallen met die wapens 21 47,73%
Goed, de bestelling wordt sowieso ergens geplaatst 13 29,55%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2002, 20:33   #21
Stefanie
Minister-President

Standaard

En Magda keurt dit dan nog goed! Blijkbaar is zij toch niet zo'n pacifist.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 20:37   #22
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al weken geleden een posting gedaan waar in ik met de knipoog ()zei:

De Groene hun regeringsdeelname loopt op de laatste benen, ze zullen nog redden wat er te redden valt en hier en daar een steekpenning oprapen.

Nu zou ik het nog gaan menen ook. Op het nieuws werd er gezegd dat ze het niet zien als een burgeroorlog? Hoe kan je heen en weer geschut tussen rebellen en een staatsleger anders noemen? Of is dit een nieuwe invulling van het woord 'volksfeest'? Schandalig
Oud 23 augustus 2002, 20:57   #23
Stefanie
Minister-President

Standaard

Wie gaat er nu nog op Agalev stemmen? Bush zijn standpunt over milieu is genoeg bekend en daarnet was er op Nederland 2 nog een reportage over een gelijkaardig milieubeleid in Nederland als dat van Bush.
Oud 24 augustus 2002, 11:33   #24
MP3-man
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar MP3-man
Standaard

Idd stefanie hebben ze dan niets geleert na 11 september. Maar ja vergeet niet DIT IS BELGIE. Hier kan gewoon alles. Ach ja je leert er mee leven hoor maar dat dikke Michel eens niet wat verder denkt zijn politiekers dan echt dom (de meeste toch)
MP3-man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2002, 21:40   #25
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Agalev is hier idd bekaaid uitgekomen, het heeft geen zin dat te ontkennen. Agalev, mede ontstaan uit de vredesbeweging, heeft dit over zich heen laten gaan. het is een zeer bittere pil, die we hier te slikken kregen, maar we hebben hem geslikt. Hadden we uit de regering moeten stappen? Zou dat de moedigste beslissing geweest zijn? Ik ben er nog altijd niet zo zeker van. Het vertrek zou weinig veranderd hebben aan de beslissing, integendeel, er zou geen enkel probleem van gemaakt zijn, kijk maar naar de reactie van Janssen, voorzitter sp.a.
dat de oppositie nu Agalev zo aanvalt, heeft weinig te maken met de Nepalcrisis, men had gewoon een stok nodig om de hond te slaan. de vorige regering maakte er ook geen probleem van om wapens te leveren aan Centraal-Afrika of Saudi-Arabië, en dat CD&V nu moord en brand schreeuwt, is gewoon hypocriet. Ook het Vlaams Blok is, zo leid ik af uit de posting supra, niet tegen een levering op zich, zij hekelen alleen de Belgische staat nog maar eens.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 11:26   #26
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Wat is de N-VA toch hypocriet! Een democratisch verkozen regering steunen inNepal door wapens te leveren mag niet, maar een vuile terrorist zoals Arafat moeten we zoveel mogelijk geld toestoppen? Weet je wat de N-Va volgens mij doet? Als de regering wit zegt, dan zeggen ze toch gewoon zwart!
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2002, 21:55   #27
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ha. De waarnemers zijn weergekeerd uit Nepal. Maar Michel denkt blijkbaar nog altijd dat dat daar een prille democratie is. Komaan zeg! De werkloosheid is daar hoog, de helft van de bevolking leeft daar in armoede, maar die koning en zijn familie leeft in grote weelde en rijkdom! En zo iemand steunen? En democratie? Het is maar de vraag wanneer die verkiezingen gaan plaatsvinden. Ze zijn uitgesteld voor onbepaalde tijd. Als je die verkiezingen niet zo belangrijk vindt, zeg dat dan. Maar nu staan ze toch voor joker? Ze gingen alleen maar leveren als de verkiezingen doorgaan. De verkiezingen uitstellen is eventueel nog altijd een democratie, maar dit? Trouwens, De Gucht heeft het zelf gezegd in Terzake.
Oud 16 oktober 2002, 08:24   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pieterjan, ik wacht nog altijd op de reacties van de VLD en de SP-a. Toevallig toch niet dat die er niet bij waren en zijn?

Hun franstalige spiegelbeelden van dit leuke landje tegenwerken is niet mogelijk zeker?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 12:08   #29
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Who gives a fuck about Nepal?
Zolang België er een beetje beter van wordt is het toch goed?
Daarenboven is dit een soladiriteit zonder Vlaams geld!
Tenzij de NVA nog er nog een stokje voor steekt, dan kunnen wij opdraaien voor de kosten!
Wie is er dan Vlaams-nationalistisch? Toch niet de NVA?
Oud 16 oktober 2002, 13:00   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Vlamingen van kust mijn voeten, wat zal het zijn?
Walloniee laten leveren of achteraf komen zeiken dat jullie de werklozen van Herstal moeten 'onderhouden'?
Ik hou niet van wapens, maar ze worden tenminste ver hiervandaan gedumpt.
Neem een voorbeeld aan Michel, en kom op dezelfde manier op voor jullie zielige boelke zoals havenuitbreidingen en sporen en ziekteverzekeringen etc.
Leer zeggen: we doen het en praten er achteraf wel eens over.
Zageventen!
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 13:15   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, we vergeten gewoon wie die wapens tegen wie gebruikt. Het gebeurt ver van ons bed en zolang we geen radioactieve regen terug op onze eigen donder krijgen...kunnen die mensen ons al zeker niks verdommen die onze wapens op hun kop krijgen. Als wij er maar aan verdienen al is het maar door de waalse werklozen niet nog meer te moeten bijgeven. Uiteindelijk hoeven we niet eens te kijken wat onze koopwaar aanricht en dat is pas geruststellend.
Bravo voor dikke Michel!
Dé Grote Vredestichter binnen en buiten de enggeestige Belgische, oeps, VLAAMSE grenzen!
Oud 16 oktober 2002, 20:53   #32
Stefanie
Minister-President

Standaard

Wie geeft er om Nepal? Ja, dat zeiden ze vroeger over Afghanistan ook. Dat zeiden ze vroeger over de koeien ook. En kijk maar naar wat er op elf september gebeurd is en naar de BSE crisis. Superstaaf, ge hebt gelijk dat, indien de verkoop niet mag doorgaan, Vlaanderen inderdaad zou zeuren over het betalen voor Waalse werklozen. Maar ik dacht dat FN zowiezo het geld krijgt, levering of geen levering. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Hoedanook is een goeie controle op de wapenlicencies nodig. Trouwens, de Himalayah ligt in Nepal. Veel Belgen en andere "westerlingen" gaan daar graag bergbeklimmen in de Himalayah en als het daar, door toedoen van leugenaar Michel onveilig wordt, zal dat niet meer gaan. Superstaaf, ze zijn bezig met een nieuwe wapenwet en dat is geen gezaag. Daarmee wil ik niet ontkennen dat onze politici zagen, dat is een persoonlijk gedacht. Ik zeg alleen dat er door deze Nepalkwestie een nieuwe wet zal komen, dus het debat is niet vergeefs.
Oud 16 oktober 2002, 21:09   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ocharme Stefanieke toch. Die nieuwe wet komt er speciaal om die wapens hoe dan ook te kunnen leveren!
Oud 16 oktober 2002, 21:16   #34
Stefanie
Minister-President

Standaard

Knuppel, ze gaan niet meer mogen leveren aan landen waar kindsoldaten zijn en landen waar te weinig ziekenhuizen en scholen zijn maar wel een geldverslindende oorlog woedt.
Oud 17 oktober 2002, 11:26   #35
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Dat is waar Stefanieke, ze hebben een goede overeenkomst gemaakt. Ons land mag alleen nog maar leveren aan landen waar genoeg ziekenhuizen en bloedbanken zijn. Ook moet elke burger aldaar, recht hebben op een gratis uitvaartverzekering. Probleem opgelost.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 12:24   #36
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Dat is waar Stefanieke, ze hebben een goede overeenkomst gemaakt. Ons land mag alleen nog maar leveren aan landen waar genoeg ziekenhuizen en bloedbanken zijn. Ook moet elke burger aldaar, recht hebben op een gratis uitvaartverzekering. Probleem opgelost.
En hun probleem ook
Oud 21 oktober 2002, 22:01   #37
Stefanie
Minister-President

Standaard

Duym, ik bedoelde ziekenhuizen waar ze voldoende medicijnen hebben. Nu vallen die mensen ziek en is er vaak geen medicijn om hen te genezen of om hun leven te redden.
Oud 21 oktober 2002, 22:03   #38
Stefanie
Minister-President

Standaard

Vandaag in Terzake. De Gucht die in en uit spreekt. Hebben jullie dat gezien? 't Was echt een goeie aflevering vandaag. Heel goed. Eerst een hele discussie over die prille democratie en nu heeft dat allemaal geen belang meer.
Oud 22 oktober 2002, 06:03   #39
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Stefanieke, de vrouw die spreekt vanuit haar groot hart.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 11:28   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
5500 Minimi-machinegeweren worden verkocht aan de Nepalese regering. De rebellen rukken op en blijkbaar moet er nu vlug zwaar geschut geleverd worden.

Geef uw mening!!!
Ze hebben blijkbaar goed geholpen, die minimi's -om een democratisch regime te ondersteunen.

De Mao's zitten in de regering en de Koning wordt het paleis uitgejaagd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be