![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat er ventilatie moet zijn, alsook rokers- en niet-rokersruimten, vind ik maar logisch.
Maar alle rokers zo maar eens wat laten bijwerken, vind ik fout.
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() We kunnen er niet onderuit dat het niet leuk is dat je na een avondje stappen volledig naar de rook stinkt en dat dit niet aangenaam is. En een rookverbod zie ik wel zitten omdat he hierdoor de niet-rokers tenminste niet passief laat meeroken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Minister
|
![]() De meeste mensen zijn niet goed op de hoogte van de effecten van passief roken. Nochthans zijn die niet gering.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of is de gezondheid van anderen soms minder waard?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, integendeel: gezondheid boven alles!
Daarom: - Morgen verbod om in het openbaar te roken - Overmorgen om in het openbaar auto te rijden (die uitlaatgassen hé) - De dag daarop sluiten we de fabrieken (veel te vervuilend) - Vervolgens plegen we collectief zelfmoord omdat we beseffen dat ons bestaan zinloos is.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij ons was er volledig rookverbod zonder mogelijkheid om te roken. Het gevolg was dat we een brandje hebben gehad omdat een roker in het geniep aan het roken was en de baas dichterbij kwam. Hij wierp zijn sigaretje vlug weg..Met alle gevolgen vandien. Nu hebben ze rookkamers waar een roker aan zijn trekken kan komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Toch wel merkwaardig hoe sommigen zo aan hun stom kankerstekkie houden, terwijl ex-rokers toch wel de meest fervente anti-rokers zijn.
In de huidige maatschappij komen astma en allergiën steeds meer frequent voor. In tegenstelling tot verstokte kettingrokers hebben deze mensen geen schuld aan hun kwaal. Hebben zij dan geen recht op zuivere lucht ?
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het grootste probleem zijn kettingrokers. Dat er es iemand een sigaretje opsteekt, soit. Maar die gasten die steeds nieuwe opsteken das verschrikkelijk irritant. Kzou niet zover gaan om het in alle openbare plaatsen te verbieden. De wereld is trouwens al veel beter voor niet-rokers vergeleken met vroeger. Zie bv maar es op de trein. Daarbij er zijn nog zoveel andere manieren om kanker te krijgen hoor, als je de campagne van 'kom op tegen kanker' hebt gezien....om paranoïde te worden ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daar gaat het nu net niet over: die kwalen ontstaan door overgevoeligheid van de longen en door de polutie in het algemeen. Wat ik wil zeggen is dat er in alle publieke ruimtes wel meerdere personen zijn die gevoelige luchtwegen hebben of kortademig zijn. Uit respect voor hun gezondheid zou het niet meer dan normaal zijn dat er een totaal rookverbod komt in openbare plaatsen. Dat een auto schadelijke gassen uitstoot is een zeer flauw excuus om te roken in openbare gelegenheden...
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een rokersverbod (los van de haalbaarheidsfactor) niet wenselijk en nuttig lijkt mij. (ik rook trouwens niet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie iets tegen rokers heeft blijft maar weg waar dat gebeurt.
![]() (oef, overal dus behalve in de ziekenkamers van klinieken en daar komen op de duur vooral de zware rokers terecht. ![]() Denk ook eens aan de rokers die er nog iets anders dan die kankerverwekkende tabak in hun sigaretje steken, hé! ![]() (Of ga je die discrimineren tegenover 'gewone' rokers? ![]()
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet ge wat het probleem is? Dat de mensen die er geen last van hebben, zich niet kunnen inbeelden hoe het is om der wel last van te hebben.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() OK.
Roken is ongezond. Ik rook ook en ik smoor ook. Ik besef ook wel dat dat schadelijk is maar ja...al die uitlaatgassen ook!!! Gaan ze dan de auto ook verbieden op openbare plaatsen??? En ok, passief roken is heel schadelijk....maar dat is al meer dan 100jaar zo! Zolang de mensen elkaar niet EXPRESS storen, geen probleem! Maar laat de mensen nog wat vrijheid, waar gaan we anders naar toe!!?? Verbiedt het roken, maar nie op alle plaatsen! Roken is nu eenmaal ingeburgerd. Ge kunt alle vreemdelingen toch ook nie terugsturen, tenzij met EXTREME middelen! Das just hetzelfde zoals met het roken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat ik in de oude treinen altijd mijn adem inhield tot ik weer uit de rokerscoupe geraakte waar ik (per ongeluk) in binnenliep nadat ik (op goed geluk) in de trein stapte. 8)
![]() |