Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2003, 17:07   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik heb een hekel aan zatte mensen. Ik vind dat er een verbod op het nuttigen van alcohol moet komen in de café's.
En ik vind dat dikke mensen onze sociale zekerheid nodeloos belasten. Ik pleit voor een verbod op alle vormen van ongezonde voeding in het algemeen en fast food in het bijzonder.
Er wordt niet gepleit voor een totaal rookverbod, enkel op welbepaalde openbare plaatsen en uit sociale overwegingen.

Iedere niet-renternier moet noodgedwongen naar het kantoor of naar de werkvloer. Dus moet de werknemer/bediende andermans drugsverslaving gewillig ondergaan? Zeer sociaal zou ik zeggen.
Volgens mij zijn er tegenwoordig niet meer zo erg veel ondernemingen waar rokers zich volop te buiten kunnen gaan aan hun geliefde bezigheid. De geachte professor pleit er echter ook voor om rokers een half uur langer te laten werken om de verloren tijd in te halen. Ik stel voor dat dan ook gebeurt voor de werknemers die tijdens de werkuren gebruik maken van de sanitaire faciliteiten, tenzij men eventueel nieuwe bureaustoelen invoert:

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 17:08   #22
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Dat er ventilatie moet zijn, alsook rokers- en niet-rokersruimten, vind ik maar logisch.
Maar alle rokers zo maar eens wat laten bijwerken, vind ik fout.
Oud 10 juni 2003, 17:09   #23
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Pas op jongens, die klote professor doet er nog een boete bij van..
hou u vast ...[size=7]500€[/size] voor wie het aandruft te roken in een openbaar gebouw.

WAT GAAN WE NOG ALLEMAAL MEEMAKEN!!!
Yupz, te snel rijden en roken in openbare gebouwen is hierdoor enkel nog weggelegd voor een kleine elite. Maar vergeet vooral niet uw afval te sorteren met bijbehorende stickers en de juiste kleur zakjes !!!
Oud 10 juni 2003, 18:34   #24
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

We kunnen er niet onderuit dat het niet leuk is dat je na een avondje stappen volledig naar de rook stinkt en dat dit niet aangenaam is. En een rookverbod zie ik wel zitten omdat he hierdoor de niet-rokers tenminste niet passief laat meeroken.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 18:48   #25
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Een rookverbod in ondernemingen en alle openbare plaatsen?
Dit is een voorstel van Professor arbeidsrecht Blanpin. Het is tegen de gevaren van passief roken gericht.
Wat vinden julllie ervan?
GOED, kan ik eindelijk eens ergens komen zonder te stinken naar de stank van die zielige paffers.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 19:33   #26
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

De meeste mensen zijn niet goed op de hoogte van de effecten van passief roken. Nochthans zijn die niet gering.

Citaat:
Risico op hart- en vaatziekten hoger bij kinderen van rokers
http://www.nietrokers.nl/n2/n12031.html
Citaat:
Verminderde vruchtbaarheid door passief roken
http://www.nietrokers.nl/n/n02100.html
Citaat:
Passief roken verslechtert meteen de hartfunctie
http://www.patientenlijn.nl/sportindex.html
Citaat:
Passief roken kan de ogen, neus en keel irriteren. Ook kan het de veroorzaker zijn van hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. �*Astma en allergie ën kunnen erdoor verergeren. Zwangere vrouwen en�* mensen met een long-, hart- en circulatie aandoening hebben al zeker geen baat bij het passief roken.

Veel jonge kinderen...worden vatbaarder voor borst-, oog-, oor- en keelinfecties en hebben een verhoogde kans op ernstige aandoeningen zoals bronchitis �*of longontsteking
http://www.gezondheidslijn.nl/info.asp?ID=150
Het is dus duidelijk dat passief meeroken verstrekkende gevolgen kan hebben. Een rookverbod op plaatsen waar anderen ongewild schade zouden kunnen ondervinden van die rook, is dus niet meer dan de logica zelve. Een boete van vijfhonderd euro weegt zeker op tegen de schade die iemand bewust aan de gezondheid van anderen berokkent.

Of is de gezondheid van anderen soms minder waard?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 22:24   #27
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Neen, integendeel: gezondheid boven alles!
Daarom: - Morgen verbod om in het openbaar te roken
- Overmorgen om in het openbaar auto te rijden (die uitlaatgassen hé)
- De dag daarop sluiten we de fabrieken (veel te vervuilend)
- Vervolgens plegen we collectief zelfmoord omdat we beseffen dat ons bestaan zinloos is.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 22:34   #28
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Bij ons was er volledig rookverbod zonder mogelijkheid om te roken. Het gevolg was dat we een brandje hebben gehad omdat een roker in het geniep aan het roken was en de baas dichterbij kwam. Hij wierp zijn sigaretje vlug weg..Met alle gevolgen vandien. Nu hebben ze rookkamers waar een roker aan zijn trekken kan komen.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 22:55   #29
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Toch wel merkwaardig hoe sommigen zo aan hun stom kankerstekkie houden, terwijl ex-rokers toch wel de meest fervente anti-rokers zijn.

In de huidige maatschappij komen astma en allergiën steeds meer frequent voor. In tegenstelling tot verstokte kettingrokers hebben deze mensen geen schuld aan hun kwaal. Hebben zij dan geen recht op zuivere lucht ?
Oud 11 juni 2003, 00:05   #30
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik heb een hekel aan zatte mensen. Ik vind dat er een verbod op het nuttigen van alcohol moet komen in de café's.
Ha jij hebt last van passief drinken? Dan moet je wel erg gevoelig zijn
Oud 11 juni 2003, 00:10   #31
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Bij ons was er volledig rookverbod zonder mogelijkheid om te roken. Het gevolg was dat we een brandje hebben gehad omdat een roker in het geniep aan het roken was en de baas dichterbij kwam. Hij wierp zijn sigaretje vlug weg..Met alle gevolgen vandien. Nu hebben ze rookkamers waar een roker aan zijn trekken kan komen.
Misschien is het ook eens tijd dat de mensen de auto zo minimaal moeglijk gaan gebruiken. Want wat je daarvan allemaal binnenademt...

Het grootste probleem zijn kettingrokers. Dat er es iemand een sigaretje opsteekt, soit. Maar die gasten die steeds nieuwe opsteken das verschrikkelijk irritant. Kzou niet zover gaan om het in alle openbare plaatsen te verbieden. De wereld is trouwens al veel beter voor niet-rokers vergeleken met vroeger. Zie bv maar es op de trein. Daarbij er zijn nog zoveel andere manieren om kanker te krijgen hoor, als je de campagne van 'kom op tegen kanker' hebt gezien....om paranoïde te worden .
Oud 11 juni 2003, 00:23   #32
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de huidige maatschappij komen astma en allergiën steeds meer frequent voor.
En gelooft u daadwerkelijk dat dit (enkel en alleen) te wijten is aan die rokers ?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 11 juni 2003, 00:42   #33
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
In de huidige maatschappij komen astma en allergiën steeds meer frequent voor.
En gelooft u daadwerkelijk dat dit (enkel en alleen) te wijten is aan die rokers ?

Daar gaat het nu net niet over: die kwalen ontstaan door overgevoeligheid van de longen en door de polutie in het algemeen. Wat ik wil zeggen is dat er in alle publieke ruimtes wel meerdere personen zijn die gevoelige luchtwegen hebben of kortademig zijn. Uit respect voor hun gezondheid zou het niet meer dan normaal zijn dat er een totaal rookverbod komt in openbare plaatsen.

Dat een auto schadelijke gassen uitstoot is een zeer flauw excuus om te roken in openbare gelegenheden...
Oud 11 juni 2003, 00:45   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
En ja, als er nog maar gesproken wordt van mijn sigaretten af te pakken word ik ambetant.

Echt verslaafd dus...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 01:31   #35
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een auto schadelijke gassen uitstoot is een zeer flauw excuus om te roken in openbare gelegenheden...
Ik zeg alleen dat het onzinnig is iemand te verbieden dat hij in zijn tuin een boom uittrekt, terwijl ja daarnaast een bos aan het ontbossen bent.
Een rokersverbod (los van de haalbaarheidsfactor) niet wenselijk en nuttig lijkt mij. (ik rook trouwens niet)
Oud 11 juni 2003, 08:31   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie iets tegen rokers heeft blijft maar weg waar dat gebeurt.
(oef, overal dus behalve in de ziekenkamers van klinieken en daar komen op de duur vooral de zware rokers terecht. )

Denk ook eens aan de rokers die er nog iets anders dan die kankerverwekkende tabak in hun sigaretje steken, hé!
(Of ga je die discrimineren tegenover 'gewone' rokers? )
Oud 11 juni 2003, 09:10   #37
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
De wereld is trouwens al veel beter voor niet-rokers vergeleken met vroeger. Zie bv maar es op de trein
De trein? Bedoelt U daarmee die vrij nieuwe treinstellen waarbij men op het lumineuze idee is gekomen om rokers en niet-rokers bij elkaar te zetten, 'gescheiden' door een glazen wand?

Weet ge wat het probleem is? Dat de mensen die er geen last van hebben, zich niet kunnen inbeelden hoe het is om der wel last van te hebben.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 11 juni 2003, 09:13   #38
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

OK.
Roken is ongezond.
Ik rook ook en ik smoor ook.
Ik besef ook wel dat dat schadelijk is maar ja...al die uitlaatgassen ook!!!
Gaan ze dan de auto ook verbieden op openbare plaatsen???

En ok, passief roken is heel schadelijk....maar dat is al meer dan 100jaar zo!
Zolang de mensen elkaar niet EXPRESS storen, geen probleem!
Maar laat de mensen nog wat vrijheid, waar gaan we anders naar toe!!??

Verbiedt het roken, maar nie op alle plaatsen!
Roken is nu eenmaal ingeburgerd.
Ge kunt alle vreemdelingen toch ook nie terugsturen, tenzij met EXTREME middelen!
Das just hetzelfde zoals met het roken!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 09:22   #39
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik besef ook wel dat dat schadelijk is maar ja...al die uitlaatgassen ook!!! Gaan ze dan de auto ook verbieden op openbare plaatsen???
Neen, want de auto is een noodzakelijk kwaad.

Citaat:
En ok, passief roken is heel schadelijk....maar dat is al meer dan 100jaar zo!
Wetenschapper in de middeleeuwen: Ok, de pest is heel schadelijk, maar dat is al eeuwen zo. Geen reden om er iets aan te doen dus.

Citaat:
Zolang de mensen elkaar niet EXPRESS storen, geen probleem!
Maar laat de mensen nog wat vrijheid, waar gaan we anders naar toe!!??
Naar de perfecte maatschappij, waar Uw vrijheid eindigt waar die van anderen begint.

Citaat:
Roken is nu eenmaal ingeburgerd.
Fout, roken is ingeburgerd bij een deel van de bevolking.
Oud 11 juni 2003, 09:25   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ge wat het probleem is? Dat de mensen die er geen last van hebben, zich niet kunnen inbeelden hoe het is om der wel last van te hebben.

Daarom ook dat ik in de oude treinen altijd mijn adem inhield tot ik weer uit de rokerscoupe geraakte waar ik (per ongeluk) in binnenliep nadat ik (op goed geluk) in de trein stapte. 8)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be