![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mocht dat niet lukken dan moet men maar eens kijken waarom er nu meer mensen in de gevangenis zitten en eventueel kijken of aan die oorzaken niets gedaan kan worden ipv van door te modderen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 september 2005 om 13:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast de alternatieven, zoals boetes, werkstraffen, opleidingen, maatschappelijke controle, electronisch armband, enz., zo veel mogelijk gebruiken. En je ziet, ik spreek niet eens over mensen vrijlaten, niet straffen, of bepaalde zaken uit het strafrecht te halen. 8) ps: ik noem het 'waarschijnlijk' omdat men natuurlijk niks met zekerheid kan voorspellen, maar mijn oplossingen worden reeds jaren door de wetenschappers naar voren geschoven.
![]() |
![]() |
#24 | |||
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wetenschappers hebben ons al jaren een rad voor de ogen gedraaid dat hun oplossing de enige goede is en je ziet waar we nu staan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef mij eens een voorbeeld van 'wetenschappelijke' oplossingen die van toepassing zijn om de overbevolking in de gevangenissen tegen te gaan? Sinds de zaak Dutroux is het juist het omgekeerde, populisme al wat de klok slaat, zodus...
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over een legalisatie maar over een depenalisatie. Misschien dat in het begin het drugsgebruik zal toenemen om daarna weer te zakken. Ik heb ooit eens cijfers gezien die aantonen dat het soft-drugs gebruik in Nederland op dat moment (waar dat legaal is) lager lag dan in Frankrijk en België. Ik denk trouwens niet dat er veel mensen zullen zeggen 'joepie' drugs is nu niet langer strafbaar, laten we het eens proberen. Bij pubers denk ik zelf dat depenalisering eerder zal zorgen voor een daling van het gebruik dan een stijging. Het voordeel van een depenalisering is wellicht vooral dat de criminaliteit die gepaard gaat met drugsgebruik ook zal dalen. Als je je plat spuit dan doe je dat in de eerste plaats jezelf aan en hebben anderen daar op zich niet zoveel last van maar als je de handtassen van meekes moet pikken om je verslaving te betalen dan pas wordt het een maatschappelijk probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |