![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten eerste worden die controleurs nu ook werkloos. Ten tweede beperkt het de sociale contacten van de doppers die nu veroordeeld zijn om helemaal op hun eentje playstation te spelen en bier te drinken in de huiskamer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
@Kaatd: vind u dat zwartwerk niet of wel moet aangepakt worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun job is maatschappelijk irrelevant, wekt enkel ergernis. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als een bewijs voor je werkwiligheid het voorleggen van brieven is genre ".....",dan is het niet moeilijk. Je moet scheiden wie werkloos is en werkbereid. Zoals ik in een andere topic aanhaalde, werkt het in Nederland als volgt: de gemeente is daar verantwoordelijk voor tewerkstellingsbeleid. De gemeente Alkmaar heeft hetvolgende" systeem: wie een uitkering voor werkloosheid aanvraagt, kan die krijgen op voorwaarde dat........voor deze uitkering gewerkt wordt in gemeenschapsdienst. Resultaat: van de 400 aanvragen kwamen alzo 30 in de werkloosheidsuitkering. Van de rest niets meer gehoord. In deze kan u de topic "sociale uitkeringen werken verslavend...." helemaal lezen. Daar reeds kan u een hoop info, discussies .....rond dit thema terugvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() Wonend naast OCMW-appartementen voor alleenstaande vrouwen merk ik volgende zaken:
- veelal brave mensen, maar een beetje weinig initiatiefnemend. - krijgen veel te weinig geld om de kindjes naar school te laten gaan. - komen 's nachts rond twee uur terug van café. - roken twee pakken saffen per dag. - rijden met hun vriendje rond in een getunede auto.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() @Superstaaf
De echte mensenkloters zijn niet de parkeerwachters maar de incivieken die het vertikken om de verkeersreglementen en het parkeerreglement toe te passen.
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een vriendin van mij kan géén steun krijgen van het alimentatiefonds omdat ze ongeveer € 1370 /maand verdient met een zoon middelbaar/dochter hoger onderwijs Mocht ze ongeveer € 1300 hebben dan kan ze genieten van dit fonds en krijgt ze per maand er netto € 350 bij (175 per kind) bij. Uiteraard genieten jouw OCMW-buren wel van dit fonds, indien hun ex niet betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Discriminatie van de éne hulpbehoevende tov de andere. In dit geval zou 1) 1370 € ter beschikking hebben en 2) 1649 € (indien haar loon zich juist onder de limiet bevindt) Of een aanmoediging van de overheid om vooral niet teveel te verdienen, onbegrijpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gij hebt het goed begrepen. Het is een typevoorbeeld hoe de regering zegt te willen ageren tegen de werkloosheidsval maar in de praktijk sommige groepen de sociale wereld induwt om er nooit meer uit te komen. Als je als jonge moeder in deze val trapt geraak je er nooit meer uit. Als je kinderen uit huis zijn ben je te oud, niet geschoold, géén ervaring..... Ik kan er nog aan toevoegen dat mijn vriendin geen studiebeurs voor haar jongste krijgt, géén sociaal abonnement Belgacom, volle pot hier en volle pot daar, je huishuur hangt af van je inkomen,....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U verkracht de waarheid, Norske, en dat weet U perfect... Een pamperfiel is iemand die verhangen is aan zijn pamper... Iemand die als hij wilt (onmiddellijk) aan de slag kan, maar het vertikt... Iemand die wenst te profiteren van andermans werk... Is dat zo moeilijk om te begrijpen? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
"(vervangings)[size=3]arbeid bevijdt u uit de armoede[/size]" gehuldigd wordt. Alleen wie tijdelijk of bestendig arbeidsonbekwaam is wegens ziekte, ouderdom (en bij gezonde mensen mag dat gerust een stuk hoger liggen dan 65 jaar), echte invaliditeit of handicap, zou nog recht mogen hebben op sociale uitkeringen. Enkel indien we het verwerpelijke, parasiterende sociaal profitariaat met wortel en tak uitroeien, blijft onze goede sociale zekerheid betaalbaar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 september 2005 om 20:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ook is het verschil tussen leefloon en een gemiddeld inkomen te klein om een daadwerkelijke "arbeidslust" op te wekken bij tal van mensen die daardoor geneigd zijn zich liever te voldoen aan luiheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar staan leuke dingen tussen, waarvoor ik hopelijk in aanmerking zou komen (geen interims waarvoor ik m'n uniefdiploma kan gebruiken, maar laten we hopen dat ik ook jobs mag doen waarvoor een ASO diploma volstaat - al vrees ik ervoor dat die gaan naar lagergeschoolden). Heeft iemand hier daar trouwens ervaring mee? Als universitair gaan solliciteren voor jobs waarvoor diploma secundair onderwijs voldoende is? Maak je daar kans voor? Anders pleeg ik morgen zelfmoord, denk ik. Citaat:
Citaat:
Mijn startpunt is 'hij/zij werkt niet en krijgt een uitkering, daar zal een goeie reden voor zijn'. Sommigen bewijzen dat er geen goeie reden voor is. Die vind ik niet leuk. Andere mensen nemen als startpunt dat werklozen werkonwillig zijn, en hier en daar dringt het eens tot hen door dat er mss wel eens een reden voor kan zijn. Dat ze daarmee goedmenende mensen de put in duwen, kan hen gestolen worden. Meestal zijn het ook mensen die er nie eens in geïnteresseerd zijn waarom sommige mensen werkloos zijn. Of vragen om staalharde bewijzen. Echt, de volgende die me vraagt te bewijzen of ik wel pijn heb, sla ik keihard op z'n bakkes. En ik vraag hem me te bewijzen dat het pijn deed. Citaat:
'everything you say, can and will be used against you'. Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelukkig weet ik beter dan u.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, als je niet kunt gaan werken wegens een niet-erkende ziekte, kun je ook geen gemeenschapsdienst doen. En heb je dus niks van inkomsten. Zelfs niet om op zoek te gaan naar iets dat je mogelijks zou kunnen genezen.
![]() |