Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2005, 08:29   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Tiens, hoe is het akkoord van Oslo dan tot stand gekomen?
Onderandere toen de PLO effektief stopte met wapengeweld tegen Israel,en duidelijk aangaf dat te willen volhouden,en bovendien de PLO formeel NIET meer de vernietiging van gans Israel wilde.

Op zo een moment Dan kan weer over de grenzen van 1967 gepraat worden.

Omgekeerd besefte Israel ook wel dat "het Palestijns probleem" niet weggetoverd kan worden.

Bovendien heeft tegenstander Israel de PLO officieus altijd als een soort woordvoerders van de Palestijnen ,ten goede en ten kwade,beschouwd...

Reden genoeg om eens aan tafel te zitten
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 09:02   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Al Qa’ida verzwakt en in geldnood

Citaat:
[size=5]‘Al Qa’ida verzwakt en in geldnood’
[/size]

Het terreurnetwerk Al Qa’ida heeft geldgebrek en is in Afghanistan ernstig verzwakt. Het ziet Irak als centrum van de strijd. Al Qa’ida wil in dat land een islamitische staat stichten, van waaruit het islamitische rijk zich verder kan uitbreiden.

Dit blijkt uit een brief van Ayman Al Zawahiri, die als tweede man van het terreurnetwerk wordt beschouwd na Bin Laden, aan Musab Al Zarqawi, eerste man van Al Qa’ida in Irak. Het Pentagon maakte gisteren delen uit deze onderschepte dertien pagina’s tellende brief openbaar. De defensiewoordvoerder die de onderschepte brief als authentiek beschouwt, zegt dat deze enkele dagen na de aanslagen in Londen van 7 juli is geschreven en via een aantal koeriers de plaats van bestemming had moeten bereiken.

In het epistel klaagt Al Zawahiri, bekend van een groot aantal videoboodschappen, dat Al Qa’ida in Afghanistan kampt met geld- en communicatieproblemen. Veel leiders zouden zijn gedood.

Daarbij plaatst Al Zawahiri vraagtekens bij in Irak gebruikte tactieken als aanslagen op moskeeën en het onthoofden van krijgsgevangenen. Met deze methode kan het netwerk de moslimbevolking van zich vervreemden, meent de terroristenleider. Doel van de strijd in Irak is volgens hem de Amerikanen te verdrijven en een islamitische staat te stichten.
...
www.volskrant.nl
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 09:24   #23
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Nu hoort men het ook eens van een ander...

Spijtig dag vroeger de bomen, dolfijnen en paarden haar niet begrepen, want anders was het niet zo ver gekomen...
Wel, ik begrijp wel wat ze wil zeggen.
In feite komt het erop neer dat je nooit je wil met macht en geweld moet opleggen aan iemand anders want dat je dan verkeerd bezig bent.
Osama en Bush zijn dus beiden verkeerd bezig. Het zou inderdaad veel beter zijn moesten ze met elkaar praten, elkaar trachten te begrijpen, dan duizenden in hun vete, hun verschillende wereldvisie, mee te sleuren.

En Irene voelt natuurlijk aan dat bomen, dolfijnen en paarden een spirituele waarde hebben omdat ze deel uitmaken van het universum, en dat ze een plaats en iets te zeggen hebben, rechten hebben.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 10:59   #24
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Nagel op de kop.
Merci.
Oud 10 oktober 2005, 11:11   #25
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Waarom zou moeten "onderhandeld" worden met een bende misdadigers ?

of nee.....U denkt misschien dat AQ het oprecht goed voor heeft met de mensheid in het algemeen ,en met de "achtergestelde,onderdrukte" gelovigen in het bijzonder?

Het is eenvoudigweg een gewelddadige sekte,razend omdat ze hun particuliere speeltuin en dito slavenbestand,(Afghanistan en bevolking),kwijtgespeeld zijn.....

Het moet wel toegegeven worden,AQ bestrijdt je NIET met vliegkampschepen en enkele divisies infanterie.....

Maar dat is ons probleem niet.......ik ben ervan overtuigd dat AQ op een dag uitgeroeid zal worden,niet door de cowboys,maar door de geheime diensten van landen uit de Arabische wereld,moegetergd over misdaden begaan in "hun" naam.....
Een conflict los je niet op met geweld, maar met wapens.
Iedere oorlog begint met een meningsverschil of een belangenverschil over het één of het ander, al dan niet onozel, onderwerp... zijn we daar na zoveel tijd en na zoveel geschiedenislessen nog altijd niet in staat om dat te weten en het uit te praten?
Vergelijk het met de macroschaal: als jij ruzie krijgt met je buurman over de heg die volgens jou te hoog is en volgens je buurman niet hoog genoeg is kan je een paar dingen doen:
- Het zo laten om de vrede te bewaren, dat kan, zeker als het om iets onbelangrijks gaat, maar als je het eigenlijk wel belangrijk vindt leidt het tot innerlijke frustraties ... en geef je soms de indruk dat je over je laat lopen, dat is niet goed voor je zelfbeeld enzovoort.
- Je schiet de buurman omver.
- Je praat er met hem over en jullie spreken al jullie gevoelens, wensen, vragen en problemen uit.

Oorlog ontstaat als volgt: de buurmannen zijn toevallig twee mensen met veel macht afkomstig uit twee verschillende landen, soms willen ze wel praten ... soms doen ze er helemaal geen moeite voor omdat ze denken elkaar toch niet te verstaan en wordt er direct gedreigd ...
Slaan we zo geen stap over?

De leden van AQ doen dit niet zomaar. Er is een reden voor. Een probleem stop je door de oorzaak ervan aan te pakken. (Is misschien wat moeilijk om te begrijpen want de overheid laat altijd iets anders zien.) De AQ-leden zjn niet de oorzaak, maar wel hun houding tegenover het westen die mede-gecreëerd is door een (mogelijk verkeerde) indruk van ons...

Bovendien, maar niet dat dit voor mij een argument is van belang: AQ krijg je nooit te pakken. Hoe meer mensen je daarvan raakt, hoe meer anti-westerilngen er zullen opstaan. Het gebied waarin ze zich schuilhouden is ook veel te weinig gekend door ons ... Ze zullen ons dus hoe dan ook altijd voor zijn, waardoor geweld weinig zin heeft.
Oud 10 oktober 2005, 11:33   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Een conflict los je niet op met geweld, maar met wapens.
Iedere oorlog begint met een meningsverschil of een belangenverschil over het één of het ander, al dan niet onozel, onderwerp... zijn we daar na zoveel tijd en na zoveel geschiedenislessen nog altijd niet in staat om dat te weten en het uit te praten?
Vergelijk het met de macroschaal: als jij ruzie krijgt met je buurman over de heg die volgens jou te hoog is en volgens je buurman niet hoog genoeg is kan je een paar dingen doen:
- Het zo laten om de vrede te bewaren, dat kan, zeker als het om iets onbelangrijks gaat, maar als je het eigenlijk wel belangrijk vindt leidt het tot innerlijke frustraties ... en geef je soms de indruk dat je over je laat lopen, dat is niet goed voor je zelfbeeld enzovoort.
- Je schiet de buurman omver.
- Je praat er met hem over en jullie spreken al jullie gevoelens, wensen, vragen en problemen uit.

Oorlog ontstaat als volgt: de buurmannen zijn toevallig twee mensen met veel macht afkomstig uit twee verschillende landen, soms willen ze wel praten ... soms doen ze er helemaal geen moeite voor omdat ze denken elkaar toch niet te verstaan en wordt er direct gedreigd ...
Slaan we zo geen stap over?

De leden van AQ doen dit niet zomaar. Er is een reden voor. Een probleem stop je door de oorzaak ervan aan te pakken. (Is misschien wat moeilijk om te begrijpen want de overheid laat altijd iets anders zien.) De AQ-leden zjn niet de oorzaak, maar wel hun houding tegenover het westen die mede-gecreëerd is door een (mogelijk verkeerde) indruk van ons...

Bovendien, maar niet dat dit voor mij een argument is van belang: AQ krijg je nooit te pakken. Hoe meer mensen je daarvan raakt, hoe meer anti-westerilngen er zullen opstaan. Het gebied waarin ze zich schuilhouden is ook veel te weinig gekend door ons ... Ze zullen ons dus hoe dan ook altijd voor zijn, waardoor geweld weinig zin heeft.
Ik ga deze avond eens proberen tegen mijn bomen te spreken... en hun gedacht vragen over wat U schijrft...
Oud 10 oktober 2005, 16:49   #27
Groentje-18

Standaard

Doen!

Weet je, ik denk niet dat je het niet te letterlijk en in de context moet zien ...

Niet ieder mens vindt zijn heil in het materialisme, dit wordt meer en meer duidelijke door het toenemend aantal depressies (en zelfmoorden). Meer en meer mensen blijken zich dus denk ik de vraag te stellen als we met dit systeem echt wel de goede kant op gaan denk ik.

En ook ... mensen praten graag met elkaar over hun problemen. Als je niemand hebt, of niemand die je begrijpt ... en je voelt je heel erg aangetrokken (of laat ik zeggen: je hebt er heel veel respect en bewondering voor, want ik hoor de grapjes al afkomen ) tot de schoonheden die de natuur ons biedt ... is het dan zo absurd dat je af en toe eens iets tegen een boom zegt en die een knuffel geeft ofzo?
M.a.w. ... in tegenstelling tot wat velen denken is dit volgens mij geen teken van 'geestesziekte' maar veeleer één van bewustwording...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 10-10-2005 at 17:49
Reason:
--------------------------------

Doen!

Weet je, ik denk niet dat je het niet te letterlijk en in de context moet zien ...

Niet ieder mens vindt zijn heil in het materialisme, dit wordt meer en meer duidelijke door het toenemend aantal depressies (en zelfmoorden). Meer en meer mensen blijken zich dus denk ik de vraag te stellen als we met dit systeem echt wel de goede kant op gaan denk ik.

En ook ... mensen praten graag met elkaar over hun problemen. Als je niemand hebt, of niemand die je begrijpt ... en je voelt je heel erg aangetrokken (of laat ik zeggen: je hebt er heel veel respect en bewondering voor, want ik hoor de grapjes al afkomen ) tot de schoonheden die de natuur ons biedt ... is het dan zo absurd dat je af en toe eens iets tegen een boom zegt en die een knuffel geeft ofzo?
M.a.w. ... in tegenstelling tot wat velen denken is dit volgens mij geen teken van 'geestesziekte' maar veeleer één van bewustwording...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Doen!

M.a.w. ... in tegenstelling tot wat velen denken is dit volgens mij geen teken van 'geestesziekte' maar veeleer één van een bewustwording...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 oktober 2005 om 16:49.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 16:52   #28
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Tiens, hoe is het akkoord van Oslo dan tot stand gekomen?
Wie zegt dat ik achter de Oslo-akkoorden sta ?
Oud 10 oktober 2005, 20:12   #29
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

Doen!

M.a.w. ... in tegenstelling tot wat velen denken is dit volgens mij geen teken van 'geestesziekte' maar veeleer één van bewustwording...
Awel, Groentje, ik heb met mijn bomen gesproken...
De oudste boom dacht wel dat ik niet 'juist' was... Een spitsmuis die tegen bomen begint te klappen...

Na een gezellige babbel van muis tot boom, ben ik tot de conclusie gekomen dat de mens het zo slecht nog niet doet...

Al die gruwelverhalen over woeker- en vleesetende planten... Grellig, zou grellig zeggen...
Planten die andere planten overwoekeren de anderen!... Die planten worden dan ook woekeraars genoemd...
'Het enige voordeel van de bomen', zei Hoogeboom, 'is dat we geen rode bomen kennen'...

En hoe het in de dierenwereld is gesteld, dat zult U wel weten... Anders vertel ik U eens over de kat en de spitsmuis... [edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 10-10-2005 at 21:15
Reason:

Citaat:

Doen!

M.a.w. ... in tegenstelling tot wat velen denken is dit volgens mij geen teken van 'geestesziekte' maar veeleer één van bewustwording...
De oudste boom dacht wel dat ik niet 'juist' was... Een spitsmuis die tegen bomen begint te klappen...

Na een gezellige babbel van muis tot boom, ben ik tot de conclusie gekomen dat de mens het zo slecht nog niet doet...

Al die gruwelverhalen over woeker- en vleesetende planten... Grellig, zou grellig zeggen...
Planten die andere planten overwoekeren de anderen!... Die planten worden dan ook woekeraars genoemd...
'Het enige voordeel van de bomen', zei Hoogeboom, 'is dat we geen rode bomen kennen'...

En hoe het in de dierenwereld is gesteld, dat zult U wel weten... Anders vertel ik U eens over de kat en de spitsmuis... [/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 10-10-2005 at 21:14
Reason:

Citaat:

Doen!

De ene plant overwoekert de anderen... Die planten worden dan ook woekeraars genoemd...

En hoe het in de dierenwereld is gesteld, dat zult U wel weten... Anders vertel ik U eens over de kat en de spitsmuis... [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Doen!

De ene plant overwoekert de anderen... Die planten worden dan ook woekeraars genoemd...

[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 10 oktober 2005 om 20:15.
Oud 10 oktober 2005, 22:09   #30
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Misschien eens met een dolfijn praten.
Oud 10 oktober 2005, 22:19   #31
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Misschien eens met een dolfijn praten.

Volgens sommigen is leven van een dolfijn
steeds dol en fijn...

Ze vergissen zich...
want opgegeten worden door
een orka of haai
is echt niet zo fraai....
Oud 10 oktober 2005, 23:52   #32
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

Citaat:
... is het dan zo absurd dat je af en toe eens iets tegen een boom zegt en die een knuffel geeft ofzo?
... is een teken van bewustwording...

een beetje zoals zich outen

bomofiel zijn

moet kunnen toch?
Oud 11 oktober 2005, 00:42   #33
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Dialoog met Al Qauda. Er zal niemand zijn om mee te onderhandelen. Al Quada is zo fake als wat.
Wat is Al Quada ??
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 06:39   #34
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Wie zegt dat ik achter de Oslo-akkoorden sta ?
Ik niet. Maar dat akkoord bestaat wel, of je er nu achter staat of niet.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 07:26   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga deze avond eens proberen tegen mijn bomen te spreken... en hun gedacht vragen over wat U schijrft...

Ik heb geen bomen en mijn kat zegt alleen miauw, maar dat is alleen maar als m honger heeft of iets moe hebben, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 07:43   #36
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet eigenlijk?
Wie bepaald dat Al Qaeda illegaal is? (Voor zover die bestaan natuurlijk, maar dat maakt niet uit want "officiele" overheden zijn meestal ook zo fake als een travestiet).
Machthebbers zijn machthebbers.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 08:20   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens....

Mede dankzij een zekere willekeur in het doden van medemensen bouwen zowel de VS als AQ een groeiende schare vijanden op........

Doordat de VS een zelf-corrigerend systeem is,met "reparaties" iedere 4 jaar,komt het wel weer goed,als die bende schofterige neocons van de macht verdwenen zijn.

Met AQ als geheel komt het nooit goed,het doel van AQ is MACHT in gebieden die reeds onafhankelijke staten zijn.Het doel van AQ is vernietiging van bestaande (en evoluerende!) maatschappijen,om ze te vervangen door een feodaal systeem gebaseerd op de wetten van een oud boek,en waarbij de AK-47 en de Nissan Patrol de modernste stukken techniek zijn.(ref....Afghanistan onder de Taliban).AQ wil de geesten van de mensen,van de Arabische wereld speciaal,dicht houden opdat ze nooit "besmet" mogen raken met andere ideeen.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 09:01   #38
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Volgens u moeten we dus praten met terroristen ?? Al decenia lang is de politiek "nooit onderhandelen met terroristen" de gangbare doctrine en dat zal zo hopelijk blijven, voor de veiligheid van onze burgers.
Wat dan doen? Terugschieten op fantomen en de bevolking aanzetten tot rassenhaat?
Oud 11 oktober 2005, 13:32   #39
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Wat dan doen? Terugschieten op fantomen en de bevolking aanzetten tot rassenhaat?
Ge verwart twee zaken: het zijn niet diegenen die tegen de terroristen vechten die aanzetten tot rassenhaat, maar de terroristen zelf. Hoewel ik wel moet zeggen dat Bush met zijn santekraam daar helaas ook toe bijdraagt...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 16:21   #40
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Hmm..
Dat weet ik zo net nog niet.
Het ras heeft namelijk precies niets te maken met die terroristen. Dat het momenteel het Islamisme is, wat leidt tot terrorisme, zegt genoeg in die zin. Dat zou moeten leiden tot geloofshaat, maar hier wordt aangezet tot rassenhaat. Of zelfs natiehaat. En dat is niet de schuld van die terroristen, dat is de schuld van kortzichtige en haatdragende reacties van de eigen [voor zover ik dat woord wil & kan gebruiken] bevolking.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be