![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk nog even voort ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een andere manier om da nationaliteit te verwerven is dienst doen in het Amerikaans leger. Een groot deel van diegene die naar Irak gestuurd zijn, worden pas officieel Amerikaan nadat ze, al dan niet postuum, terugkeren uit Irak. Het komt er veelal op neer dat ze zichzelf grondig moeten bewijzen alvorens aanspraak te maken op de nationaliteit.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de Turken zie ik eveneens geen enkel probleem, zeker niet in Limburg. Met de Marokkanen gaat het iets minder vlot. Maar als organisaties zoals het VB extra zout in de wonde strooien, dan bevordert dit geenszins de integratie. En wat Berlusconi betreft ... più stupido non c'è ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier kan je eens nalezen over hoe je de VS binnenkunt, er zijn verscheidene opties: http://www.visaamerica.com/ De lonen liggen niet lager voor amerikanen dan voor niet amerikanen bij mijn weten, maar daar ben ik niet zeker van. Het zal moeilijk zijn om dit te bestuderen omdat je zwaar demographische analyses moet doen om die studie eerlijk te houden. Waar haal je dat vandaan? Sociale zekerheid krijg je vanaf dag 1 dat je werkt en belastingen betaalt, maakt niet uit welke staat je in leeft. U doelt waarschijnlijk op het credit systeem. Je moet 40 credits halen over je hele loopbaan om voor een pensioen in aanmerking te komen. Voor elke $870 die je verdient in een jaar, krijg je een credit. Je kan maximum 4 credits per jaar halen. Dat wil dus zeggen dat je voor tien jaar lang tenminste $3,480 moet aangeven om in aanmerking te komen voor een pensioen. Je mag die 10 jaar gerust onderbreken als je daar zin voor hebt. Er zijn hier uitzonderingen op omdat je credits mag gebruiken voor je familie etc. omdat je uiteraard zou kunnen sterven voordat je 40 credits hebt. INS (immigratie) en IRS (taxatie) zijn strict gescheiden, dus heeft dit eigenlijk zeer weinig met immigratie te maken. Amerikanen moeten ook 40 credits halen om pensioen te krijgen. Nationaliteit verwerven is moeilijk hier, examens etc.
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Bedankt voor uw duiding Tomb, ik heb die info vooral van duidingsprogramma's op Canvas (de oude Brt 2). Een van die reportages handelde over migranten die werkten in New York city.