![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve lincoln. denk je echt dat we de mensen tot vrede kunnen brengen als we zelf blijven schelden? live colargo, dat varken is hoogstens een beetje vuil van in de modder te wroeten. dat is trouwens zijn (haar) job. ik geef toe dat veel moslim-broeders het op dit punt misschien niet helemaal eens zijn, maar ik vind een varken zeker niet onrein. in tegendeel, ik vind het (net als alle dieren trouwens) zo'n schitterend schepsel dat ik er liefst niet van eet. het is volgens mij onmogelijk om de persoonlijkheid van een varken te vergelijken met die van een mens. de persoonlijkheid van het varken heeft alles te maken met hoe varken het wel is. de persoonlijkheid van een mens alles met hoe mens hij wel is. in zijn untersuchungen maakt wittgenstein de opmerking dat als een leeuw zou kunnen praten, ik hem nooit zou kunnen verstaan, doordat een leeuw in een andere wereld leeft dan een mens. vrede redwasp |
![]() |
![]() |