![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Mag dit? | |||
Ja dat mag |
![]() ![]() ![]() |
10 | 71,43% |
Nee dat mag niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Meester hij doet het weer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen, Lincoln, ik ga daar niet in mee, tenzij je serieuze aanwijzingen geeft dat er een katholieke machtsovername bezig is. Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vindt u de koran missschien een smaakvol opgesteld schrijfsel. En ik heb het dan vooral wat de inhoud betreft (hoewel de vorm al niet veel beter is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand reeds op een meer ontluisterende manier zijn mening over de inhoud van de koran heeft weergegeven tenzij dan ook weer iemand die de koran op toiletpapier te koop aanbood. Ik denk dat men niet op een nog grotere manier zijn afschuw voor iets kan uitdrukken, dan dat men het nog minder dan uitwerpselen vindt. In de context van een forum of email of website vind ik het dus een zeer efficiënt gecommuniceerde boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Lincoln, een paus met meer dan kerstballen aan zijn lijf, zou de islam allang als ketterij veroordeeld hebben of een kruistocht opgezet hebben tegen de islamitische ketters. Maar die tijd is reeds eeuwen voorbij. Wat Ratzinger allemaal in zijn kelder uitspookt, daar zal niemand van wakker liggen vrees ik. Behalve hier en daar een nostalgische moslim misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Alé kom Darwin, laat maar komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, ik vind die helemaal niet smakeloos en ook niet nutteloos en al helemaal niet provocerend. De bedoeling van de maker van dit bewegend prentje is volgens mij helemaal niet om moslims te krenken in hun religieuze gevoelens, maar lijkt me eerder naar andere westerlingen gericht. Ik meen dit te mogen afleiden uit het beeld dat hij gebruikt: een popupschermpje van een computerprogramma, dat lijkt me toch wel een zeer technisch westerse omgeving te zijn die hij of zij hiervoor aanwendt als context. Verder zien we dat het gaat om een 'wordbestand', in plaats van een afbeelding van de koran, weerom eerder de inhoud dan de vorm, die als "verwerpelijk" (net als uitwerpselen) wordt weergegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
misschien moet ik het iets korter samenvatten. dat het mag staat buiten kijf. vrijheid van meningsuiting mag niet begrensd worden. maar MOET het daarom? is het omdat ik het recht heb om anderen met mijn mening nutteloos te kwetsen dat ik het ook zou MOETEN doen. er bestaat een vrijheid van meningsuiting, maar gelukkig geen verplichting om iedere mening zomaar te publiceren. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Nu zegt redwasp het weer goed zie. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 16 maart 2006 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
misschien kunnen we zeggen dat vrijheid van meningsuiting iets juridisch is. het is een recht dat door onze voorouders is afgedwongen en dat in deze en die wet gegoten werd. omdat dit recht zo heel belangrijk is mag niemand EEN ANDER verbieden om iets te publiceren. maar de wereld bestaat niet alleen uit rechten op papier. er bestaat ook nog een moraal die boven deze rechten uitgaat. of beter nog, een moraal die ons binnen de grenzen van die rechten de weg kan wijzen. het is die moraal, dat persoonlijke individuele geweten (de daimoon van de grieken) die uitmaakt of je in deze of die situatie een recht gaat gebruiken of juist niet. die moraal maakt dat we in sommige situaties ONSZELF verbieden om dit of dat te doen. slm, redwasp Laatst gewijzigd door redwasp : 16 maart 2006 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog steeds geen reactie gehad over het kwetsend karakter van de inhoud van de koran. Vlaggen etc. verbranden en onder de schaduw van onze kathedraaltorens komen kontbidden in massa, dat mag natuurlijk allemaal wèl, want dat is geen provocatie. BTW ik blijf erbij dat die afbeelding inside talk voor niet-moslims is. Maar ja, moslims moeien zich dan ook met ALLES. Zelfs met onze karnavalstoeten en met wat wij in onze kranten publiceren, zelfs de kruisbeelden in onze gebouwen laten ze verwijderen omdat ze zich daardoor gekwetst voelen. Wie daar iets over laat horen, dat is een fascist. Hallo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Kijk misschien eens verder dan 'moslimsfundamentalisten' contra 'het vrije Westen' en relativeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Wie zegt er wat over moslimfundamentalisten? Ik dacht dat het net de meest gematigde moslims waren die opriepen om spaarzaam en bedachtzaam en vooral niet-kwetsend met de vrijheid van meningsuiting om te gaan, zolang "de godsdienst nog niet geheel voor Allah" is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
ik vind dat kwetsen pijnlijk, van welke kant het ook komt en tegen wie het ook gericht is. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(en de rest zal voor morgen zijn, want de bebaarde gaat zich nu aan orpheus overgeven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dat betreft een historisch document. Net zoals Mein Kampf (spijtig genoeg verboden in veel landen dacht ik.) Dat daar dingen in staan die nu schokkend zijn, mij om het even. Beledigend alleszins niet. Kwetsen, waar? Bedreigend, mja. Er zijn ook nog vele interpreaties en dat boek heeft vele verschillende volgelingen. Het is niet bedoeld als provocatie maar als godsdienstig document. Er staan ook niet met opzet haatdragende boodschappen tav ongelovigen in om hen te kwetsen. Enz...
Alé, dat is totaal iets anders, als u daar anders over denkt, het zij zo, dat gebeurt wel vaker. |
![]() |
![]() |