![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zit ook in het pakket, maar iedereen weet dat men de lessen Nederlands stiefmoederlijk behandelt in het Franstalige onderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Haar op zijn tanden ! Dat ontbeert een Vlaming nog te veel. Alhoewel ik de indruk heb dat dat stilaan aan het keren is. Gelukkig maar.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn meestal de rijkere gemeenten die het felst anti-Vlaams zijn. Brusselse gemeenten die een Nederlandstalige schepen hebben krijgen daar extra geld voor. Maar het rijke zuid-oosten van Brussel, waar MR-FDF regeert, is rijk genoeg om het zonder dat extra geld te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelukkig is het tij ten gunste aan het keren. Een deel is zelfs te danken aan het 'verspreiden' van ex-VU'ers in de traditionele partijen en/of hun partners. Een ander deel is te danken aan het feit dat jonge Vlamingen zich niet meer associeren met Belgie en haar royalisme, maar wel aan Vlaanderen. Het is aan de Vlaamse politici om 'de Vlaamse reflex' aan te kweken, alvorens 'een Belgische reflex'. En het is aan de Vlaamse kiezer om hen dat duidelijk te maken. Ik wacht vol ongeduld de verkiezingen 2007 af...
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
zeer veel politici zijn vooral bezig met hun carrière. Fons Borginon oud-VU-voorzitter stemde in de VLD tegen confederalisme! Hij mag nu fractievoorzitter worden. Zolang 25% van de vlamingen uitgesloten worden en het FDF wel aanvaard wordt is elke onderhandeling op voorhand gedoemd. En die lieve zachte en verstandige Leterme vindt al die leeuwenvlaggen tijdens de Ronde van Vlaanderen bedreigend. Zo kweekt de minister-president van Vlaanderen de Vlaamse reflex aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Als de vos de passie preekt, boer let op uw kiekens... Ik vind deze bekering net iets te verdacht en het doet me eerder denken aan het blazoen oppoetsen van de belgicisten, iets wat nodig was door een bepaalde partij die rijmt op "bejaardenclub".
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merkwaardig. Dit ging over Franstalige partijen en plotseling voelt Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand, bij gratie van hem zelf Voorzitter-Leider van BUB, zich aangesproken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Men vergeet wel eens dat Franse mug teams kunnen opereren in de Vlaamse Rand, zoals onlangs gebleken is in Overijse en een tijdje geleden in Sint Pieters Leeuw.
Tweetalige mugs hoeven voor mij enkel in het Brusselse. In de Rand en in gans Vlaanderen moet enkel voorzien worden in Nederlandstalige urgentieteams. Maar zelfs dat is niet het geval. Makkelijk zat om te realiseren, als je bedenkt dat via de Sociale Zekerheid elk jaar zo een vijf a zes miljard euro versluisd wordt richting Zuiden. Oh ja, mugs die in de Rand opereren hoeven wat mij betreft , geen Frans te kennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Individuele tweetaligheid in de overheidsdiensten in Brussel wordt door alle vlaamse partijen geëist, ook door VB. Hans weet toch waar de individuele twee-, drie- en viertaligen te vinden zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat we niet allang wisten waar het jou om te doen is. ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is waarom Hans dat doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het gebrek aan tweetaligheid in Brusselse ziekenhuizen NOOIT met de mantel der liefde bedekt, zelfs niet toen ik nog bij BUB was.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 april 2006 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Wraakroepend. Niet eens de schuld van Franstaligen, maar van onze eigen Vlaamse politieke klasse.
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Als die van de MUG toevallig slecht zijn in talen, moeten die dan ontslagen worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt van niemand verlangt dat hij of zij vloeiend en accentloos Nederlands spreekt. Wel dat er een werkbare kennis is. Iedereen kan zich dat eigen maken. Bepaalde Vlaamse bouwvakkers die vaak in Brussel werken, spreken in die context beter Frans dan sommige van die artsen (met hoger diploma!!!) Nederlands. Dat zegt niet zozeer iets over intelligentie, maar wel over (on)wil.
|
![]() |
![]() |